Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: demontaż (regeneracja) wariatora

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    W każdym dużym mieście oprócz ASO powinieneś znaleźć warsztat specjalizujący sie w makaronach.
    Jeśli bedą mieli blokady, czujnik zegarowy i odpowiednie klucze, to możesz im zlecić naprawę.
    Jak z nimi porozmawiasz to szybko ustalisz, czy mają o tym pojęcie.
    Jak zaczną coś kręcić i udawać mądrali to uciekaj.

  2. #12
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    nie że upieram się przy swoim i nie twierdze że tak jest dobrze ale... wystarczy wałki względem np stóp (podpór) zaznaczyć. NIE ZALECANE przez moją osobę ale praktykowane

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinas1980 Zobacz post
    nie że upieram się przy swoim i nie twierdze że tak jest dobrze ale... wystarczy wałki względem np stóp (podpór) zaznaczyć. NIE ZALECANE przez moją osobę ale praktykowane
    po co to wypisywać takie bzdury o jakichś "znaczkach","kropeczkach","punkcikach",itd. i robić komuś wodę z mózgu....

    pięć razy się uda a za szóstym silnik szlag trafi.

    trzeba zakupić odpowiednie blokady rozrządu i wtedy jego wymiana to czysta przyjemność.

    choćby coś takiego:

    http://allegro.pl/item1167776834_blo..._2_0_16_v.html

    bez obrazy ale tyle już zostało tu napisane na ten temat a co niektórzy wciąż namawiają do "druciarstwa".


    moja druga ulubienica...

  4. #14
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    ehhh chciałem dobrze a wyszło jak zawsze

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał andro34 Zobacz post
    po co to wypisywać takie bzdury o jakichś "znaczkach","kropeczkach","punkcikach",itd. i robić komuś wodę z mózgu....

    pięć razy się uda a za szóstym silnik szlag trafi.
    Ja bym zmodyfikował nieco tę wypowiedź:
    - nie uda się nawet jeden raz, bo nie ma takiej możliwości,
    - a po 6 ustawieniach rozrządu taką metodą to chyba rzeczywiście silnik do wyrzucenia,
    - tam kąt 1 stopnia na wale korbowym (czyli 0,5 stopnia na wałkach rozrządu) odpowiada mniej więcej wartosi 0,01-0,02 mm na suwie tłoka zmierzonym czujnikiem zegarowym. Więc nie ma siły zeby się udało bo to jest niedostrzegalne dla ludzkiego oka.

  6. #16
    rolex83
    Gość

    Domyślnie

    Coraz więcej warsztatów naprawia Alfy. Wiele nawet małych warsztatów ma blokady. Koszt wymiany rozrządu to jakieś 200zł, z wariatem trochę więcej. Po co kupować blokady i się brudzić.

  7. #17
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    a może ktoś się lubi brudzić i sprawia mu to przyjemność tak jak mi

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    ok!ale jak się odnosicie do regeneracji samego wariatora?
    padło takie zapytanie w temacie i jak na razie nikt się nie wypowiedział na ten temat.

    wiem że było już na ten temat ale może od tamtej pory coś się zmieniło...


    moja druga ulubienica...

  9. #19
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Ja śmigam nie całe 40kkm na regenerowanym i jest ok.
    Wymieniłem sprężynkę z tą podkładką. Miałem tylko dylemat jak umiejscowić te dwie podkładki metalowe - tak () czy tak )(.
    Mam jednak tak )( czyli chyba dobrze(?).

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarcinTM Zobacz post
    Wymieniłem sprężynkę z tą podkładką. Miałem tylko dylemat jak umiejscowić te dwie podkładki metalowe - tak () czy tak )(.
    Mam jednak tak )( czyli chyba dobrze(?).
    masz je założone bardzo dobrze.


    moja druga ulubienica...

Podobne wątki

  1. Regeneracja wariatora
    Utworzone przez GregoR w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 25-02-2018, 18:57
  2. Regeneracja wariatora
    Utworzone przez Shorty10 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-01-2015, 15:34
  3. Regeneracja wariatora
    Utworzone przez scenic78 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-06-2013, 22:29
  4. wymiana rozrzadu i regeneracja wariatora w ASO
    Utworzone przez prologiusz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-05-2012, 09:16
  5. [146] Wymiana wariatora czy regeneracja
    Utworzone przez Therrax w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 21-05-2010, 18:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory