Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 38

Temat: Bardzo Dziwna sytuacja z 2.0 TS 150KM

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Koledzy, cudów nie ma.
    Jeśli przy zdjętych wałkach blokuje, a zawory idealnie dolegają do gniazd i świece nie są wkręcone jakieś za długie, to musi to być wina zbyt małego odstępu wynikającego z grubości uszczelki i ewentualnie z planowania głowicy.
    Teoretycznie może to też być wina niedokładnego wykonania otworów w uszczelce. Być może np. jeden otwór jest jajowaty i jego brzeg wystaje poza krawędź cylindra uniemożliwiając podniesienie tłoka.
    W każdym razie nasz kolega ma niezły problem i bez zdjęcia głowicy na pewno się nie obejdzie.
    Dave - czekamy na dalsze informacje.
    Ja w każdym razie trzymam kciuki, żeby to była tylko wina uszczelki.

  2. #22
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Nie wiem jak jest w Alfie, ale w niektórych silnikach samochodowych tłok jest przesunięty o kilka milimetrów od osi korbowodu i wału i nieprawidłowy montaż powodował kolizję skrzydełka tłoka i korbowodu może u Ciebie jest to samo. Podkreślam nie rozbierałem silnika w alfie więc na 100% nie jestem pewien czy taka sytuacja może wystąpić.

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - może zainstalował korbowody odwrotnie.
    - na korbowodach sa strzałki ale w nerwach można było zrobić bład.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #24
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Jak kolega zdejmie głowicęto niech wtedy przekręci wałem korbowym o 360 stopni powinno się wtedy wszystko wyjaśnić, jak nie będzie mógł obrucić wału to czeka Cię wyjęcie bloku i ponowne rozebranie wału i korbowodów, dobrze by było zdjąć miskęprzed wyjęciem bloku może wtedy coś zaobserwujesz i da się cośpoprawić na miejscu.

  5. #25
    dave
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - może zainstalował korbowody odwrotnie.
    - na korbowodach sa strzałki ale w nerwach można było zrobić bład.
    to będzie raczej uszczelka, nie doszukujcie się cudów jak kolega wyżej napisał jak zakładałem korbowody miałem porobione swoje strzałki na tłokach do kierunku rozrządu A żeby rozwiać Wasze wątpliwości to zapewniam Was że wał korbowy ładnie "się kręci, pracuje" bez głowicy.

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Miejmy nadzieję, że nasz kolega nie popełnił tego błędu i skończy sie tylko na wymianie uszczelki.

  7. #27
    dave
    Gość

    Domyślnie

    w poniedziałek będę miał uszczelkę, napiszę jeśli uporam się z problemem.

    pozdrawiam, dave.

  8. #28
    dave
    Gość

    Domyślnie

    To była wina uszczelki, ale znalazł się inny problem... okazało się że pasek balansujący jest za długi o jakieś 3-4 kliny(dayco 126RHPDD150H), są jakieś inne ? kod silnika to AR16201

  9. #29
    simeone
    Gość

    Domyślnie

    dave, a nie lepiej było oddać samochód do jakiegoś doświadczonego mechanika?
    Dawno juz byś jeździł i nie zawracał sobie głowy. Takie eksperymenty z TS-em na własną rękę to tylko pozorna oszczędność...
    Ostatnio edytowane przez simeone ; 07-10-2010 o 13:46

  10. #30
    JFC
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał dave Zobacz post
    ... okazało się że pasek balansujący jest za długi o jakieś 3-4 kliny(dayco 126RHPDD150H), są jakieś inne ? kod silnika to AR16201
    Kto Ci te części sprzedaje?
    http://catalog2.markivauto.biz/Cat2k...tion.do?type=C
    Proszę sam sobie znajdziesz pasek jaki powinieneś mieć, teraz operuje się krótkimi numerami, 94591 taki powinieneś mieć.
    I powodzenia.

    Mimo wszystko jutro popatrzę w pracy dokładnie, bo "nie przynoszę pracy do domu" i nie mam programów.
    Ostatnio edytowane przez JFC ; 07-10-2010 o 17:20

Podobne wątki

  1. [159] sprzęgło , skrzynia ? dziwna sytuacja
    Utworzone przez Jambo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-09-2015, 19:32
  2. Błąd spalonej żarówki - dziwna sytuacja
    Utworzone przez maniek015 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2014, 08:42
  3. Dziwna sytuacja V-Gen Vialle
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-03-2014, 15:42
  4. Dziwna sytuacja w elektryce
    Utworzone przez ManiekMx3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 20-08-2013, 20:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory