Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Sposób na NIVOMAT

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kubacik
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jest 156 JTD 16 V SW i 2.5 V6 SW była Berlina 156 2.5 V6
    Postów
    235

    Domyślnie Sposób na NIVOMAT

    Witam wszytskich forumowiczów
    Jak pewnie niejeden z nas jestem szczęśliwym posiadaczem ustrojstwa o nazwie jak w tytule. Zadałem sobie trud i znalazłem katalog producenta samego amortyzator i oto co on na to:

    informacje o czesci
    • dostawca: SACHS
    • 444 220
    • Amortyzator Super Touring NIVOMAT
    • EAN:
    o 4013872558711


    country-specific article data
    • status artykulu: już nie dostępny [26/02/2007]


    • jednostka opakowaniowa: 1
    kryteria
    • regulacja poziomu
    • rozpórka zawieszenia
    zamiany numerów

    444 220


    numery porównawcze: seryjne ZF
    ZF SACHS
    • 80 4104 444 030
    • 89 4104 444 024
    numery porównawcze ZF Services
    BOGE
    • 60-B09-0
    SACHS
    • 89 4104 000 265
    numery producenta pojazdu
    ALFA ROMEO
    • 60668186



    Pytanie moje jest więc nastepujące:
    1. Czy ktoś zdobył same amortyzatory poza ASO - w ASO tylko w komplecie ze sprężynami ?
    2. Czy można wymienić same amortyzatory jeśli juz się je zdobyło?
    3. Czy ktoś wymienił już zawieszenie NIVOMAT na inne np SPORTPACK bez samopoziomowania i działa ?
    4. Ktoś zrobił cokolwiek co się sprawdziło i samochód prowadzi sie pewnie ?

    Dziekuję serdecznie za wszystkie odpowiedzi. Wiem, że temat był poruszany juz kilkakrotnie na forum, ale nie dopatrzyłem się jakiegoś poza oczywistym tzn wizytą w ASO rozwiązania problemu.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez kubacik ; 23-08-2010 o 15:35

  2. #2
    marek13
    Gość

    Smile

    Najwięcej o NIVO chyba może powiedzieć Twardy, ostatnio w tym temacie jest najlepiej oblatany. Również mam z tyłu NIVO oznaczenie 60668186, na razie jest wszystko OK ale powoli patrzę w przyszłość pok kątem wymiany. Jeśli miałbym wymienić to zmieniłbym na Sportpack albo standardowe. Tu zaczynają się wątpliwości : ktoś pisał że sprężyny oraz mocowanie do NIVO nie podejdą do Spotpack lub standard, ale czy ktoś to sprawdzał na 100% i może potwierdzić z całą pewnością?

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    A jak sprawdzic ze to sa nivo?

  4. #4
    marek13
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał misiu7911 Zobacz post
    A jak sprawdzic ze to sa nivo?
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...w_nivomat.html
    ewentualnie sprawdź co masz napisane na naklejce amora

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156 SW 2,5 V6 2002
    Postów
    88

    Domyślnie

    W mojej belli poprzedni właściciel zmieniał amortyzatory z nivomatu na standardowe. Na początku panowie z serwisu Viamot się popisali tzn zamontowali zwykłe amorki do sprężyn z nivomatu i okazało się, że coś nisko siedzi ale zmiana sprężyn załatwiła sprawę.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Sposób już podawałem --> Amortyzator 60688989, czyli sportowy tylny (bez samopoziomowania). Do tego trzeba wymienić górne mocowanie (pierścień, poduszka, osłona) i prawdopodobnie sprężyny (choć niekoniecznie - trzebaby złożyć i zobaczyć jaki będzie prześwit, bo pozornie tył opada, ale nie wiem jak by wyglądał na innym mocowaniu).

    A jaką masz sprawność tych amortyzatorów? Bo może tylko sprężyny padły...
    Ostatnio edytowane przez twardy ; 02-07-2010 o 15:05

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kubacik
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jest 156 JTD 16 V SW i 2.5 V6 SW była Berlina 156 2.5 V6
    Postów
    235

    Domyślnie

    Witam
    geometria wymagała tylko kosmetycznej poprawy nie była bardzo rozjechana dosłownie po kilkanasci minut na kazdej osi.
    nie ma stuków, szumów, pisków, dobijania na dziurach spełniającyhc normy europejskie (bo na większych to wiadomo że wali) lub jakichkolwiek odgłosów z zawieszenia. wszystkie elementy zawieszenia są takie jak wyjechały z fabryki-samochód kupiłem osobiście w NRF-ie i ma 115 tkm z książką sewisową.
    na SKP na wytrząsarce sprawność:

    z stale powyżej 80 %.
    pozdrawiam i dziekuję za zainteresowanie
    Ostatnio edytowane przez kubacik ; 23-08-2010 o 15:34

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kubacik
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jest 156 JTD 16 V SW i 2.5 V6 SW była Berlina 156 2.5 V6
    Postów
    235

    Domyślnie

    witam
    Wiec staneło na tym, że zamówiłem bilstein B4 w komplecie z osłoną i odbojem, fabryczne sprężyny standard do mojego modelu z rocznika wg VIN samochodu (niestety nie szło wykumać jakie sprężyny są sportpakowe a w katalogu innych producentów typu kayaba i monroe był tylko jeden typ sprężyn) i resztę pierdół pod postacią wkładek elastycznych (220 pln za sztukę ?!!!) pierścienie, śrubki, podkładki. Coś około 1400 plna za wszystkie graty.
    W przyszłym tygodniu warsztat i wrażenia z jazdy
    W alternatywie były oczywiście sprężyny powiedzmy tuningowe typu eibach, ale jak patrze teraz na opadnięty tył belli to odechciewa mi się opuszczania auta na glebę.
    Pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,726

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubacik Zobacz post
    W alternatywie były oczywiście sprężyny powiedzmy tuningowe typu eibach, ale jak patrze teraz na opadnięty tył belli to odechciewa mi się opuszczania auta na glebę.
    Zgadzam się w 100%. Opadnięty tył to masakra. Estetycznie to nijak nie wygląda. Dupcia musi być troszkę wyżej jak przód. Wtedy sylwetka nabiera sportowego drapieżnego charakteru. To nie amerykański krążownik na hydraulice że dupa siedzi tak nisko jak przód albo i niżej. Jak bella będzie zrobiona to wrzuć kilka fotek

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kubacik
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jest 156 JTD 16 V SW i 2.5 V6 SW była Berlina 156 2.5 V6
    Postów
    235

    Domyślnie

    witam

    myślałem też o amorach o których pisze twardy (60688989), ale cena 600 -640 za sztukę nie zachęca do tego wyboru.
    Wogóle dzieki twardy za informacje, że trzeba było dokupic te wszystkie pierdoły dodatkowo do wymiany zawiechy bo bez tego auto wjechało by do warsztatu i pupa blada, wisiała by na podnośniku póki nie sprowadziłbym częsci, a tak jest szansa, że pójdzie od ręki.

    Jeszce raz muszę pochwalić sprzedawców z fial-alfa-lancia z Katowic bo na hasło Alfaholicy po raz kolejny dali rabat i nie ukrywam, że zachęcony dobrałem jeszcze pare pierdół typu siatka pionowa do bagażnika i fabryczne oznaczenia modelu, których niestety moja bella nie miała.
    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez kubacik ; 23-07-2010 o 18:21

Podobne wątki

  1. Zawieszenie tył ar 156 2.4 nivomat ???
    Utworzone przez ironluk w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 27-04-2014, 20:50
  2. Nivomat
    Utworzone przez KID w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 01-04-2013, 18:34
  3. AR 156 SW TI a zawieszenie NIVOMAT
    Utworzone przez kwiatino w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 16-04-2011, 18:49
  4. Uszkodzony Nivomat
    Utworzone przez emac156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-05-2009, 14:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory