Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Problem z selespeed 156 2.0 TS 2000r

  1. #1
    MariuszM
    Gość

    Domyślnie Problem z selespeed 156 2.0 TS 2000r

    Witam, może ktoś wie co mogą oznaczać takie objawy i co z tym mogę zrobić samodzielnie:
    Kontrolka od skrzyni zapala się na pewien czas (kilka minut) zarówno na postoju jak i w czasie jazdy, potem na chwilę wraca do normy i sytuacja się powtarza, nie wyrzuca na "N" tylko nie pozwala zmienić biegu co przy zahamowaniu kończy się zgaśnięciem silnika. Stan oleju od układu ciśnienia jest w normie, zauważyłem że przy otwarciu drzwi nie słychać pompy. Podłączyłem pompę na "krótko" - słychać dziwne piszczenie (jak przy niektórych pompkach od spryskiwaczy) i z prawej strony silnika słychać ciągły trzeszczący dźwięk, nie potrafię tylko zlokalizować czy dochodzi on z góry czy gdzieś z głębi, przekaźniki sprawdziłem zamieniając je (te z jednakowymi oznaczeniami) Będę wdzięczny za podpowiedź, pozdrawiam.

  2. #2
    czarek99
    Gość

    Domyślnie

    ten dzwięk to przepustnica i tak ma być ,a przy zapaleniu kontrolki mruga aktualny bieg na wyświetlaczu

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Jeśli nie słychać wyraźnego bzzz, gdy otwierasz drzwi znaczy to że kończy się życie silniczka elektrycznego ,pompującego olej do układu selespeeda, radze sprawdzić. pozdrawiam.

  4. #4
    MariuszM
    Gość

    Domyślnie

    Przy zapaleniu kontrolki nie mruga aktualny bieg na wyświetlaczu a tego dźwięku przy otwieraniu drzwi od kilkunastu dni nie słychać, pewnie czeka mnie wymiana pompy ciśnienia od selespeeda. Dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam.

  5. #5
    czarek99
    Gość

    Domyślnie

    sprawdz przekaznik i stycznik w drzwiach

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Jeśli przekaźnik podaje złe napięcie na pompę to ją w końcu spali, tak było u mnie, tez nie słyszałem dźwięku pompki ,potem nie chciał zrzucać biegów i się dusił ,koniecznie sprawdź przekaźnik jeśli już nie spalił pompki.

  7. #7
    MariuszM
    Gość

    Domyślnie

    Jeżeli dobrze zrozumiałem - przekaźniki od pompy są tylko pod maską przed akumulatorem.
    O styczniku w drzwiach nie pomyślałem wcześniej, sprawdzę jutro rano i się odezwę. Dzięki

  8. #8
    amon
    Gość

    Domyślnie

    Rozbierz silniczek od pompy i obejrzyj szczotki. Przy okazji wyczyść go.

  9. #9
    MariuszM
    Gość

    Domyślnie

    Po kilku dniach czas pozwolił wreszcie zajrzeć do alfy, kierując się radami forumowiczów postanowiłem zacząć od sprawy wydawało się najłatwiejszej tzn. czujnik w drzwiach - którego i tak nie znalazłem natomiast kombinacja przy wiązce przewodów prowadzących do drzwi zaowocowała nagłym obudzeniem się pompy. Czas pokaże czy to był główny powód ale przejechanie kilku kilometrów i częste zmiany biegów nie spowodowały już pobłyskiwania kontrolki.
    Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-09-2013, 09:35
  2. problem z silnikiem 2.4 JTD 10v 136KM 2000r
    Utworzone przez LewaR w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-12-2012, 20:30
  3. 156 selespeed problem, znika olej w selespeed
    Utworzone przez xmikix w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-07-2012, 13:36
  4. [147 1,6 TS 2000r] - Problem z hamulcami
    Utworzone przez rudy0007 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 31-03-2011, 07:45
  5. [156] PROBLEM Z OBROTAMI 1,8 TS 2000r.
    Utworzone przez egonik w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-12-2008, 12:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory