Strona 39 z 44 PierwszyPierwszy ... 29303132333435363738394041424344 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 381 do 390 z 431

Temat: Alfy z silnikami benzynowymi gatunkiem na wymarciu?

  1. #381
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Sadza powstaje nie tylko z węgla.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  2. #382
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wujek Zobacz post
    Sadza powstaje nie tylko z węgla.
    Moje V6 też potrafi sadzą rzucić ;]
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #383
    Użytkownik Romeo Avatar kenobi
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    lubin
    Auto
    156 FL 2.4 20V Mjtd
    Postów
    860

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    Konstruktorzy zamiast wyciskać coraz większe moce zajmują się normami euro
    dokladnie, a kiedys nikt sie tym nie przejmowal i bylo pelno 1.8/2.0+ piecy w autach, ludzie brali dzis nie bardzo ktos by sie ogladal za takim silnikiem w benzynce biorac pod uwage nowy zakup i poza nim chyba tez- wolalby mala jednostke wolnossaca albo z T na PB lub wlasnie klekota, te wszystkie normy euro, DPFy, EGRy to jest sprawa ktora pozostawie w spokoju, bo na uzebienie mi dziala tylko Widac ze fiat postawil na T-jeta dosc mocno i sie to sprzedaje, mysle ze poki co w tym naszym wloskim koncernie wieksza sprzedaz stanowia w dalszym ciagu benzyniaki - 1.4 8V glownie, pozniej 1.3 jtdM a klekota 1.9 czy skrajnie 2.0 jak wody na pustyni, nowe belle tez mysle ze jakby nie bylo sa czesciej wybierane w benzynce, o 159 nie mowie bo tu sprawa praktycznie przesadzona

    prywatnie bym swojego 2.4 jtdM'a nie zamienil na mala, turbo pedzona jednostke, chyba, ze by mnie nowe 1.8 T fiata przekonalo, osiagami i proporcjonalnym spalaniem to moze jeszcze mam okazje polatac T-jetami, do miasta swietnie, dynamiczne, elastyczne i dobrze goni miedzy ulicami, ale mam wrazenie ze te piecyki jak sie je kreci konkretnie, to wyzej juz puchna i to ladnie, przy 4 osobach mimo zalozmy 1.4 T 150 KM, ma sie wrazenie ze jednak brakuje, a klekot 1.9 z taka moca by to popchal lepiej ....
    Ostatnio edytowane przez kenobi ; 30-09-2010 o 15:43
    ..... powered by www.cinsoft.pl

  4. #384
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo Zobacz post
    Oczywiście, że nie jest to samo. Poddałem te porównanie mega uproszczeniu, co aż prosi się o sprostowanie. Ale sam chyba przyznasz, że wtrysk bezpośredni w benzynie i tak wszedł trochę za późno na masową skalę.

    Ja osobiście uważam, że i tak najlepsze były gaźniki- co nie jest ani ekologiczne, ani szczególnie ekonomiczne.
    Hmm, w benzyniaku wtrysk bezpośredni niewiele zmienia. A gaźniki - oj świat niczego lepszego nie wymyślił jeszcze
    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Wybacz, ale nie potrafię tego zrozumieć . Ale to już jest kwestia subiektywna. Rozumiem, że kupowałeś używkę? Bo nowa 166 2.4 JTD musiała trochę "ciągnąć" po kieszeni .
    Oczywiście, niedawno kupiłem I pisałem już dlaczego - wolę 5 garków od TS pod względem momentu w niskich obrotach, dźwięku i spalania, a na V6 na razie mnie nie stać

    A teraz wybaczcie, ale przejdę do Wujka, więc chwilowo się zniżę
    Idąc twoim tokiem rozumowania pewnie ołów, kadm czy siarka też nie przyczynia się do skażenia bo są jej pokłady pod ziemią
    Siarka - Siarka pierwiastkowa w postaci pyłu działa drażniąco na błony śluzowe oczu i górnych dróg oddechowych. Nie powoduje ona silnych zatruć. Wiele związków siarki jest toksycznych.

    Ołów - Sole i tlenki tego pierwiastka są trucizną kumulującą się w organizmie. Ołów silnie wiąże się z wieloma biopolimerami, takimi jak: białka, enzymy, RNA, DNA. w ten sposób ulega zaburzeniu wiele przemian metabolicznych. Skutkami toksyczności są: zaburzenia tworzenia krwi, nadciśnienie tętnicze, neuropatia, a także uszkodzenia mózgu. Udowodniono wchłanianie ołowiu przez skórę. Alkilowe związki ołowiu łatwiej wchłaniają się przez skórę niż nieorganiczne związki ołowiu.


    Kadm - Kadm jest pierwiastkiem niezwykle toksycznym (wielokrotnie bardziej niż arsen). Uszkadza nerki - niszczy kłębuszki i kanaliki nerkowe, powoduje anemię, choroby kostne (osteoporozę), zaburzenia powonienia, białkomocz. Zmniejsza wydzielanie insuliny, zwiększa utlenianie lipidów (co prowadzi do zwiększonego wytwarzania wolnych rodników). Oddziałuje też niekorzystnie na układ krążenia.


    Węgiel - Węgiel stanowi podstawę życia na Ziemi, ponieważ tworzy wszystkie związki organiczne.


    Węgiel sam w sobie nie jest drażniący ani toksyczny, jest równie szkodliwy dla np. oczu i dróg oddechowych co piasek Czyli jest, ale fizycznie, a nie chemicznie. I tak tego nie zrozumiesz, ale każdemu trzeba dać szansę.
    Sadza powstaje nie tylko z węgla.
    Taaa, a masło powstaje nie tylko z mleka?

  5. #385
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Hmm, w benzyniaku wtrysk bezpośredni niewiele zmienia. A gaźniki - oj świat niczego lepszego nie wymyślił jeszcze
    Oczywiście, niedawno kupiłem I pisałem już dlaczego - wolę 5 garków od TS pod względem momentu w niskich obrotach, dźwięku i spalania, a na V6 na razie mnie nie stać
    A ja wolę gaźniki, cztery garki i do tego na deser turbo. Ciekawe jak wygląda stosunek 'zwolennicy/użytkownicy gaźników' i z czego wynika.
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  6. #386
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    zdecydowanie jestem zwolennikiem gaźników i mechanicznych aparatów zapłonowych (regulacja kątów) a sondę lambda używałbym tylko do ustawienia składu mieszanki za pomocą woltomierza

  7. #387
    BartekMan
    Gość

    Domyślnie

    Dobnra, zróbmy liste: Kto za benzyną?
    1. Bartekman

  8. #388
    tomek evo
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wujek Zobacz post
    tomek evo , Ty prawisz o spalaniu i osiągach, ja tylko o osiągach. Spalanie mnie nie interesuje. Ale jeśli piszesz o spalaniu to szczerze wątpię by taki focus w TDCI jeździł 210km/h. Zgodnie z danymi producenta jego v max. to 190 km/h, a co za tym idzie oznacza to, że jest to kres jego możliwości i jedzie na maksymalnych obrotach, a wtedy nie wierzę że spalanie jest na poziomie 7,5 l/100km. Silnik wykorzystany na max i takie spalanie, zastanów się bo tylko laik w to uwierzy. A te 210 to może po prostu licznik przekłamuje.

    Wracam do osiągów. Jak wytłumaczysz test z niemieckiej telewizji, prowadzony na torze przez kierowcę wyścigowego. Samochody biorące udział to nowe:
    BMW 530 diesel 235KM
    Mazda RX8 240KM
    BMW 520 170KM

    Wynik by taki, że najsłabszy benzyniak (170KM) objechał dwa pozostałe auta o ponad 3s, a przecież najmocnieszy i mocą i momentem był BMW 530d. A TY twierdzisz, że benzyniaki nie dają rady. Kwoli ścisłości druga była Mazda z przewagą nad dieslem 0,3s (też szybsza).


    I na koniec jeszcze Cię zacytuję "Przywoływanie artykułów z Motozru a tym bardziej z Auto-Świata też nie jest na miejscu bo Szanowny Pan Redaktor cżesto ma swój punkt widzenia i nie musi być obiektywnym tak dalej."
    Z Twoich wypowiedzi za to, aż tryska obiektywizmem.
    Na wstępie przepraszam, że musicie czytać moje wypociny z błędami. Tu kolega ma racje. Wybaczcie mam lekką dyslekcje a jak szybko pisze to tego nie kontroluje.
    Staram się być obiektywny. Jeśli nie jestem to prosze wytknij mi w którym miejscu i możemy na ten temat podyskutować. Nie chce pisać, że ten czy tamten redaktor się nie zna tylko zaznaczam, żeby nie przyjmować bezkrytycznie ich opinii. Jak byście wiedzieli jakie bzdury potrafią wypisywać dziennikarze (nie pisze tu o motoryzacyjnych, dotyczy to w szczególności sportowych zajmujących się dyscyplinami o których nie mają zielonego pojęcia). Szczególnie Auto-świat jest tendencyjny i bardzo powierzchownie traktuje złożone tematy. Motor jest dużo bardziej obiektywny a chyba najbardziej opiniotwórczy AMS. Chodzi o to że nie zawsze dziennikarz jest nieomylny i nie można traktować tekstów z gazet jako wyroczni. Większość dziennikarzy nie wie co to jest "turbodziura" a właściwie już zmienili potoczne znaczenie tego określenia. Eko-driving jest super. Zapytajcie tych mądrali jak wciskanie gazu do dechy przy niskich obrotach i premanentne wyłączanie silnika na światłach wpływa na turbine. Ciekawe jaką bzdurą was uraczą. Może tym ,żę "nowoczesne turbiny są zabezpieczone". Kolega wymieniał "nowoczesną turbine" w BMW 120 d żony po 60 tyś. Oczywiście na swój koszt. Do mnie przemawiają suche dane i pomiary testowe.
    Co do Focusa (wersja 1.8 TDCI 115 KM) to jego V-max wg. katalogu to 196 km/h więc znikowe 210 km/h jest jak najbardziej prawdopodobne (później jak miałem nawigacje to przy 200 licznikowych pokazywała 192-193 km/h). Oczywiście prawie każdy licznik przekłamuje. Nie napisałem, że cały czas jechałem 210 km/h tylko, że najcześćiej było na budziku 190-210 km/h. Nawet w Niemczej w nocy na autostradzie trudno jest jechac non stop 200. Często zwalniałem (nawet poniżej 100 jak się tir wpierdzielił) + roboty drogowe + odcinek krajowy dużo wolniej (jakieś poszanowanie przepisów) więc średnia z jazdy to może 120-130 km/h. Czy 7,5 l jest niemożliwe? Zapytaj posiadaczy mocnych diesli zanim zarzucisz mi pisanie bzdur. Co do "bzdur" na temat diesli to mógłbym napisać jak znajomy swoim Lupo TDI ("nieco grzebniętym") objeżdzał imprezy, miśki evo, szybkie bmw, merce,audi a nawet (nie najmocniejsze ale jednak) porsche. Tylko kto by mi uwierzył?
    Nie lansuje tezy, ze diesle są takie super bo nie są. Każdy silnik ma swoje wady i zalety i dla różnych ludzi różne rzeczy będą odpowiednie.
    Wracająć do dyskusji to zwróćcie uwagę, że dopiero od stosunkowo niedawna pisze się o wysokich kosztach napraw w silnikach diesla, które każą poddawać w wątpilwość opłacalność zakupu takiego auta. A czytaliści już o wysokich kosztach eksploatacji nowoczesnych turboidoładowanych benzyniaków? Jeszcze nie? Sprzedawcy zaczynają polecać benzyniaki (poniekąd zresztą słusznie) ale jeszcze milczą na temat kosztów w przypadku poważnej awarii. Prawda jest taka, że producenci wyciągają od nas kase i czasami celowo stosują absurdalne rozwiązania (nierozbieralne częśći itd.) bo im jest ta kasa potrzebna, żeby się interes kręcił a karawana jechała dalej. Ekolodzy dokładają swoje 3 grosze (wpier... się tam gdzie nie potrzeba) np. już focus st znika z rynku bo nie spełnia euro 5. Zobaczycie jak to Auto-Świat za jakiś czas "odkryje spisek producentów" - najpierw drogie diesle teraz drogie w naprawach turbobenzyny !!! Będą się pismaki mądrować. O kosztach w dieslach też nic nie piusali tylko o "wspaniłej elastyczności" i " rewelacyjnym spalaniu". Teraz wciskają ludzią różne kity a wielu bezkrytycznie im wierzy. Co do sprzedaży to przez lata w Europie Zachodniej udział diesli w rynku był zdecydowanie wyższy niż benzyny. Teraz tendencja się odwraca i udział diesli na większości rynków spada. Zaraz wejdą masowo hybrydy i wszycy będziemy mieć przej......
    Zatęsknimy kiedyś nawet za klekotem diesla jak będziemy się poruszać bezgłośnymi auto-podobnymi mobilami z automatycznym satelitarnie sterowanym limitem prędkości. Wtedy będzie mogiła. Cieszmy się więc tym co mamy bo jeszcze przez 10-15 lat będzie się produkować w miare normalne samochody. A bulić za naprawy zarówno diesla jak i benzyny będziemy , wkrótce po równo i te same "wynalazki" będą nam producenci serwować.
    Era nazwijmy to dominacji diesla powoli przemija benzyna zaczyna dominować. Ale prosze nie porównujmy wolnossącej 2.0 z np. 2.0 TFSI (TSI). To są różne światy, różne technologie ... i różne koszty napraw. Mechaniki Heńki i Mietki nauczyły się w miare ogarniać nowoczesne diesle teraz zaczną się eksperymenty na benzyniakach i chyba z tego powodu auto z takim jtd pod maską jest pewniejsze w zakupie jako używka niż np.multiair (choć tego na rynku wtórnym na razie brak ale się zacznie). Pamiętajmy, że teraz każdy producent łącznie z Toyotą wypuszcza różne "baboły", które wychodzą z czasem. W takim 1.9 JTD to się wie czym to sie je. A nowe wynalazki? Pisze tu zarówno o benzynie jak i dieslu. VW też spier... 2.0 TDI. Ciekawe co producenci spier.... w nowościach rynkowych i ile to będzie kosztować? Tego sprzedawcy nowych aut nie wiedzą i nawet nie mogą wiedzieć ale zachwalać będą. Kiedyś zachwlało się diesla teraz zaczeło się z benzyną.
    Pozdrawiam

  9. #389
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał BartekMan Zobacz post
    Dobnra, zróbmy liste: Kto za benzyną?
    1. Bartekman
    Komu tak naprawdę wisi czy auto napędza ON czy Pb, a i tak sobie poradzi:
    1.fiergloo

  10. #390
    tomek evo
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo Zobacz post
    Komu tak naprawdę wisi czy auto napędza ON czy Pb, a i tak sobie poradzi:
    1.fiergloo
    2. tomek evo

    ---------- Post dodany o godzinie 19:57 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:54 ----------

    Jak mawiał muj znajomy z wawy. Chu... że klekocze - auto ma zapier......... .
    Myśle, że powyższa prawda dotyczy i benzyny i diesla.

    ---------- Post dodany o godzinie 19:58 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:57 ----------

    mój - ale byka strzeliłęm !!!

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-05-2015, 14:50
  2. 166 z silnikami V6
    Utworzone przez jarek1986 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 06:47
  3. Potrzebne alfy z silnikami diesla
    Utworzone przez misiu7911 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 09-03-2012, 18:10
  4. [33] Różnice między silnikami 1,3 1,4 1,5 1,7 8v
    Utworzone przez mac1us w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-04-2009, 21:30
  5. Alfa Romeo 33 (na wymarciu?)
    Utworzone przez Kosiar w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 10-06-2008, 19:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory