Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Piszczace klocki po wymianie-POMOCY!

  1. #1
    kasperek
    Gość

    Domyślnie Piszczace klocki po wymianie-POMOCY!

    Witam na poczatku wszystko bylo ok jezdzilem i nie bylo problemu nagle musialem wymienic czujnik abs wiec pojechalem do mechanika zostawilem auto na nastepny dzien dostaje telefon ze klocki hamulcowe sa prawie ze zuzyte do zera wiec mechanik wymienil na nowiutkie przy czym przetoczyl tez tarcze gdy odebralem autko od mechanika zaraz zaczely sie piski z przodu przy hamowaniu do zera, pisk zamiast zmniejszac sie z czasem robil sie coraz bardziej nieznosny. Pojechalem znowu do mechanika wzial autko przeczyscil klocki znowu przetoczyl tarcze i odebralem nastepnego dnia teraz pisk jest tak niemozliwie mocny ze slychac mnie kilometr dalej juz nie mowiac o dyskomforcie jazdy. Bardzo prosze o pomoc co mam zrobic wymienic znowu na nowe klocki, kupic nowe tarcze czy cos z tym zrobic ???

    Bede bardzo wdzieczny za jakakolwiek pomoc.
    Alfa 147 1.9 jtd 2001r.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Jaki sens miało to przetoczenie tarcz wedle Twojego mechanika? Tarcze do Twojej alfy należą raczej do tańszych części i nowa tarcza nie tylko różni się gładkością ale też lepiej oddaje ciepło podczas hamowania. Toczenie tarcz powoduje ubytek materiału i co za tym idzie mniejszą zdolność odprowadzania ciepła, zwiększa podatność na skrzywienie i między innymi może też powodować takie piszczenie. To kilkukrotne zdejmowanie tarcz i ich toczenie pewnie kosztowało połowę ceny tarcz a efekt, jak widać jeszcze gorszy.

  3. #3
    Arturo147
    Gość

    Domyślnie

    Zmień tarcze i bedziesz miał świety spokój.

  4. #4
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    i klocki
    ...
    no chyba że jesteś z tych co to zakładają użyhwane klocki na nowe tarcze
    ...

    co do kosztów dwukrotnego toczenia to się nie wypowiem bo nigdy tego nie robiłem ( zmieniałem tarcze po ok 4000km - bo miałem kaprys i klocki też dałem nowe bo jakoś nie widzę sensu zakładania klocków już "podjechanych " pod jakimś kątem na nowe tarcze )

    ale są tacy co mogą ...
    a nawet tacy co sprzedają używane klocki - ale to jeszcze nic - bo są i tacy co takie uzywane kupują ( moje jeden "forumowicz" chciał ale nie sprzedałem )
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 25-07-2010 o 01:23








  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Jakim cudem wymiar tarczy "wydał" na dwukrotne toczenie????? - Chyba twoja tarcza ma teraz grubość znacznie poniżej dopuszczalnej. Kup nowe tarcze , nowe klocki i będzie o.k. Jeszcze jedno przez pierwsze 200-300km to nie hamuj ostro tylko delikatnie - żeby klocki i tarcze się wzajemnie ułożyły i żebyś nie ich nie przypalił
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Co niektórzy przetaczają rant który powstaje, z całej tarczy są zbierane dziesiętne mm.
    Także na kilka razy starczy. Zabieg jak dla mnie nieopłacalny i bezsensowny, ściągać tarczę i toczyć na tokarce. Do tego są specjalne maszyny montowane zamiast koła, wtedy przy niewielkim skrzywieniu tarczy (prawie nowej) jest to do przemyślenia. Dobre, markowe wcale do tanich nie należą.

    Jeszcze małe pytanie, jakie klocki założył?. Kiedyś kupiłem pierwsze lepsze do leona i wyrzuciłem po tygodniu. Badziewia tak piszczały że wytrzymać nie mogłem (mam uczulenie na pisk ;-) ) Po wymianie na "lepsze" (nie pamiętam firmy) spokój.
    Ostatnio edytowane przez dance1 ; 25-07-2010 o 13:22

  7. #7
    bboy
    Gość

    Domyślnie

    Proponuje wymienić klocki na inna firmę: z tańszych Raicam (polecam bo sa na prawde dobre i w dobrej cenie) troszkę droższe Textar, ATE, Lucas, Bosch no i oczywiście najdroższe i teoretycznie najlepsze Brembo. Nie polecam takich firm jak Tomex albo inne tanie firmy. Ale jest tak że klocki tych lepszych firm też piszczą to głównie zależy od klocka ciężko przewidzieć jak będzie.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Dobre, markowe wcale do tanich nie należą.

    Czy 280 zł za komplet brembo lub mikoda GT (w takich cenach są na allegro) to dużo? Przecież co 10 tyś się ich nie zmienia więc moim zdaniem to symboliczne ceny, jak na tą jakość.

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Jakoś zrezygnowałem z zakupów na alle. Cena 400zł także mnie nie odstrasza. Napisałem tylko o innej możliwości niż wymiana na nowe. Kolega w Q7 zdecydował się na przetoczenie (profesjonalne), tarcze miesięczne, po większym hamowaniu "wpadł" w wodę.
    Nie mam zamiaru pisać kto co woli, wybiera lub jaka cena dla kogo wysoka a jaka niska.
    Jak to mówią każdy ma swoją biedę.
    Zresztą piszczenie te bardziej mi na problem z klockami wygląda.

  10. #10
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Dokładnie dowiedz się co za badziewne klocki założył Ci mechanik, tarcza stoczona to nadal ten sam materiał więc samo stoczenie nie powinno się objawiać piszczeniem. Wytrzymałość i owszem ucierpi bo w końcu (cienką ale zawsze) warstwę trzeba zdjąć. Każdy klocek na początku piszczy tylko, że dobre klocki są dość miękkie i szybko się docierają do tarczy. Mocno pylą Ci klocki? Mogło być też tak, że za mocno dałeś popalić nowym klockom...

Podobne wątki

  1. Jestem w niemczech wypadły mi klocki pomocy :D
    Utworzone przez bartekkk1978 w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 02-03-2013, 07:12
  2. Pomocy nie pali po wymianie oleju
    Utworzone przez BMCWisnia w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 30-04-2012, 22:30
  3. [156] Piszczace tylne kolo
    Utworzone przez Krzysiek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-05-2011, 08:32
  4. Problemy po wymianie tarcz i klocków-klocki nie odbijają
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-04-2011, 22:26
  5. Piszczace Prawe Koło 2.0 TS 97r.
    Utworzone przez dropas w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-06-2010, 07:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory