Zobacz wyniki ankiety: Czy wy też mieliście podobne problemy z alfą ?

Głosujących
5. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Tak

    1 20.00%
  • Czasami jedna wielka niewiadoma

    1 20.00%
  • Nie

    3 60.00%
Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Alfa 155 problem z sondą , przepływomierzem

  1. #1
    Farciaż
    Gość

    Domyślnie Alfa 155 problem z sondą , przepływomierzem

    Witam,
    Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Alfy 155 1.7 103kw/140km. Wszystko fajnie i super , poza małymi szczegółami które muszę naprawic jak np szyba elektryczna z przodu od kierowcy lekko się przycina , czy stuki z prawej strony , no i słyszalny warriator tak do 10 sec , później już sporadycznie się pojawia podczas jazdy ( ale jednak ).
    Dobra do rzeczy , cóż zaczeło się od tego iż podpiołem alfe do euroscana. Pojawiały się różne błedy , kasowałem i ponownie się pojawiały głównie to była sonda lambda i przepływomierz. ( ze dwa razy pojawił się engine temp, i coś o czym niemam pojęcia Self adjustment limit 1, za jakiś czas temp silnika znikła jak i self adj. , Lecz był problem z obrotami silnika na benzynie zaraz po odpaleniu dodając gazu samochód gasł poprostu, lub strasznie strzelał i powoli wchodził na wyższe obroty z tym że falowały. Dodam tylko że samochód palił na benzynie jak smok 50 zł tankowania wystarczało na 11 km to był rekord , przy jezdzie do 3k obrotów. ) [ coz stałej pracy niemam tak więc jednak sporo straciłem na paliwo gdzieś 800 zł na 1k km , odczułem to po kieszeni ] po założeniu gazu całkowita zmiana , na beznynie problem z dodawaniem gazu występował natomiast na gazie po odpaleniu obroty chodziły równiej). Tak więc co do spalania postanowiłem kupić sonde lambda, zeby jednak to spalanie bylo mniejsze. Jak to polak zakupilem zamiennik za okolo 80 zl na allegro, przy montazu okazalo sie ze byla podoba juz w samochodzie ( tez zarabiana), po wykasowaniu bledow , jak sie domyślacie długo nie trzeba było czekać na powrót sondy na euroscanie. Tak więc co do falujących obrotów, stwierdziłem że zakupię przepływkę i czujnik temp silnika. Po wymianie i wykasowaniu błędów na jakiś czas błąd zniknął przepływomierza jak i czujnika cieczy. Niestety nie na długo po przejechaniu 100-200km błąd wrócił ( + taki że spalanie dużo mniejsze około 14 gazu na 100km), przepływka poleciała na reklamacje ( ciekawe co odpowiedzą ), co do czujnika cieczy pojawił się wczoraj znowu, samochodem nie jezdze dlatego że czekam na tą przepływkę. Ale muszę przyznać że na przepływce zamienniku problem z obrotami silnika był mniejszy lecz pojawił sie inny problem mianowicie podczas jazdy strasznie nim szarpało , można zrobić 10 km i nic, a można jechać od skrzyżowania do skrzyżowania strasznie szarpiąc jak gdyby wsiąść 1 raz za kółko. ( ah i wymieniłem czujnik położenia wału dlatego że był z nim problem ale to była jedna z 1 cześci które wymieniłem, nie chciał odpalać) ( Gaz założony zaraz po zakupie, mam nauczke żeby jednak nie kupywać samochodu nie jezdzącego . Musi być na chodzie i podpięty pod kompa )

    1. I tutaj moje pytanie , cały czas mnie dręczy ta przepływka kupiłem zamiennik dlatego że orginalne po 800 zł, nie chciał bym wydać aż tyle na przepływomierz.
    2. Cóż to jest Self Adjustment limit 1 - błąd na euroscanie
    3. Co do sondy , tylko orginał aby błąd zniknął ? ( Kupiłem na allegro za 149 zł podobno bosh orginał , dostałem wczoraj lecz wygląda jak jakaś regenerowana część. Napisu bosh nie widać, zastanawiam sie czy montować czy odsyłać , dlatego że jeśli zamontuje sam to trace gwarancje , a jeśli nie zamontuje to nie sprawdze czy działa. [ a może tak poczekać na przepływke gdy przyjdzie i wtedy zamontować). Ta sonda niby orginalna bosha dużo większa i grubsza od zamiennika, gwint i średnica się zgadza , poprostu masywniejsza niż zamiennik. ( Jeśli ktoś się spotkał z zamiennikiem i orginałem proszę o radę, nie miałem w ręku orginału do alfy 155.)
    4. Da rade wymienić wariatora za pomocą zestawu naprawczego tak aby wytrzymał troszkę , czy jednak to się nie opłaca i trzeba wydać 400 zł na wariator ? Bez blokad panewek jest sens wogóle zabierać się za wariator ?


    Alfa piękna , lecz w garażu stoi cały czas ... non stop problem mam z nią . Proszę o pomoc.
    Ostatnio edytowane przez Farciaż ; 22-08-2010 o 10:22

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar olek_jaw
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 156, AR 155
    Postów
    82

    Domyślnie

    Powiem tak z błędem sondy lambda przy instalacji gazowej sobie nie poradzisz chyba że znasz naprawdę dobrych gazowników - jedyna rada żeby znikł - emulator sondy żeby nie łapał błędów podczas jazdy na gazie, od tego masz szarpanie , strzelanie i inne atrakcje po prostu rozwala ci mapę benzyny w kompe. Dwie rady weź zrzuć klemy z aku na jakieś 15 min i pojeździj później na benzynie (WYŁĄCZNIE) niech się skalibruje...powinien przestać szarpać i błąd sondy nie powinien wrócić.
    Co do przepływki to szczerze mówiąc nie mogę zajarzyć jaki ty masz silnik bo 1,7 miał 115KM (tak masz w poście napisane) a ty piszesz 140 to mogło by być 1,8 (tak masz w swoim opisie) 16v lub 2,0 8v.....ale to dwa różne światy.
    Ogólnie jak chcesz to mogę cię podratować jeżeli masz 8v bo mam w domu sprawną przepływkę i inne paści no i 155 2,0 8v możemy podmienić to i tamto, dysponuje też euroscanem i alfadiagiem jeżeli masz 16v.
    A do Jaworzna masz ok. 50 km....
    Ostatnio edytowane przez olek_jaw ; 22-08-2010 o 12:30

  3. #3
    Farciaż
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał olek_jaw Zobacz post
    Powiem tak z błędem sondy lambda przy instalacji gazowej sobie nie poradzisz chyba że znasz naprawdę dobrych gazowników - jedyna rada żeby znikł - emulator sondy żeby nie łapał błędów podczas jazdy na gazie, od tego masz szarpanie , strzelanie i inne atrakcje po prostu rozwala ci mapę benzyny w kompe. Dwie rady weź zrzuć klemy z aku na jakieś 15 min i pojeździj później na benzynie (WYŁĄCZNIE) niech się skalibruje...powinien przestać szarpać i błąd sondy nie powinien wrócić.
    Co do przepływki to szczerze mówiąc nie mogę zajarzyć jaki ty masz silnik bo 1,7 miał 115KM (tak masz w poście napisane) a ty piszesz 140 to mogło by być 1,8 (tak masz w swoim opisie) 16v lub 2,0 8v.....ale to dwa różne światy.
    Ogólnie jak chcesz to mogę cię podratować jeżeli masz 8v bo mam w domu sprawną przepływkę i inne paści no i 155 2,0 8v możemy podmienić to i tamto, dysponuje też euroscanem i alfadiagiem jeżeli masz 16v.
    A do Jaworzna masz ok. 50 km....
    Dzięki olek , mam euroscana visa . I uniscan soft, alfdiag jest pod dosa ? Moja alfa to jest 140 km 16v a sam juz nie wiem 1.7 czy 1.8 , adjustmen limit to był błąd mapy tak ?
    A i właśnie alfadiag jest też do 155 16v 1.8 ?
    Co do tego podpięcia , ja usuwałem błedy na tym przepływomierzu i adjustment limit 1 znikł. Gdzieś właśnie wyczytałęm o mapach że to może byc to tylko że były tam opisy o adjustment limit 2,3.
    Tak więc nie wiem czy coś da kolejne usunięcie błędów, podejrzewam że to nic nie da. (Zmienie program stancjonarke mam w garazu, jakas stara. Brat ma lybre 2.4 jtd uniscana uzywal, zmienie na pl wersje nowsza bo ta jego cos się sypała może przez to też robił jakieś problemy. Zawsze po wyborze modelu samochodu , non stop byla lybra 2.4 jtd. Zobacze jutro.) Ale przepływomierz i sonda nie znikneły po kilkukrotnym usuwaniu błedów, oddałem na reklamacje zobaczymy co stwierdzą. Czy dobry czy nie , ten przepływomierz.
    Ostatnio edytowane przez Farciaż ; 22-08-2010 o 15:24

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Cytat Napisał Farciaż Zobacz post
    Moja alfa to jest 140 km 16v a sam juz nie wiem 1.7 czy 1.8
    W/g Alfy Romeo Twój samochód to 1,8 16V a tak naprawdę ma 1747 ccm. W związku z tym niektórych katalogach części i innych (np. w firmach ubezpieczeniowych) figuruje jako 1,7.
    Ostatnio edytowane przez bikermarek ; 22-08-2010 o 20:03
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  5. #5
    Farciaż
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bikermarek Zobacz post
    W/g Alfy Romeo Twój samochód to 1,8 16V a tak naprawdę ma 1747 ccm. W związku z tym niektórych katalogach części i innych (np. w firmach ubezpieczeniowych) figuruje jako 1,7.
    O widzę że masz ten sam silniczek , jak wygląda sprawa z przepływomierzem . Miałem może problem z zamiennikiem ? Jakim softem kasujesz błędy

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Cytat Napisał Farciaż Zobacz post
    O widzę że masz ten sam silniczek , jak wygląda sprawa z przepływomierzem . Miałem może problem z zamiennikiem ? Jakim softem kasujesz błędy
    Przez jakiś czas miałem problem z przepływką - po uruchomieniu silnika nie można było dotykać pedału gazu bo zaczynał się dławić i samochód nie chciał jechać (najbardziej dokuczliwe było to zimą) ale podczas wizyty w pablogarage.pl Pablo założył mi używany (ale oryginalny) przepływomierz i wszystko minęło jak ręką odjął. Przy okazji zgasła też kontrolka wtrysku Błędami, kasowaniem, podłączaniem komputera jeszcze nigdy się nie zajmowałem, bo się po prostu na tym nie znam. Zresztą do Pabla mam ogromne zaufanie i wiem, że on to zrobi lepiej ode mnie.
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  7. #7
    Farciaż
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bikermarek Zobacz post
    Przez jakiś czas miałem problem z przepływką - po uruchomieniu silnika nie można było dotykać pedału gazu bo zaczynał się dławić i samochód nie chciał jechać (najbardziej dokuczliwe było to zimą) ale podczas wizyty w pablogarage.pl Pablo założył mi używany (ale oryginalny) przepływomierz i wszystko minęło jak ręką odjął. Przy okazji zgasła też kontrolka wtrysku Błędami, kasowaniem, podłączaniem komputera jeszcze nigdy się nie zajmowałem, bo się po prostu na tym nie znam. Zresztą do Pabla mam ogromne zaufanie i wiem, że on to zrobi lepiej ode mnie.
    No właśnie u mnie marchewka się świeci. No nic zobacze jutro i napisze.

  8. #8
    Farciaż
    Gość

    Domyślnie

    Wracając do tematu, przepływomierz wymieniony błąd się nie pokazuje.
    Gorzej z sondą kupiłem oryginał za 245 zł nr 0258003772 Bosh. Oryginalna dedykowana sonda. Cóż zdziwiłem się bo po przejechaniu 10 km podłączeniu pod kompa uniscan , błąd się pokazał ?! No byłem w szoku. ( z tym że błąd bez wykrzyknika czyli w pamięci był , zobaczymy jak się pojezdzi )

    Tak na marginesie, Co do wariatora gdy się go nie wymieni i będzie klekotał jak disel to spalanie będzie większe czy mniejsze ? Jaki to ma wpływ ?

  9. #9
    Farciaż
    Gość

    Domyślnie

    up up

Podobne wątki

  1. problem z przepływomierzem powietrza alfa 156 2,4 jtd
    Utworzone przez pawelmotylek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-03-2014, 21:18
  2. Alfa Romeo 156 problem z przepływomierzem i sondą lambdą
    Utworzone przez mathayew w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-02-2014, 16:44
  3. 156 2.0JTS 04r problem z sondą P0135
    Utworzone przez pawelpawel w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-10-2013, 16:58
  4. Problem z sondą Lambda
    Utworzone przez xsnailx w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-11-2012, 10:55
  5. Problem z Sondą Lambdą/Katalizatorem?
    Utworzone przez tomas1117 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-11-2011, 19:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory