Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 43

Temat: Zamulenie silnika a odpowietrzenie zbiornika paliwa przy silniku 2,5 V6

  1. #31
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    JA tez dolacze sie z jednym pytaniem ,czy moze miec jakies powazne skutki tankowanie na odpalonym silniku ,raz mi sie tak zdazylo ,bo zona mnie zagadala ,muzyka w aucie i zapomnialem ze motor chodzi zatankowalem ,chcialem odpalic a on chodzi skutkowalo to tylko tym ze wskazowka paliwa ,baaaaardzo wolno podnosila sie w gore po ruszeniu. Dodam ze jak mam malo paliwa w baku (głęboka rezerwa) to tez syczy ze zbiornika jak odkrecam ,nie jest to TS ale JTD m-jet...

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar Pfourul
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Katowice, śląskie, Poland
    Auto
    156 2.5 V6 R(etarded)-System
    Postów
    1,579

    Domyślnie

    Superjahu007, Maciekk, udało wam się rozwiązać ta zagadkę z muleniem silnika do 3tys obrotów?

    W piątek odebrałem samochód po 3mies z warsztatu i zauważyłem ze silnik jest jakiś słabszy. Pamiętam ze przed wypadkiem jak ruszyłem z jedynki to wgniatało w fotel, natomiast teraz powiedzmy ze samochód rusza zgodnie z przepisami . Jedynie jak się przekroczy 3000-4000 obrotów to silnik dostaje kopa.
    Co do syczenia to przed wypadkiem kiedy auto chudziło jak marzenie to ten problem nie występował, teraz jak go pierwszy raz tankowałem po przerwie to zaczęło syczeć, za drugim tankowaniem tak samo.

    << Like it!

    >2000
    o.O

  3. #33
    ViP Maniak resoraków Avatar maciekk
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    brzesko
    Auto
    156 2.5V6 i 147 1.6 Ts
    Postów
    733

    Domyślnie

    pfourul niestety nie umiem ci odpowiedziec na to pytanie z tego wzgledu ze teraz jezdze inna alfa a z tamtym problemem nie zdolalem sie uporac do dzisiaj jest tak samo jak bylo ale podkreslam ze sytuacja ta wystepije tylko i wylacznie na zimnym silniku przy nizszych temperaturach.i dzieje sie to tylko za pierwszym razem od odpalenia silnika.sprubuj tak jak ja: zapal rano samochod niech pochodzi na jalowym pare minut i zobaczysz czy tez tak jest przy pierwszym starcie czy nie.u mnie po odczekaniu kilku minut moge ruszac bez szarpania i z pelna moca pozdrawiam
    o co k'mon???

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    A ja mam coś takiego.
    Czasem jak auto w lecie stało pod firmą na ostrym słońcu i po 8-miu godzinach je odpalałem nie miało mocy, było zamulone i w ekstremalnych wypadkach potrafiło pierdnąć.
    75andrew155 poradził, że to coś z odpowietrzaniem zbiornika.
    Przy kolejnym razie kiedy odpaliłem na słońcu i silnik zaczął mulić, zgasiłem auto, odkręciłem korek wlewu paliwa i odpaliłem na nowo - auto odpaliło i śmigało jak trzeba.
    Nie muszę chyba mówić, że po wyjeżdżeniu baku kiedy odkręcam korek na stacji słyszę ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
    była 1999 Alfa Romeo 146 1.4 TS
    była 2004 Alfa Romeo 156 1.9 M-jet
    była 2002 Alfa Romeo 156 2.4 JTD
    była 2000 Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    była 2005 Alfa Romeo 156 2.4 M-jet
    jest 2010 Alfa Romeo 159 1.9 JTDM
    -------------------------------------

  5. #35
    Użytkownik Romeo Avatar Pfourul
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Katowice, śląskie, Poland
    Auto
    156 2.5 V6 R(etarded)-System
    Postów
    1,579

    Domyślnie

    Wiec tak, bylem wczoraj w Ital Auto wykasować błędy po wypadku min airbag, spytałem się co może być powodem jego zamulenie i bardzo powolnym wchodzeniem na obroty. Usłyszałem ze bardzo możliwe ze rozrząd mi przeskoczył o ząbek (bądź kilka) przy uderzeniu, dlatego tak się zachowuje.

    Samochód jest tak slaby ze miałem trudności w doganianiu ojca, który jechał Fiatem Albea z silnikiem 1.2 Pomimo tego ze przełączyłem skrzynie na manualna

    << Like it!

    >2000
    o.O

  6. #36
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Silnikiem telepie? W V-kach z którymi się spotkałem a miały nawet nieznacznie rozrząd przestawione zawsze telepał silnik. Twoje objawy bardziej na przepływkę lub lambdę wskazują, sprawdź parametry pracy na kompie.

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar Pfourul
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Katowice, śląskie, Poland
    Auto
    156 2.5 V6 R(etarded)-System
    Postów
    1,579

    Domyślnie

    Własnie chodzi o to ze nim trochę rzuca. Czasami tez potrafią obroty spaść poniżej 500 (zdążyło mi się to przynajmniej raz dziennie). Za tydzień jestem umówiony na ustawianie i wymianę rozrządu (bo i tak go muszę wymienić), a jeżeli po rozrządzie będzie nadal się tak zachowywać to będę dalej szukał przyczyny.

    << Like it!

    >2000
    o.O

  8. #38
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Upewnij się czy warsztat który będzie zmieniał rozrząd dysponuje dobrymi blokadami do V.
    Te z alle to często problem, w tym temacie wszystko http://www.forum.alfaholicy.org/156/...ch_jakosc.html

  9. #39
    ViP Maniak resoraków Avatar maciekk
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    brzesko
    Auto
    156 2.5V6 i 147 1.6 Ts
    Postów
    733

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pfourul Zobacz post
    Własnie chodzi o to ze nim trochę rzuca. Czasami tez potrafią obroty spaść poniżej 500 (zdążyło mi się to przynajmniej raz dziennie). Za tydzień jestem umówiony na ustawianie i wymianę rozrządu (bo i tak go muszę wymienić), a jeżeli po rozrządzie będzie nadal się tak zachowywać to będę dalej szukał przyczyny.
    przykromi to stwierdzic ale mialem przy mojej pierwszej alfie podobny problem mechanik wymienil rozrzad wic wzialem fure na przejazdzke dalem buta i auto zaczelo wlasnie swirowac na obrotach nie moglo zapalic i swiecila sie marchewka komp.pokazal czujniki polozenia walkow a okazalo sie ze rozrzad przeskoczyl o jeden zabek.na moje szczescie albo mechanika szczescie nic sie nie stalo.
    o co k'mon???

  10. #40
    Użytkownik Świeżak Avatar GMB_156
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Tonale Edizione Speciale
    Postów
    187

    Domyślnie

    Pozwólcie, że odgrzeję temat. Miałem identyczne objawy jak autor posta. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu silnik przymulał i nie chciał się wkręcać. Po odkręceniu korka wlewu paliwa zawsze bardzo mocno syczało.

    Jedyny błąd jaki pokazywał komputer to:
    P0443 - Zawór odzysku par paliwa (EVAP)

    Podejrzewałem przepływkę, świece, cewki zapłonowe. Jako, że był to jedyny błąd, strasznie mnie denerwował i postanowiłem go wyeliminować. Okazało się, że przewód do elektrozaworu recyrkulacji był przerwany. Po naprawie błąd udało się skasować i uwaga - V-ka w końcu idzie jak powinna !!!

    Poniżej fotki zaworu i miejsca gdzie się znajduje (schowany za prawym przednim błotnikiem, żeby się dostać wystarczy zdjąć nadkole).

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20180429_141802.jpg
Wyświetleń:	120
Rozmiar:	90.5 KB
ID:	244831Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20180429_141812.jpg
Wyświetleń:	117
Rozmiar:	82.9 KB
ID:	244832
    147 1.6 TS 120KM -> była
    156 1.9 JTD 8V 115KM -> była
    MiTo 1.4 TB 155KM -> była
    156 FL 1.9 JTD 16V 140KM -> była
    156 2.5 V6 190KM -> była
    Tonale Edizione Speciale 130KM 1.5 130 + 20KM -> jest
    Jaguar F-Type S AWD 3.0 V6 381KM -> jest

Podobne wątki

  1. Demontaż zbiornika paliwa 156 SW
    Utworzone przez mariatchi w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-08-2015, 21:59
  2. Odpowietrznik zbiornika paliwa.
    Utworzone przez Forza w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-03-2015, 22:02
  3. Odpowietrzenie zbiornika paliwa
    Utworzone przez Kris_Nero166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 02-05-2014, 11:11
  4. Dziwne zachowanie silnika przy zimnym silniku
    Utworzone przez toxmasz w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-02-2014, 21:48
  5. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 12-11-2013, 21:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory