Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 41

Temat: Po czym poznać realny przebieg alfy

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar marioroza
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 115 KM 2001, Chevrolet Captiva 2.0 VCDI 150 KM, 4x4
    Postów
    156

    Domyślnie Po czym poznać realny przebieg alfy

    Witam. Jeśli istnieje gdzieś ten temat to przepraszam.
    Od jakiegoś czasu bardzo mnie to interesuje.
    To że moja alfa ma większy przebieg niż pokazuje mi licznik to wiem na bank.
    Kupiłem z przebiegiem ok. 198 tyś. teraz ma 222 tyś.
    Samochód mam ok. roku.
    Ogólny stan samochodu wskazuje że przebieg jest większy, tylko nie wiem ile.
    I tu proszę o Wasze opinie i spostrzeżenia na ten temat.
    Jakie elementy i podzespoły mechaniczne wskazują na przebieg 100tyś , 200tyś , 300tyś lub jakie cechy wykazuje sam samochód po przejechaniu kolejno tych przebiegów. Co hałasuje bardziej lub wygląda inaczej.
    Jakie elementy których się zazwyczaj nie wymienia (lub nie chce się ich wymieniać niemcom tylko sprzedać polakom) wskazują np. na 300tyś.
    Wiem że są sposoby typu starta kierownica. ale ja mam drewnianą i tam nie ma śladu jakiegokolwiek zużycia.
    Albo starte nakładki na pedałach ale te można łatwo wymienić.
    Po nr. VIN nie wiem. nigdy nie próbowałem ale wiem że również tam pewności nie ma.
    Kiedy wchodzi się na strony ogłoszeniowe lub aukcje i ogląda się samochody w niemczech to jest z tym różnie.
    Przykładowo alfę 156 JTD z 2001 można tam spotkać z przebiegiem od 90tyś (ale to prawdziwe perełki. są dużo droższe. Trafiają się raz na sto) do nawet 400tyś.
    Bardzo interesuje mnie czym różnią się te samochody gdy handlarz po sprowadzeniu kręci licznik z 300tyś do 175tyś i uparcie mówi że auto ma autentyczny przebieg.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa 156 2.4 JTD 99r.
    Postów
    91

    Domyślnie

    Na poczatek polecam podlaczyc pod komputer i zobaczyc co pokazuje ecu, bo istnieje bardzo duze prawdopodobienstwo, ze handlarz przekrecil tylko licznik a w ecu jest dalej orginalny przebieg bo tam jest o wiele trudniej jest go zmienic.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar marioroza
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 115 KM 2001, Chevrolet Captiva 2.0 VCDI 150 KM, 4x4
    Postów
    156

    Domyślnie

    Gdzieś wyczytałem tu na forum że kiedy licznik jest cofnięty to ECU pokazuje 0 km.

    ---------- Post dodany o godzinie 18:14 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 18:08 ----------

    Poza tym to bardziej chodzi mi o to co można sprawdzić samemu.
    Nie jestem mechanikiem dlatego pytam na forum jakie są typowe bolączki samochodów po określonych przebiegach. np. po 100tyś, po 200tyś, po 300tyś. itd.
    Użytkownicy na forum mają auta o różnych przebiegach więc czekam na opinie.

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar devon58
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Alfa romeo 156 1.8 T.S. 98r AR32201
    Postów
    121

    Domyślnie

    Jeżeli handlarz cofa licznik to zazwyczaj wymienia bądź "podpicowuje" zużyte elementy. Diesel z zagranicy i od handlarza to jest niemal gwarantowane że był kręcony choć zdażają się cuda
    Ja mimo wszystko podjechałbym na kompa żeby sprawdzić przebieg a przy okazji czy nie ma innych błędów.

    Jakbyś miał TSa to bym Ci pomógł podłączyć i sprawdzić bo też jestem z Bydgoszczy i mam kabelek ale nie wiem czy AlfaDiag podłączy się z JTD.
    Mam jeszcze FiatECUscan 2.1 ale lapek jest za wolny na niego

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    Komputer to podstawa, warto zobaczyć co kryje elektronika. Co więcej? Ogólny stan techniczny auta, jeśli poprzedni właściciel wymieniał wszystko sumiennie, warsztat był na poziomie to będzie to ciężkie zadanie. Część elementów bowiem została wymieniona i nie pokaże prawdziwego przebiegu auta. Zwróciłbym uwagę na wnętrze auta, tego nie da się oszukać choć nie wiem jak delikatnie ktoś by wsiadał - przejechane kilometry zostawią piętno na tapicerce, elementach deski rozdzielczej, podsufitce etc. Swoje auto mam od nowości, ma obecnie 97 tyś. km i wiem jak auto wygląda mniej więcej po takim przebiegu pomimo 12-stu lat. W środku plastiki pachną jeszcze pomimo tylu lat, tapicerka jest w bardzo dobrym stanie - także jak patrzę na auto które ma powiedzmy 114 tyś. km i jest dość zużyte wewnątrz mam niemal 100% pewność, że coś jest nie tak... chyba że autem jeździła trzoda chlewna...
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  6. #6
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Alfadiag ma problem z JTD, FiatEcuScan łączy się w miarę żwawo.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar marioroza
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 115 KM 2001, Chevrolet Captiva 2.0 VCDI 150 KM, 4x4
    Postów
    156

    Domyślnie

    nie chce mi się wierzyć że handlarz aż tak angażuje się w sprowadzone auto do sprzedaży.
    Rozumiem że podpicowuje samochód i cofa licznik ale na tym jego wydatki w dopieszczanie auta się kończą.
    Przecież chce zarobić jak najwięcej na aucie i maksymalnie szybko.

    ---------- Post dodany o godzinie 19:33 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:12 ----------

    Może inaczej.
    Samochód jako taki składa się z kilkuset części a te składają się w podzespoły.
    Jedne z tych części lub podzespołów zużywają się częściej, szybciej a inne wolniej.
    Jeżeli trzeba wymieniać coś co ma wytrzymać 300tyś to powinno znaczyć że auto tyle właśnie przejechało.

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar devon58
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Alfa romeo 156 1.8 T.S. 98r AR32201
    Postów
    121

    Domyślnie

    Zależy co rozumiesz pod pojęciem angażowania się. Jakiś czas temu znajomy kupował Multiple i wszystko ładnie pięknie wyglądało (w środku i na zewnątrz), podjechali na komputer i hodometr wypluł dużo dużo wiecej kilometrów. Handlarz oczywiście zaczął palić głupa "zostałem oszukany" itp z tym że ja na drugi dzień zadzwoniłem do niego jako nowy klient i oczywiście byłem zapewniany o autentyczności przebiegu że można sprawdzić itp funkiel nówka nie śmigana Uwierz że oni nie mają skrupułów.

    Wiem o co Ci chodzi ale raczej będzie ciężko określić po częściach bo wszystko zależy od tego jak pojazd był eksploatowany, czy garażowany, czy wszystko wymieniane na czas itp to wszystko ma wpływ. Może jest jakiś newralgiczny punkt ale to już bardziej doświadczeni niech się wypowiedzą
    Ostatnio edytowane przez devon58 ; 20-09-2010 o 18:38

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar marioroza
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 115 KM 2001, Chevrolet Captiva 2.0 VCDI 150 KM, 4x4
    Postów
    156

    Domyślnie

    Czekam właśnie na tych doświadczonych.
    Właśnie wkurza mnie to że handlarze mogą kupującemu wciskać każdy kit bezkarnie.
    Co to jest ten hodometr i gdzie w bydzi można znaleźć fachowca który rzetelnie stwierdzi przybliżony realny przebieg i stan auta?

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar devon58
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    Alfa romeo 156 1.8 T.S. 98r AR32201
    Postów
    121

    Domyślnie

    Cytat Napisał marioroza Zobacz post
    Czekam właśnie na tych doświadczonych.
    To możesz trochę poczekać bo raczej nie ma na to ogólnej recepty bez dokładnych oględzin przez fachowca.

    Hodometr to taki licznik kilometrów zapisywany w ECU obarczony jednak jakimś błędem np u mnie przejechane 183tys na liczniku a w ECU jest 180tys

Podobne wątki

  1. Jaki maksymalny przebieg alfy widzieliście?
    Utworzone przez kubacik w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 420
    Ostatni post / autor: 27-03-2021, 18:00
  2. Korbowody , po czym poznać , że są do wymiany ?
    Utworzone przez sulik w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 11:24
  3. Po czym poznać Sportpackowe sprężyny?
    Utworzone przez Proxim@Ar w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 01-12-2012, 19:43
  4. Czy ten przebieg jest realny - 18 000 km w 147 z 2002??
    Utworzone przez miksell w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-06-2012, 20:51
  5. VDC - po czym poznać?
    Utworzone przez jendriu w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 08-11-2011, 21:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory