Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 66

Temat: Odma oleju

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Cytat Napisał zaviaseq Zobacz post
    poprawiłem sprężynkę tak żeby ten zaworek leżał w niej idealnie
    a dokładnie trzymając dół sprężynki, regulowałem jej górę tak aby ten zaworek leżał w niej idealnie a nie np był skrzywiony
    takie to zamotane a nie miałem jak zdjęć robić bo miałem tylko chwilkę by popatrzeć co i jak

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To dobrze - trzpień zaworka ma lekko chodzić w prowadnicy.

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    a to od tego mogły aż tak falować mi obroty (2000-100)
    czy może przez o że zlikwidowałem "dziurę" w silniczku podkręcając troszkę linką, wolne obroty

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Trudno coś stwierdzić na odległość. Generalnie M 1.5.5 nie radzi sobie bez powietrza dodatkowego i wtedy podnosi dość mocno przepustnicę, żeby nie dopuścić do spadku obrotów biegu jałowego. To powoduje dość duży wzrost tych obrotów i wtedy ECU szybko przymyka przepustnicę, a to powoduje gwałtowny spadek obrotów - i tak wkółko.
    Niestety ten model tak ma i falowanie obrotów to zmora użytkowników M 1.5.5.
    Generalnie, żeby wszystko było OK, trzeba dbać o czystość dolotu - i to zarówno układu przepustnicy, jak i odmy, a w szczególności zaworka.
    Niestety, praktyka dowodzi, że po gruntownych zabiegach czyszczacych, konieczny jest reset przy pomocy kompa, bo inaczej zwykle jest jeszcze gorzej niż przed czyszczeniem.

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    jutro, jak tylko będę miał chwilę i szef da na luzik to wyjmę ten zaworek jeszcze raz i przeczyszczę.
    chciałbym też przepustnicę przy okazji wyczyścić, ale nie uda mi się to bo dolna, prawa śruba (torx) wyrobiła się niestety a dostęp do niej nie jest łatwy.
    czeka mnie rozbieranie kolektora od silnika i dopiero wtedy dorwę tą śrubę i ją wymienię.
    cieszę się że już jakiś trop znalazłem z tymi falowaniami bo wymieniłem już dużo (nie żałuję) i nawet kata się pozbyłem (kiedyś go zamontuje)

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Przepustnicę możesz spokojnie wyczyścić bez jej odkręcania.
    Natomiast co do regulowania wolnych obrotów naciągiem linki gazu to nie jest to najlepszy pomysł. Przypuszczam, że falowanie ustąpiło z powodu nadmiernego podniesienia przepustnicy, ale za to pewnie masz zwiększone wolne obroty.
    Nie wiem tylko, jak tę linkę naciągałeś. Bo jeśli kręciłeś śrubą regulacyjną to ona nie jest na lince w dosłownym sensie tylko na osi przepustnicy.
    Normalnie wolne obroty powinny wynosić ok. 850.

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    otwarcie przepustnicy ustawiłem, właśnie tą śrubką na ok 28,40 alfa diag-iem czyli dobrze.... (kręciłem, reset silniczka, 90 sek wył zapłon i sprawdzanie <--- i tak w kółko aż ustawiłem)
    a linkę naciągnąłem tak, że śrubka dotyka cały czas "stopki" przepustnicy, choć zrobiłem to wszystko na styk

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A jakie są wolne obroty po tych zabiegach?

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    ok 950
    najpierw spadają do ok 1100 a później do 950 i sobie wachlują w dół do 850 i w górę do 1000
    i tak sobie myślę że silniczek krokowy ma "przerwę" albo ten zaworek odmy jest winny falowaniu

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    O jakiej "przerwie" myślisz?

Podobne wątki

  1. [159] Odma
    Utworzone przez strus w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-06-2016, 10:19
  2. Odma
    Utworzone przez krzysieking w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-03-2014, 18:10
  3. Odma / separator oleju
    Utworzone przez dzida84 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-04-2012, 22:53
  4. odma.. odstojnik par oleju
    Utworzone przez andrzejm36 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-12-2011, 08:03
  5. [145] Odma przy w lewie oleju od czego ?
    Utworzone przez Kreweta w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-07-2011, 21:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory