Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Mułowaty na zimnym silniku brak ssania?1.8TS

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Sprawdzenie tego czujnika jest trudne. To tylko fachowiec z oscyloskopem może zrobić.
    Jakieś podejścia z ohmomierzem spowodują uszkodzenie czujnika.
    Jeśli podepniesz samochód pod kompa to brak sygnału z czujnika powoduje błąd PO340 - i to jest najłatwiejsza metoda.
    Jest pewna metoda sprawdzenia opisana w autodacie, polegajaca na podłączeniu diody LED między styki nr 2 i 3 - podczas kręcenia rozrusznikiem dioda powinna migać. Czujnik ten powinien być zasilony napieciem 5V - mierzymy między stykami nr 1 i 3.
    Tanio to z tym czujnikiem się nie da - oryginał kosztuje ponad 500 zł, a wymiana to tak jak pisałem: rozkręcenie całego rozrządu - ok. 300 zł.

  2. #12
    kos4
    Gość

    Domyślnie

    Jednak się wstrzymam z tym "hallem" do nast.wymiany rozrządu,tylko martwi mnie dlaczego samochód z rana przy odpaleniu nie wchodzi na obroty,nie ma ssania i gaśnie,muszę ponaciskac kilka razy na gaz wtedy ma 1500obr i stopniowo spada do 800 jak sie nagrzeje.Zima się zbliża i chciałbym ten problem rozwiązać.Dodam ze auto ma lpg i lepiej się zbiera na gazie niz na benzynie.Byłem u gazownika,zrobił przeglad i na gazie idzie dobrze.Jak silnik jest rozgrzany to problemu niema.Czy zmiana oprogramowania np.na mod 0.66 coś pomoze?i ile taka usluga kosztuje?Jaka moze byc przyczyna że auto jest z rana mułowate?jak sprawdzic czy pompa paliwa jest sprawna,albo może coś z wtryskami?


    pozdro

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jeśli samochód ma gaz , to wtryskiwacze powinny byc czyszczone co 40 - 50K km.
    - auto tylko na benzynie ma miec czyszczone wtryskiwacze co 100K km.
    - rzadko ulega uszkodzeniu pompa paliwa.
    - odepnij wtyczkę niebieską ( Hall ) i zobacz jak auto zapala jak jest zimne.
    - podaj jaką wersję oprogramowania masz w ECU, np. menu informacyjne z programu Alfadiag.
    - no i rocznik auta.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 09-09-2010 o 19:22
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #14
    kos4
    Gość

    Domyślnie

    -Kupiłem wczoraj środek do czyszczenia wtryskiwaczy,wlałem do baku i zalałem do pełna,pośmigam teraz na benzynie i zobaczę czy nastąpi poprawa.
    - Nie ma żadnej różnicy czy wtyczka jest odpięta od halla,objawy takie same.
    -Auto jest z 2000r,wersja ECU 046
    -załączam kilka screnów(sory za pulpit)
    Ostatnio edytowane przez kos4 ; 09-12-2010 o 20:16

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - no i wszystko wiadomo, masz najnowsza wersje oprogramowania dla 948, czyli 0.46.
    - wersje dla tego silnika były 0.24 , 0.46.
    - to są tzw. wersje ekologiczne, czyli nie mają mocy na zimnym silniku.
    - zmiana oprogramowania na wersję MOD 0.66 likwiduje ten efekt.
    - tak jest u mnie po wgraniu MOD 0.66 na wersję 0.24.
    - zaprogramowałem tych ECU dla kolegów z forum chyba 12 - 15 sztuk ale jakoś nikt nie chce opisać jakie ma spostrzeżenia, chociaz to był jeden z warunków transakcji.
    - może wstydzą się wydanych pieniędzy na ECU z alegro.
    - ale to tym bardziej bym opisał swoje problemy aby następny nie zrobił tego blędu !!!

    - parametry
    - dlaczego pomiarów parametrów nie robisz w alfadiagu, FES czasami nie podaje prawdy dla tego ECU.
    - parametry trochę dziwne
    - przebieg to > 300 K km. ?
    - injtime > 3.2 msek, klimatyzacja właczona
    - air flow > 9.6 kg/h
    - TRA , FRA ma wartość jakby był zrobiony reset parametrów adaptacyjnych i nie wykonano jescze adaptacji ?
    - dobra rada: alfadiag, przyklejony temat " tsdiag, alfadiag...", strona 52 na samym dole.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 13-09-2010 o 06:49
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #16
    kos4
    Gość

    Domyślnie

    Tak, przebieg ponad 300t km,zgadza się robiłem reset parametrów i w między czasie robiłem zrzuty więc trochę dziwne te wartości,klimatyzacja była wyłączona ,alfadiag działa mi prawidłowo to następnym razem z niego skorzystam,FES wydaje sie bardziej przejrzysty,ale nie wiedziałem że może podawać błędne wartości.

  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    No ale bubu ja już nie jednym ts-em jechałem i było dobrze w innym znowu problem. Każdy z nich miał oryginał oprogramowanie. Czyli ecu tak jak Xp czy Vista potrzebuje aktualizacji???, jakoś nie wydaje mi się. Coś innego z osprzętu tyłka daje, a aktualizacja na nowy soft tylko problem minimalizuje.

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - kiedyś na forum podawałem instrukcję z ASO jak należy wodę z mózgu robić klientowi aby był przekonany że ekologia to jest wszystko co potrzebuje.
    - mówię tylko o braku mocy na zimnym silniku. !!!!
    - po likwidacji "ekologii" auto zachowuje się tak samo w każdych warunkach, to dotyczy mojego egzemplarza 156 TS 2.0.
    - pisałem wielokrotnie że ten ECU M1.5.5 jest dość słaby obliczeniowo i ma za mało czujników, za mało podaje parametrów użytkownikowi aby można było dość dokładnie okreslić problem.
    - miałem jeden przypadek w 156 ts 1.8 z 98 roku.
    - wymiana silnika krokowego, przepływomierza, sondy lambda, katalizatora, łącznika elastycznego, świec, kabli W.N oraz w końcu cewek W.N nie zlikwidowało problemu.
    - a wszystkie czesci były oryginalne.
    - po resecie parametrów przez tydzień zawsze było dobrze, no oprócz dużego spalania a potem problemy się nawarstwiały.
    - alfa została sprzedana , tak że problemu nie udało sie do końca ugryżć.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #19
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar wiluxx
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    TKN
    Auto
    156 1.8 TS
    Postów
    119

    Domyślnie

    Potwierdzam że wgranie MOD 0.66 likwiduje "turbo dziurę" na zimnym silniku Kolega bubu321 wgrał u mnie i rano już nie trzeba się obawiać że to wróci (oczywiście jeżeli inne podzespoły sprawne).
    Opisze trochę mój przypadek.
    Jak kupiłem auto była sama benzynka, muliło strasznie rano, strzelało, szarpało, nie wchodziła na obroty. Wymieniłem przepływkę, sondę na org Bosch, kable WN, świece, a mulenie nie ustępowało. Powoli przyzwyczajałem się do tego, po pewnym czasie zamontowałem LPG i o dziwo zamulenie występowało rzadziej. Aż w końcu nastała chwila i zebrałem się na upgrade ECU i od tamtej porty zapomniałem że było coś takiego jak muł na zimnym.

Podobne wątki

  1. Brak mocy na zimnym silniku w TS-ach
    Utworzone przez m4rcel w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 12-01-2018, 17:33
  2. [156] brak mocy na zimnym silniku 1.9 JTD
    Utworzone przez Dawid923 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-02-2015, 18:44
  3. Brak mocy na zimnym silniku
    Utworzone przez luki158 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 04-01-2013, 07:37
  4. Brak mocy na zimnym silniku 2.0 TS
    Utworzone przez bella w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-07-2012, 20:38
  5. Na zimnym silniku brak mocy.
    Utworzone przez Konik w dziale 156
    Odpowiedzi: 90
    Ostatni post / autor: 21-11-2010, 21:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory