Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 34

Temat: Rozrząd 2.5 V6 12v

  1. #11
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    tomi jezeli rolka nie byla wymieniana to bedziesz musial to zrobic.Jak wydlubiesz juz napinacz(trzeba opuscic silnik) i zdejmiesz lozysko zobaczysz jak ono sie kreci.
    Jak napisal hose tak na dobra sprawe to wymien hydrauliczny na mechanizny.Lepsze rozwiazanie i nie bedzie pozniej drapania sie po glowie jak zacznie znowu ciec albo rolka sie rozkraczy.Zaslepisz tylko kanal olejowy i po akcji
    Ostatnio edytowane przez Lukasz A. ; 07-08-2010 o 13:30
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  2. #12
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    Jestem człowiekiem który woli poradzić sobie po kosztach zamiast płacić prawie tysiąc złotych za jedną rolkę dlatego regeneruje takie rolki bo nie lubie nie potrzebnie tracić ciężko zarobionych pieniędzy. Główną przyczyną zacierania sie łożysk jest starzejący się smar który po latach robi się suchy i twardy. Trzeba go więc wymienić na nowy , a wcześniej wyczyscić wszelkie elementy łożyska. Zrobiłem to z kilkoma łożyskami dlatego polecam to co sam sprawdziłem i co uważam za stosowne. Co do szklanek to równiez mam własną opinie na ten temat . Proszę abyście się dokładnie dowiedzieli jak utwardzone są szklanki w tym silniku bo ja akurat słuszałem że nie powierzchniowo tylko są całe utwardzane całkowicie dlatego istnieje alternatywna ich wymiany czyli ich zeszlifowanie. Koledzy tak robili i nie narzekają a już troche nahulali kilometrów dlatego jest to opcja do rozmyślenia.

  3. #13
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    ja bym w zyciu nie regenerowal lozyska w ten sposob bo to jest tylko dorazne.Skoro elementy sie zacieraja to juz jest ich jakies zuzycie.Pakujac tam nowy smar przedluzasz mu zycie na krotko.Ja wole pokombinowac w inny sposob.Swoja rolke zrobilem z rolki od opla frontery.Wywalilem z niej lozyska kupilem takie o szerokosci 10mm i odpowiedniej srenicy wewnetrznej,rozwalilem lozysko od frontery zewnetrzny pierscien stoczylem na 5mm(sluzy jako dystans)wbilem drugie lozysko i smiga
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  4. #14
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomi Zobacz post
    75andrew155 rozumiem, że jeśli nie mam doświadczenia, to nie rozpoznam czy szklanki są do wymiany czy nie?
    Z tego co udało mi się sprawdzić są dostępne około 60zł/szt.
    Naprawdę nie trzeba mieć wielkiego pojęcia żeby rozpoznać wybitą szklankę od dobrej, widać to patrząc na jej czołową płaszczyznę. Ustawienie rozrządu wV6 12 zaworowej nie jest trudne nawet dla średnio wyszkolonego mechanika, zrobi to każdy warsztat samochodowy

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomi
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 1.9 Ti , 147 Racer, Spider 916 TS
    Postów
    503

    Domyślnie

    Jeszcze pytanie, czy wymiana paska i wyciągnięcie napinacza do regeneracji nastręcza jakieś trudności typu opuszczenie silnika?
    Może jakiś manual się znajdzie?

  6. #16
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomi Zobacz post
    Jeszcze pytanie, czy wymiana paska i wyciągnięcie napinacza do regeneracji nastręcza jakieś trudności typu opuszczenie silnika?
    Może jakiś manual się znajdzie?
    Ja nie opuszczałem silnika i nie miałem problemu z wymiana paska czy napinacza rozrządu mechanicznego i chyba niema problemu z hydraulicznym

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomi
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 1.9 Ti , 147 Racer, Spider 916 TS
    Postów
    503

    Domyślnie

    W trakcie przerwy świątecznej zdecydowałem się na samodzielną naprawę.
    Stary pasek Contitech CT819 na oko w stanie nie naruszonym, wymiana na Contitech CT864.
    Cieknący napinacz zregenerowany zestawem oringów. Do wyciągnięcia napinacza hydraulicznego NIE MA potrzeby opuszczania silnika, wystarczy wykręcić oś z kanału olejowego na którą napinacz się nasuwa.
    Rolka napinacza nie szumiała, także narazie zostaje, jedynie wstrzyknąłem do łożyska smar. Jak będą z nią w przyszłości problemy, to zostanie wymieniona na rolkę z napinacza do 24v o numerze 60513907.
    Pokrywy zaworów, jak zostało zasugerowane zostały ściągnięte w celu sprawdzenia poprawności ustawienia wałków.

    Załączam kilka fotek. Na pierwszej widać wnętrze napinacza i dwa kanały olejowe, jeden pod tłokiem, drugi nad tłokiem (tam gdzie wystaje żółty drut).
    Załączam filmik obrazujący pracę napinacza w zależności od obrotów, wynika z niego na pewno, że wraz ze wzrostem obrotów napinacz stabilizuje napięcie paska.










    Praca napinacza
    http://www.youtube.com/watch?v=SHbtTKKhBrQ&hd=1
    Ostatnio edytowane przez tomi ; 02-01-2011 o 11:46

  8. #18
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Ja niestety musiałem opuścić troszku silnik bo nijak nie mogłem napinacza wyciągnąć.Wkurzyłem się bo brakowało 3mm by go wytachać.A ta ośka nie chciała się wykręcić.
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomi
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 1.9 Ti , 147 Racer, Spider 916 TS
    Postów
    503

    Domyślnie

    Faktycznie miałem problemy z jej odkręceniem, ale ostatecznie dobrze zakontrowane nakrętki i dało radę

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.5v6 Super 92r.
    Postów
    554

    Domyślnie

    Dziękuję. Na pewno się przyda zawsze jakieś konkrety, a wiec i wcześniejsza dyskusja filmikiem zostaje wyjaśniona, im wyższe obroty tym bardziej "dopina" pasek a nie odwrotnie proporcjonalnie. Mierzyłes rolkę od 24v?? Wymiary się zgadzają?? jak tak to byłoby bosko.

Podobne wątki

  1. Rozrząd w 2.0 JTS
    Utworzone przez pawelcali w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 14-05-2015, 19:48
  2. Rozrząd
    Utworzone przez ukasz6200 w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 11-03-2014, 18:57
  3. [33] Rozrząd !!
    Utworzone przez Pol3wa w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-11-2010, 23:25
  4. Rozrząd
    Utworzone przez Kotu w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-10-2009, 07:25
  5. [146] Rozrząd 2.0 TS
    Utworzone przez Tipo14000 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-06-2009, 15:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory