Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Temat: Regeneracja waHaczy

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie Regeneracja waHaczy

    Witam
    Mam takie pytanko.
    W swojej alfie mam jeszcze oryginalne waHacze dolne i górne.
    Ostatnio musiałem wymienić w dolnym waHaczu osłonę gumową sworznia bo pękła. Sworznie jeszcze sztywne więc jeszcze trochę popracują.
    Ale dwie tuleje gumowe z trzech nadają się do wymiany.
    No to przymierzam się do zakupu tulei poliuretanowych. Wymienię i ... pewnie za jakiś czas padną sworznie.
    Trochę głupie byłoby kupowanie całych waHaczy dla samych sworzni (będzie jeszcze poliuretan).

    Wiem że można zregenerować waHacze przez wymianę sworzni (górne i dolne). Robi to firma w Lublinie (nie wiem czy można podać namiary - nie chcę tu robić jakiejś reklamy) po 150 zł/sztuka waHacz dolny i 70 zł/sztuka waHacz górny.
    Wiem że człowiek odwija zaprasowanie sworznia, wyjmuje stary wkłada nowy i zaprasowuje ponownie. Tyle że pewnie nie da się tego zrobić drugi raz.

    I tu pytanie:
    Czy ktoś z was ma swój patent na wymianę sworznia?
    Od czego taki sworzeń pasuje?

    Widziałem całkiem podobne sworznie nagwintowane z wierzchu. Wystarczyłoby wyjąć stary, przewiercić gniazdo na wylot, nagwintować gwintem drobnozwojowym, wkręcić w waHacz, zakontrować od dołu pierścieniem (nakrętką) - Iveco, lub
    Sworzeń ze śrubą od dołu - wyjmujemy stary sworzeń w dnie gniazda wiercimy otwór, wkładamy nowy sworzeń, od dołu waHacza przykręcamy nakrętką - WV, mercedes.

    Tylko - czy ktoś wie jaki konkretnie sworzeń by pasował - chodzi mi głównie o wymiary stożka oraz w przypadku sworzna wkręcanego - średnicę zewnętrzną.
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 25-09-2010 o 08:06
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Nie wiem dlaczego tak kombinujesz. Czy nie lepiej kupić nowe wahacze dobrej firmy i będziesz miał spokój na długi czas.

    Może to ci pomoże:
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...146_155_a.html
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...wieszenie.html
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...a_gornego.html

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Po pierwsze nie: ma dobrej firmy na co wskazują powtarzające się posty o wachaczach i problemach z nimi. Po wymianie góra 50tyś i wymiana.
    Ja mam jeszcze oryginały fabryczne (!!!) które mają przebieg 180 tys km i gdyby nie tuleje gumowe (dwie z trzech) to wogóle bym sie do nich nie dotykał. Sworznie sztywne!!!
    Po za tym, jak napisałem: po co mi całe wachacze w przypadku awarii sworzni jak będę miał tuleje poliuretanowe?

    Cena sworznia wkręcanego/przykręcanego od 15 do 90zł - a nowy wachacz? i jaka satysfakcja.
    Konkrety Panowie, konkrety...
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Gdy wymieniałem całe zawieszenie z przodu, też w przypadku wahaczy, sworznie były w dobrym stanie, natomiast tuleje do wyrzucenia. Chyba norma...

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Pomysł dobry z tymi sworzniami, ale obawiam się, że nierealny.
    Wahacz dolny przewidziano kompletny ze sworzniem. Wyjmowanie starego sworznia i kombinacja z dołączeniem do niego innego sworzna może się skończyć poważnym wypadkiem, gdyby to połączenie nie wytrzymało.
    Szkoda, że bezpowrotnie minęły czasy dużych fiatów i polonezów, gdzie można było za 30 zł kupić sworzeń i go sobie wymienić.
    Ale to pewnie jest celowa robota producentów bo wtedy można dużo kasy wyciągnąć za cały wahacz.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    SG0240 - prawdę piszesz. Ale facet w lublinie wyciąga stary sworzeń, wciska nowy, zaprasowuje, 150zł i masz gotowe. On tam cały katalog takich reperatur. Tylko po cholerę to zaprasowywać? Raz że można tylko tak jeden raz - dwa że męczarnia przy drugiej wymianie.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał r-sokol Zobacz post
    SG0240 - prawdę piszesz. Ale facet w lublinie wyciąga stary sworzeń, wciska nowy, zaprasowuje, 150zł i masz gotowe. On tam cały katalog takich reperatur. Tylko po cholerę to zaprasowywać? Raz że można tylko tak jeden raz - dwa że męczarnia przy drugiej wymianie.
    za 130zł to ja kupowałem cały nowy wachacz oryginalny Vema Magentti Marelli. Nie widzę żadnej opłacalności w tym przypadku.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nie tylko w Lublinie. We Wrocławiu też są tacy magicy i pewnie w innych miastach też.
    Sam dawałem kiedyś swoje wahacze do regeneracji z tym, że sworznie nie były wymieniane, tylko były szlifowane ich główki, a nowe były dawane tylko miseczki.
    No, ale to można zrobić tylko w ramach istniejacego gniazda, natomiast pomysł, o którym piszesz wymagałby rozwiązania problemu połaczenia sworznia z korpusem wahacza, a to już nie jest takie proste i obawaim się, że nikt bez specjalistycznych badań i atestów nie powinien tego robić bo tu chodzi o bezpieczeństwo.

  9. #9
    Bugi
    Gość

    Domyślnie

    Zgadzam się z przedmowcami że tu chodzi o bezpieczeńtwo. Naruszając gniazdo sworznia nie wiesz jak zmienią sie jego parametry wytrzymałościowe i jeszcze chcesz to ściągnąć śrubą zobacz jak osłabisz ścianki wahacza i pamietaj ze to aluminium w przypadku górnego... Wole wybulić za wahacz i spać spokojnie pozdawiam

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bugi Zobacz post
    Zgadzam się z przedmowcami że tu chodzi o bezpieczeńtwo. Naruszając gniazdo sworznia nie wiesz jak zmienią sie jego parametry wytrzymałościowe i jeszcze chcesz to ściągnąć śrubą zobacz jak osłabisz ścianki wahacza i pamietaj ze to aluminium w przypadku górnego... Wole wybulić za wahacz i spać spokojnie pozdawiam

    A co polecisz koledze jesli wsadzi poliuretan a posypia mu sie sworznie? ma kupic nowe oryginaly za 400zl tylko po to zeby sworzen byl nowy? a tuleje stare... osobiscie nie mam doswiadczenia z regenerowanymi sworzniami ale z tego co slyszalem wytrzymuja dluzej niz "nowe"
    Genetics makes the champions, want to compare?!

Podobne wątki

  1. Regeneracja sworzni wahaczy
    Utworzone przez Dziubek99 w dziale 166
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 11-04-2015, 22:01
  2. Regeneracja wahaczy
    Utworzone przez Martuś w dziale 166
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 11-02-2015, 15:56
  3. Regeneracja sworzni wahaczy
    Utworzone przez fred123411 w dziale GT
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 06-04-2014, 19:46
  4. regeneracja wahaczy
    Utworzone przez PHOENIX w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 29-01-2013, 15:32
  5. Regeneracja wahaczy
    Utworzone przez bieniak w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-03-2012, 10:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory