Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: [156] Mity o awaryjności alfy,wyssane z palca czy prawda?

  1. #1
    schabo78
    Gość

    Domyślnie [156] Mity o awaryjności alfy,wyssane z palca czy prawda?

    Witam szanownych alfiarzy,może się co nieco przedstawię-ostatnio byłem użytkownikiem Mazdy Xedos 6 z silnikiem V6 a obecnie posiadam BMW E39 R6,nadeszła pora na wymiane auta no i moje oko zawiesiło się na alfie 156 i 166,tylko kompletnie nie znam tej marki dlatego podpytuje Was fachowców o rady.
    Interesuje mnie zakup alfy z motorem V6 benzynowym nie starszym niż z 2001r-czy to bedzie dobry bezawaryjny silnik?Jak to jest tak naprawde z awaryjnoscią alf,czy to faktycznie się tak sypie czy to tylko stereotyp który przykleił się od pewnego czasu do tej marki?
    Jak dla mnie Alfy zawsze były piękne zarówno z zewnątrz jak i w środku,pozatym były dobrze wyposażone,miały raczej dynamiczne silniki z twardo zestrojonym zawieszeniem co mi się podoba,więc ogólnie auto uderza mocno w mój gust-boję się tylko tej ponadprzeciętnej awaryjnosci,jesli takowa wystepuje..
    Interesuje mnie zakup auta do kwoty 22tys zł auto ma być dobrze wyposażone,auto bedzie użytkowane tylko i wyłącznie na PB,moje przebiegi średnio to max 20-25tys/km.Z jakim spalaniem musze się liczyć w silniku V6 2,5,(obecnie srednio spalały 10-11l PB) jakie alfa ma słabe punkty i jakie bedę miał ewentualnie zaplecze serwisowe w Lublinie.?Czy koszt utrzymania auta jest w normie,jaki koszt częsci usług itp.?
    Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam jesli nagiołem jakieś postanowienia forum,nikogo nie chcę urazić a tylko zasięgnąć fachowej porady.

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    wszystko zależy w jakim stanie kupisz Alfiszona, V6 to dobre silniki jeśli są odpowiednio zadbane

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar dafi1985
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Nowogard, Poland
    Auto
    Była: Alfa 156 1.9 JTD 105KM '99 r, jest Nissan Primera '03 1.9 dci
    Postów
    292

    Domyślnie

    Alfa jest solidnym technicznie samochodem, pod warunkiem, że dobrą ręka się opiekowała. Jeśli trafisz na egzemplarz zadbany, to nie będziesz żałował, a tylko cieszył oko i ucho swoją Bellą. Najtrudniej będzie jednak ten zadbany egzemplarz znaleźć A co do silnika 2.5 wypowiadać się nie będę, bo nestety nie miałem z nim do czynienia...
    Powodzenia i gratuluję wyboru
    Alfa jest jak prawdziwa piękna Włoszka - może być czułą matką i namiętną kochanką, ale jeśli przez chwilę ją zaniedbasz, może natychmiast stać się kapryśna...

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    156 3.0 v6 1998/01
    Postów
    45

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o spalanie to 15l to będzie standard.
    Co do bezawaryjności to ja miałem pecha, i zdążyłem dojechać do mechanika i rozrząd mi padł. Potem już było ok, jednak z mechanikiem będziesz po imieniu. Poza silnikiem do wymiany była skrzynia, amortyzatory, taśma poduszki kierowcy (podobno częsta awaria), zbiornik płynu chłodzącego. Również spad mi niedawno przewód od chodnicy (mechanik się przyznał że to jego była wina) oraz padłą świeca. To ostatnie było dość denerwujące bo trzeba było wymienić nowiutki olej bo się zmieszał z benzyną. Ogólnie dość sporo się działo ale nie ma tragedii, przy obecnych cenach benzyny to naprawy stanowią 10-20% kosztów wlanego paliwa.
    ruszczu Alfa 156 3.0 ...

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    Ja kupilem moja od 1 wlasciciela, polski salon. 114 tys autentycznego przebiegu, benzyna. Zalozylem gas. Zrobilem 20 tys km. Wymienilem 1 wahacz poprzeczny z tylu i 2 przednie dolne (po przejechaniu 14 tys km). Alfa 1 raz odmowila posluszenstwa - winna okazala sie klema + ktora byla za mocno przygrzana i nie bylo dobrego styku. Ja osobiscie jestem zadowolony, ale trzeba miec szczescie jak do kazdego auta. Przyklad ?> kolega kupil Omege B 97r 2.5 V6. Po 2 miesiacach wymienil silnik poprzedni po prostu sie rozsypal. Do tego alternator, rozrusznik, chlodnica, sprezarka klimy...

    Za 22 tys kupisz bardzo zadbany egzemplarz. Uslugi serwisowe jesli chodzi np i zawieszenie beda w tej samej cenie co np. remonty w Audi A4 czy VW Pasek B5. Silnik 2.5 V6 to wyrafinowana, niezwykle zaawansowana konstrukcja i (co przyznaja nawet gazety motoryzacyjne nalezace przeciez do niemieckich koncernow jak Bauer) przy odpowiedniej dbalosci o rozrzad i olej jest praktycznie bezawaryjna. Spalanie rzedu 20 i wiecej litrow na 100 nalezy wlozyc miedzy bajki. Niestety po samym miescie trzeba sie liczyc z 16-17 l/100. Swoja droga to nei widzialem AR 156 z 2.5 za cene kolo 20 tys zlotych. to tanie auta a cene mozna niezle negocjowac- alfy w polsce sa po prostu prawie niesprzedawalne.

    Moze troche z Auto Świata

    " Motory V6 z 60-stopniowym katem rozwidlenia cylindrow maja zarowno glowiece, jak i blok wykonany z metali lekkich "
    Oba silniki 2.5 V6 (190 i 192 KM) sa przez redakcje polecane.

    "Fanom marki polecamy doskonale silniki V6: paliwozerne, ale dynamiczne, pieknie brzmiace i trwale".
    Ostatnio edytowane przez KornelPL ; 21-02-2011 o 23:51
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Lotos
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Wrocław/Poznań
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta
    Postów
    132

    Domyślnie

    jako że Alfa nie jest tania w utrzymaniu (ale to w końcu nie Golf) to znalezienie zadbanego egzemplarza jest trudne z racji tego że wiekszość włascicieli serwisuje te auta na najtańszych częsciach co odbija sie potem czkawką u nastepnych. Ja swoja szukałem 9 miesiecy i teraz jeste mzadowolony z dobrego zadbanego egzemplarza który nei sprawia żadnych problemów. Na pewno zawias to jest minus pod wzgledem trwałosci ale reszta- nie ma z tym żadnego problemu.

  7. #7
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lotos Zobacz post
    Na pewno zawias to jest minus pod wzgledem trwałosci ale reszta- nie ma z tym żadnego problemu.
    Bo to nie projektowali na nasze drogi, zawias na normalnych drogach to jest też zaleta Alfy

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Lotos
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Wrocław/Poznań
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta
    Postów
    132

    Domyślnie

    wiesz drogi swoja "drogą" że tak sie wyraże ale nie oszukujmy sie- trwałosć zawiasu jest niska. Moja nawet w niemczech miała robiony zawias z przodu a drogi tam maja jakby sie nie patrzyc dobre. Ale że auto prowadzi sie wysmienicie to jest niezaprzeczalne
    Ostatnio edytowane przez Lotos ; 22-02-2011 o 00:25

  9. #9
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lotos Zobacz post
    wiesz drogi swoja "drogą" że tak sie wyraże ale nie oszukujmy sie- trwałosć zawiasu jest niska.
    No wybacz w każdym aucie niezależnie od marki trzeba co jakiś czas w zawiasie coś zmienić, nic nie jest wieczne.

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar Lotos
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Wrocław/Poznań
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta
    Postów
    132

    Domyślnie

    w Punto które miałem do przebiegu 220 000 km w przednim zawiasie nic nie wymieniłem oprócz jednej gumy stabilizatora za 15 pln. Po prostu najbardziej wytrzymały zawias to zwykły McPherson z jednym wachaczem który nei wymaga praktycznei żadnej ingerencji. Gorzej z zawiasami w naszych autach- komplikacja budowy prowadzi do krótkiego żywota tychże zawieszeń. To samo jest w Audi czy VW.

Podobne wątki

  1. [159] Skrzynia Q-tronic ankieta awaryjności
    Utworzone przez Kamilhex w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 09-11-2014, 23:11
  2. Porównanie silników i awaryjności
    Utworzone przez pauloace w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-10-2013, 06:54
  3. [164] Rezystancja palca rozdzielacza.
    Utworzone przez waldemar-63 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-12-2011, 17:56
  4. Obiegowa opinia o awaryjności alfy
    Utworzone przez abdenago w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 12-01-2011, 19:46
  5. Boxer - Awaryjność. Prawda czy mity?
    Utworzone przez Jesion w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 07-01-2009, 22:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory