Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: Świeci kontrolka wtrysków

  1. #1
    alfawm
    Gość

    Domyślnie Świeci kontrolka wtrysków

    Witam
    Koledzy pomóżcie bo zaczynam powoli mieć dość tego auta.
    Dwa miesiące temu wymieniłem silnik, rozrząd przełożony był z uszkodzonego silnika oczywiście kazałem kupić nowy tylko pasek. W tym uszkodzonym rozrząd był wymieniony trzy miesiące przed uszkodzeniem.
    A teraz znowu zaświeciła się kontrolka wtrysków. Opiszę jakie są objawy.
    Po włączeniu zapłonu marchewa świeci, po czterech sekundach w tedy jak powinna zgasnąć to tylko przygaśnie i świeci dalej. Następnie po uruchomieniu silnika kontrolka gaśnie żeby zapalić się znowu po kilku sekundach.
    Silnik pali na dotyk tak ciepły jak i zimny. Ale, zauważyłem różnicę w pracy silnika, coś tak jakby cichutko terkotał. A poza tym przyspieszenie ma itd.
    Nie żyłuje go bo nie jestem pewien co mu dolega.
    Komputer wykazał błąd czujnika wałka rozrządu. Mam drugi identyczny czujnik pomierzyłem omomierzem wartości na pinach i są prawie identyczne w każdej z konfiguracji. Zaznaczam że omomierz mam zasilany 3v baterią.
    Czytałem tutaj tematy na forum i ja bym się przychylał jednak do źle ustawionego rozrządu albo pasek przeskoczył o jeden ząbek. Swoją teorię wysnułem na podstawie tego że parę dni temu ruszając noga ześlizgnęła mi się ze sprzęgła, silnik szarpnął i zgasł. No i właśnie może pięć minut później zauważyłem że świeci się marchewka. Jest to możliwe? Dzisiaj wykręciłem świece. Miały czarny nalot sadzy w okół elektrod a czyściłem je jakiś miesiąc temu.
    Ma może ktoś jakiś pomysł co to może być.

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Jeżeli czujnik sprawdziłeś i jest ok, obstawiam przestawiony rozrząd. Po części tłumaczyło by te dziwne odgłosy z silnika. Pali i jeździ to nic nie znaczy, przy "lekko" źle ustawionym rozrządzie.
    Sprawdzenie poprawności ustawienia, jazda nie wskazana. Oczywiście sprawdzenie z użyciem blokad i czujnika w odpowiednim (znającym się) warsztacie.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    tego czujnika nie sprawdzisz omomierzem tylko oscyloskopem.czyli albo czujnik albo rozrząd

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jak się pali lampka MIL to trzeba sprawdzić jaki błąd daje ECU, czyli interfejs + notebook i program alfadiag.
    - dodanie gazu dynamicznie nie spowoduje przeskoczenia paska rozrządu pod warunkiem że cała paskologia jest sprawna.
    - rzadki przypadek przeskoczenia paska to także zużyte kolo napędowe na wale korbowym !!
    - ja bym odłączył niebieską wtyczkę od Halla i sprawdził błedy.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    alfawm
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - jak się pali lampka MIL to trzeba sprawdzić jaki błąd daje ECU, czyli interfejs + notebook i program alfadiag.
    - dodanie gazu dynamicznie nie spowoduje przeskoczenia paska rozrządu pod warunkiem że cała paskologia jest sprawna.
    - rzadki przypadek przeskoczenia paska to także zużyte kolo napędowe na wale korbowym !!
    - ja bym odłączył niebieską wtyczkę od Halla i sprawdził błedy.
    Dzięki
    Zrobię tak jak proponujesz.
    Ale jak wypiąłem wtyczkę i uruchomiłem silnik to nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika. A co z tymi świecami? Czy nie jest to objaw źle ustawionego rozrządu?
    A czy nie jest to wina np. termostatu, bo coś mi się wydaje że jest cały czas otwarty.
    I jeszcze jedno, co to jest za czujnik z jednym pinem na korpusie z tyłu silnika, gdzieś tak mniej więcej za rozrusznikiem. Nie chodzi mi bynajmniej o czujnik położenia wału.
    Ostatnio edytowane przez alfawm ; 11-09-2010 o 19:39

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    termostat nie gra tu roli
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  7. #7
    alfawm
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    termostat nie gra tu roli
    Czyli jaka przyczyna może być twoim zdaniem.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Podobno, jeśli sprawdza się czujnik Halla omomierzem to ulega on uszkodzeniu.
    Może elektronicy coś na ten temat napiszą.
    A ten czujnik za silnikiem , chyba właśnie z 1 pinem i białą kością, to czujnik spalania stukowego.
    Jeśli wychodzi błąd Halla (PO340) to Hall do wymiany, więc i tak cały rozrząd do rozebrania, to sobie przy okazji sprawdzisz poprawność jego ustawienia.

  9. #9
    alfawm
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Podobno, jeśli sprawdza się czujnik Halla omomierzem to ulega on uszkodzeniu.
    Może elektronicy coś na ten temat napiszą.
    A ten czujnik za silnikiem , chyba właśnie z 1 pinem i białą kością, to czujnik spalania stukowego.
    Jeśli wychodzi błąd Halla (PO340) to Hall do wymiany, więc i tak cały rozrząd do rozebrania, to sobie przy okazji sprawdzisz poprawność jego ustawienia.
    Podobno. Napięcia zasilania halla to 5V(w moim przypadku). Ja omomierz mam zasilany napięciem 3V a więc nic nie może się stać.
    Wartości jakie wskazał omomierz:
    pin 1 i 2 = 25k minus om. na pin1 (25k = 25 kilo omów)
    pin 1 i 2 = 0 polaryzacja omomierza odwrotna
    ................................
    pin 1 i 3 = 13k minus om. na pin 1
    pin 1 i 3 = 0 polaryzacja omomierza odwrotna
    ...............................
    pin 3 i 2 = 4,5k minus om. na pin 3
    pin 3 i 2 = 0 polaryzacja omomierza odwrotna
    Ostatnio edytowane przez alfawm ; 12-09-2010 o 12:07

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wg autodaty halla można sprawdzić też diodą LED - przy podłączeniu diody między piny nr 2 i 3 i kręceniu rozrusznikiem dioda powinna migać.
    Napięcie mierzymy między stykami 1 i 3 - powinno być ok. 5 V.

Podobne wątki

  1. Kontrolka wtrysków
    Utworzone przez Alfamania w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-11-2014, 12:10
  2. [145] Kontrolka wtrysków paliwa - świeci , pomocy!
    Utworzone przez Edwin700 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-08-2013, 23:22
  3. Kontrolka wtrysków świeci.
    Utworzone przez damian2x w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-01-2013, 20:27
  4. Kontrolka wtrysków
    Utworzone przez Sebcia90 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-01-2012, 20:07
  5. Kontrolka wtrysków
    Utworzone przez rafalg78 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-12-2010, 18:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory