Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Pompa Common Rail

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie Pompa Common Rail

    No i wreszcie coś się popsuło

    Ostatnio wymieniałem w swoim klekocie filtr paliwa. Po jakimś czasie poczułem zapach oleju napędowego więc pomyślałem że to może źle dokręcony filterek. Ale dziś przeżyłem szok wizualny. Pod Alfą plama. Pierwsza myśli że znowu miska ale po dotykałem, wyniuchałem i ropa. Więc odkręciłem osłonę silnika i na odpalonym silnik jak byk widać gdzie leci. Niestety pompa wysokiego ciśnienia rozszczelniła się Cieknie dokładnie tam gdzie czerwona kreska.








    No i teraz pytanie co robić. Szukać używanej na allegro czy dać do wymiany uszczelniaczy (koszt około 170-190zł). Druga sprawa to rozrząd który trzeba zdemontować aby wyciągnąć pompę, Szczerze to pokusił bym się nawet sam wymienić. Nie mam dwóch lewych rąk i wiem co i jak. W końcu to tylko dwa kółka ustawić na znaki i do tego jeszcze może mi pomóc pasek rozrządu bo tam też są znaki podobno.
    więc dochodzi nowy pasek.

    Co wy na to?
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    niby proste, jest tylko jeden wałek bez żadnych cudów w postaci wariatora, kiedyś w bravie też sam wymieniałem pasek, ustawiałem rozrząd tylko na znakach na pasku i kołach i dziwiłem się że to 200 zł kosztuje... dodam że samochód po wymianie normalnie jeździł

    skoro chęci są to trzymamy kciuki i czekamy na opis ;-)

  3. #3
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Jeśli masz pojęcie co i jak to się bierz do roboty

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    będziesz potrzebował czymś zablokować koło na pompie i ściągacz, 170zł za uszczelnienie to niewiele, sam też byś uszczelnił, uszczelki w granicach 80zł, takie coś, jak chcesz namiar gdzie kupić to pisz na PW

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Dzisiaj jadąc do pracy Alfa odmówiła posłuszeństwa. Wyskoczyła marchewa i stanęła. Teraz pytanie czy uszczelnienie coś da czy szukać pompy. Może wieczorkiem podłącze ją do kompa i zobaczymy co wyskoczy.
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    uszczelnić bo leje się z niej jak z hydrantu.. zazwyczaj rozszczelniają się te pompy na przełomie okresu jesień-zima , zima-wiosna jak są duże skoki temperatury

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Wszystko już mam.
    - uszczelnienie do pompy
    - nowy pasek rozrządu
    - blokady na rozrząd

    Operacje zaczynamy w niedzielę. Wszystko postaram się uwiecznić na fotkach. Jak ktoś coś wie w tym temacie i chciałby pomóc teorią to bardzo proszę.
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar 156X
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    była 156SW JTD jest 159SW 1,9 JTD 8V 2008r.
    Postów
    1,063

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafiki Zobacz post
    Jak ktoś coś wie w tym temacie i chciałby pomóc teorią to bardzo proszę.
    Praktycznie ani teoretycznie nie pomogę ale trzymam kciuki - powodzenia

  9. #9
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    ustaw wszystko na znaki co możesz. nie zaszkodzi

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Wczoraj zabraliśmy się z majstrem za naprawę mojej Alfy. Ściągnęliśmy pasek pomocniczy, pasek rozrządu, rolki które nam przeszkadzały i inne graty. Pierwszy problem napotkaliśmy na kole pompy. A dokładnie na odkręceniu tego koła. Na szczęście stary pasek się przydał i jakoś się udało. Drugi problem to odkręcenie pompy CR. Jest przymocowana na 3 śruby przy czym dwie łatwo dostępne a trzecia schowana do tego stopnia że musieliśmy demontować dwie rurki listwa -> wtrysk. Wreszcie odkręcić się udało i pompa na glebę do rozbiórki. Wymieniliśmy uszczelniacze i zakładamy ją z powrotem.
    No i tu zaczęły się schodki z przykręceniem tej jednej #$#$^# nakrętki. Siedzieliśmy z godzinę i nic. Na szczęście Carlos wracał z Gran Turismo i jego sprytne małe rączki były rak dar z niebios.
    Zakładamy nowy pasek rozrządu. Dół na znakach góra też. Pasek na koła i zonk. ZNAKI NA PASKU NIE POKRYWAJĄ SIĘ ZE ZNAKAMI NA KOŁACH. Myślimy, myślimy zastanawiamy się co i jak. Ostatecznie w dupie mamy znaki na pasku i ustawiamy wg znaków na bloku i kółkach. Napinamy pasek, kilka okręceń wałem i nic nie słychać, żadnych stuków, uderzeń. Więc odpalamy i zagadał mój klekocik

    Nic nie cieknie wszystko chodzi jak należy i alfa teraz jeździ Od wczoraj zrobiłem 40km i jest ok.

    Chciałbym teraz serdecznie podziękować:
    - majster - za zaholowanie mnie GTV'ką oraz za pomoc w naprawie i użyczenie narzędzi.
    - karlos - za jego małą zwinna rączkę bez której pewnie do dziś byśmy nakręcali tą nakrętkę i za linkę do holowania
    - chłopaki z Paprotnej - za HOTLINE i wiedzę
    - wszystkim za pomoc na forum
    - restauracja NASSIR za zajebistą pizze - polecam Wrocławianom to miejsce


    Koszt całej naprawy jaki mnie wyniósł to jakieś 160zł. Więc opłacało się
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

Podobne wątki

  1. Pytanie Common Rail
    Utworzone przez Sidu w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-08-2015, 23:10
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-05-2011, 15:06
  3. Korekcja wtrysków common rail
    Utworzone przez sebmol w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-09-2010, 08:24
  4. problem z listwa wtryskowa common rail
    Utworzone przez ciepły58 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-10-2008, 21:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory