Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: dobór springa i amora do v6 SW

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kubacik
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jest 156 JTD 16 V SW i 2.5 V6 SW była Berlina 156 2.5 V6
    Postów
    235

    Domyślnie dobór springa i amora do v6 SW

    Witam
    jak pisałem we wcześmiejszym temacie miałem problem z nivomatem i jak wielu kolegów nie zdecydowałem sie na zakup nowej pary za 4 koła z okładem. w/g eper mam samopoziomujące się zawieszenie sportowe z tyłu, które się rozsypało (przysiadła dupa, a z prawej strony opadła 2 cm wzgledem lewej, dodatkowo auto gubi trakcję na mokrym a podczas szybkiej jazdy wypada z toru i trzeba kontrować). wywaliłem tył i kupiłem sprężyny w aso wg vin pod swoją budę ale nie było opcji sport bez samopoziomowania tylko same springi za 200 albo nivo sport za 2500 albo nivo nie sport za 1700. kupiłem same springi do tego bilstein b4. podkreślam sam tył wymieniłem. pojechalem na laserową geometrię gdzie zajeżdżam od 4 lat i wiedzą ,że kitu nie pocisną i zawsze się przypieprzam by usatwiali na 0 bez marginesu i jest tak ustawione teraz po wymianie. Strach jechac szybciej niż 130 bo wpada w takie bujanie, że pomimo dużego objechania z samochodem czuję się jakbym jechał pustą lawetą. na ścieżce zdrowia przód stary fabryczny pokazuje 78% co wg diagnosty stawia go na czele samochodów, które odwiedzają jego warsztat. nowy tył 70% i jego zdaniem nie źle na kombi. kupiłem tą brykę by poganiać a teraz się nie da. co wymienić by odzyskac kontrolę nad nadwoziem. z tyłu springi na eibach -20 czy amor na b6? albo i jedno i drugie. odchodzę od pomysłu by na przód kupić springi wg vin na v6 standard i b4 przód bo obawiam się, że zacznę odrywac koła od asfaltu.
    Proszę o przemyślane wpisy a nie teorie nie poparte praktyką bo to dużo kosztuje.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Już był na forum temat podobny i bodajże ktoś polecał gwintowane zawieszenie kompletne zamiast nivo. Poszukaj a może się sprawa wyjaśni.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156 SW 2,5 V6 2002
    Postów
    88

    Domyślnie

    W mojej belli był nivomat ale został zmieniony na zwykłe zawieszenie. Auto prowadzi się jak najbardziej poprawnie. Jak szukałeś sprężyn po VIN to wsadziłeś z tyłu sprężyny z nivomatu, które są zupełnie inne niż w standardowym zawieszeniu.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kubacik
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jest 156 JTD 16 V SW i 2.5 V6 SW była Berlina 156 2.5 V6
    Postów
    235

    Domyślnie

    witam
    nie ma samych springów do nivo. dobrałem standardową sprężynę do kombi. ma białą i zieloną kropkę . nivo ma żółtą i chyba pomarańczową. niwo możesz kupić tylko jako koplet z amorem. Są 2 rodzeje nivo -nivo standard i nivo sport. ja mam nivo sport z nr końcówką 186. jak miałeś standard to może ci dobrz chodzi na springu standard. ja ma m sprot i przód mam twardszy od tyłu i w/g mnie to jest przyczyna bujania tyłu przy nagłej zmianie kierunku.
    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez kubacik ; 08-08-2010 o 12:31

Podobne wątki

  1. sprężyna amora z 3.0 v6 do 2.0 ts
    Utworzone przez Andrzej78500 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-07-2014, 20:18
  2. zgnity element amora tył, można dokupić ?
    Utworzone przez Lenix w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-02-2014, 06:57
  3. [164] PILNE - potrzebna poduszka amora przód :-)
    Utworzone przez Yacek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-09-2010, 17:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory