Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Termostat - po wymianie problem.

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał rodik Zobacz post
    Wydaję mi się że uporałem się z problemem. Dzisiaj nie dało mi spokoju, więc sprawdziłem. Odpowietrznika jako takiego BRAK. Natomiast jest rurka gumowa taka dosyć cienka która idzie z góry chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego.(zapewne on służy do odpowietrzania się z automatu). Wypiąłem go, odpaliłem silnik i czekam, zaczęło się z niego lać jak się otworzył termostat, więc OK. Nic nie zapowietrzone. Ale zwróciło moją uwagę to że po wyciągnięciu gumowego węża nic ze zbiorniczka nie ubywało wody(przez taką małą plastikową rureczkę). Po przeczyszczeniu tego małego odcinka rurki(jakiś taki dziwny osad tam był) woda zaczęła wypływać ze zbiorniczka. Więc się udrożniło. Po odpaleniu silnika temperatura dochodziła do niespełna 100 stopni i załączał się wentylator. Stałem i czekałem. wentylator załączał się 5 razy a temperatura nie przekroczyła już 100 stopni. Więc myślę że się udało
    To widzę, że sprawdziła się jedna z przyczyn, które typowałem - co prawda jedna z tych, które obstawiałem w drugiej kolejności, ale zawsze to już coś Przyznam jednak, że nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem przytkania gumowego węża w układzie chłodzenia :/

    Co do oceny sprawności termostatu - uważam, że nie jest to wcale takie łatwe, jak mogłoby się wydawać. Z tego co wiem nawet nowy termostat na zimnym silniku nie odcina szczelnie małego obiegu płynu chłodniczego od dużego. Poza tym termostat nie otwiera się w jednej chwili tylko powoli w miarę wzrostu temperatury płynu chłodniczego
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    jeszcze tak mnie naszlo - jak ogladalem na YT jakis filmik jak przyspiesza alfa
    na nim nie bylo tego co jest u mnie - czyli w momencie przekrecenia zaplonu - wskazowka od temperatury leci na maxa do gory spada ... i za chwile laduje na jakis 65 stopniach
    czy tak ma byc ? czy moze faktycznie to zepsuty wskaznik

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Myślę, że to dziwne zachowanie - u mnie w momencie przekręcenia kluczyka w pierwszą pozycję jeśli silnik jest zimny wskazówka w ogóle się nie rusza (wskazuje poniżej 40 st.), jeśli natomiast silnik jest rozgrzany wskazówka podnosi adekwatnie do temperatury silnika. Przekręcenie kluczyka w drugą pozycję (zapłon) nie wpływa już na zmianę wskazań temperatury
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    dolaczam filmik na ktorym widac to dziwne zachowanie wskazowki
    http://iwosek.wrzuta.pl/film/6NavaBE59lB/mov01952

    probowalem organoleptycznie stwierdzic dzialanie termostatu - jednak po 5 minutach gazowania chlodnica sie nie zagrzala jedynie dwa grube weze idace do niej a temperatura pomiedzy 80 a ta nizsza kreska

  5. #15
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Stolica(nie mylić z wsią Warszawa)
    Auto
    146 1996r 1,4 BOXER + LPG
    Postów
    161

    Domyślnie

    Cytat Napisał mattom Zobacz post
    jeszcze tak mnie naszlo - jak ogladalem na YT jakis filmik jak przyspiesza alfa
    na nim nie bylo tego co jest u mnie - czyli w momencie przekrecenia zaplonu - wskazowka od temperatury leci na maxa do gory spada ... i za chwile laduje na jakis 65 stopniach
    czy tak ma byc ? czy moze faktycznie to zepsuty wskaznik
    Może być uszkodzony wskażnik lub czujnik temperatury.
    Przy zimnym silniku odepnij przewód wsówkę z czujnika temperatury.Po załączeniu zapłonu jeśli wskażnik jest dobry to ustawi się poniżej minimum.Dokładnie tyle co przy wyłączonej stacyjce to znaczy nie powinien w ogule się ruszyć.
    Ostatnio edytowane przez stara.plesn ; 08-08-2010 o 20:27

  6. #16
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar rodik
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4jtd 2003r.
    Postów
    117

    Domyślnie

    as:
    Sam gumowy wężyk nie, lecz plastikowa rurka ;p (na zdjęciu zakreślone)

    mattom:
    Co do wskazówek które idą do góry, spadają i dopiero wtedy pokazują dobą wartość. U mnie tak się nie dzieje, natomiast w niektórych nowych samochodach jest coś takiego(np. prędkościomierz). Coś a'la test działania. Przekręcamy kluczyk wskazówki(jedna lub na wszystkich "zegarkach") idą po całej swojej drodze później już OK. W niektórych autach to reguła - bajer. W Twoim nie wiem.

    np.
    http://www.youtube.com/watch?v=dNjPA8CCKkc
    http://www.youtube.com/watch?v=Mp4sHF_d-ZA
    http://www.youtube.com/watch?v=6cQ9bNr702s&feature=fvw
    Ostatnio edytowane przez rodik ; 08-08-2010 o 21:50

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    wiem ze cos takiego dziala bo mam w fordzie - zawsze sie smieje ze pelny bak mam tylko jak przekrece kluczyk bo inaczej nigdy w v6 pelnego nie zobacze hehehhe

    ale tutaj ? przy oryginalnych zegarach i 15 letnim aucie ?

  8. #18
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar rodik
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4jtd 2003r.
    Postów
    117

    Domyślnie

    Jeśli masz tak od początku to może się ktoś bawił przy zegarach aby taki bajer zrobić, chyba że nagle się zrobiło.

    Sprawdź to co Ci radzi stara.plesn.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    nie wiem czy to akurat tutaj moze byc mozliwe ale kiedys dawno temu jak mialem jeszcze poloneza to gdy podlaczalem kostke od czujnika poziomu paliwa - pomylilem piny i wtedy czujnik pokazywal odwrotnie - tak jakby chodzil do tylu - nie pamietam teraz jak jest z pradem w aucie- ale czy mozliwe jest aby cos chodzilo wlasnie tak do tylu ? czy czasy takiego kombinowania dawno minely ?
    moze tu lezy pies pogrzebany ze on pokazuje temperature ale od tylu ?

  10. #20
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Stolica(nie mylić z wsią Warszawa)
    Auto
    146 1996r 1,4 BOXER + LPG
    Postów
    161

    Domyślnie

    Cytat Napisał mattom Zobacz post
    nie wiem czy to akurat tutaj moze byc mozliwe ale kiedys dawno temu jak mialem jeszcze poloneza to gdy podlaczalem kostke od czujnika poziomu paliwa - pomylilem piny i wtedy czujnik pokazywal odwrotnie - tak jakby chodzil do tylu - nie pamietam teraz jak jest z pradem w aucie- ale czy mozliwe jest aby cos chodzilo wlasnie tak do tylu ? czy czasy takiego kombinowania dawno minely ?
    moze tu lezy pies pogrzebany ze on pokazuje temperature ale od tylu ?
    Jest jeden "pin"(pojedyncza wsówka)więc nie można go pomylić.I zrób jak radzę wcześniej.

Podobne wątki

  1. Dziwny problem z nawiewem, termostat ?, bezpiecznik ?
    Utworzone przez Juventus87 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-02-2014, 09:08
  2. problem z temperatura - 130st czujnik? termostat?
    Utworzone przez Blackchart w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-02-2014, 20:34
  3. Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 04-03-2013, 09:57
  4. Problem z temperaturą!!! Termostat?
    Utworzone przez Fitek w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-12-2012, 19:04
  5. Nowy termostat i problem...
    Utworzone przez krzys-krzys w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-10-2009, 08:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory