Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: Telepiący pasek Alfa 1.9 JTD

  1. #11
    smooder
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    czyżby to było koło pasowe bliżej nieznanej firmy MG?

    ---------- Post dodany o godzinie 18:51 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 18:47 ----------



    jak pasek ścina i rwie to napinacz się skrzywił i pasek nie jest prowadzony tam gdzie powinien
    To koło pasowe jest jakiejś hiszpańskiej firmy IJS czy jakoś tak, gość od którego brałem sprzedał tego sporo i nie było problemów.

    ---------- Post dodany o godzinie 10:08 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 10:05 ----------

    Cytat Napisał smooder Zobacz post
    To koło pasowe jest jakiejś hiszpańskiej firmy IJS czy jakoś tak, gość od którego brałem sprzedał tego sporo i nie było problemów.
    Cytat Napisał Brodi Zobacz post
    U mnie identyczne objawy dawało sprzęgło jednokierunkowe alternatora. Niestety te sprzęgło także uwaliło napinacz.

    A jak sprawdzić czy to poszło to sprzęgło alternatora?? Strasznie drażniące jest to telepanie paska, jak spada z obrotów to potrafi nieźle zatelepać no i te odgłosy spod maski Już dwie osoby mnie pytały czemu tak dziwnie pracuje...

  2. #12
    Brodi
    Gość

    Domyślnie

    Koło pasowe alternatora ma dekielek (gumowy i niestety raczej się uszkodzi przy zdejmowaniu) zasłaniający ośkę od alternatora. W ośce tej masz gniazdo imbusowe (6 lub 8). Zdejmujesz ten dekielek, wkładasz imbus i obracasz. Odwrotnie do ruchu wskazówek będzie ciągnęło pasek a zgodnie z ruchem wskazówek ma się tylko obracać wałek a rolka ma stać w miejscu. U mnie praktycznie nie dało się obrócić.

    Tak wygląda to sprzęgło:
    http://katalog.fota.pl/Katalog/ShowP...EinspNr=33&St=

    Rolka która mi padła też niestety nie była łatwa do zdiagnozowania bo same łożysko było OK ale pękła sprężyna od naciągu i naciąg był słabszy od sprawnej, ale również mocno naciągał pasek. Dopiero po założeniu nowej rolki i rozebraniu starej znalazłem tą usterkę.
    Ostatnio edytowane przez Brodi ; 15-10-2010 o 10:49

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał smooder Zobacz post
    To koło pasowe jest jakiejś hiszpańskiej firmy IJS czy jakoś tak, gość od którego brałem sprzedał tego sporo i nie było problemów.
    A jak sprawdzić czy to poszło to sprzęgło alternatora?? Strasznie drażniące jest to telepanie paska, jak spada z obrotów to potrafi nieźle zatelepać no i te odgłosy spod maski Już dwie osoby mnie pytały czemu tak dziwnie pracuje...
    Po pierwsze sprawdź czy w ogóle masz to sprzęgiełko, w alternatorach boscha go nie ma, są tylko w M.Marelli a montowali różne.
    Po drugie - sprawdź czy w ogóle to nowe koło pasowe jest dwumasowe, ja walczyłem z podobnymi objawami i okazało się właśnie, że koło było wadliwe i nie tłumiło drgań. Jak masz stare oryginalne to podmień i sprawdź czy pasek dalej wibruje.

  4. #14
    smooder
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    Po pierwsze sprawdź czy w ogóle masz to sprzęgiełko, w alternatorach boscha go nie ma, są tylko w M.Marelli a montowali różne.
    Po drugie - sprawdź czy w ogóle to nowe koło pasowe jest dwumasowe, ja walczyłem z podobnymi objawami i okazało się właśnie, że koło było wadliwe i nie tłumiło drgań. Jak masz stare oryginalne to podmień i sprawdź czy pasek dalej wibruje.
    I na starym i na nowym kole wibruje tak samo. Myślałem, że to jest przyczyną, ale nie pomogło. Muszę szukać gdzieś indziej.

  5. #15
    smooder
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    Po pierwsze sprawdź czy w ogóle masz to sprzęgiełko, w alternatorach boscha go nie ma, są tylko w M.Marelli a montowali różne.
    Po drugie - sprawdź czy w ogóle to nowe koło pasowe jest dwumasowe, ja walczyłem z podobnymi objawami i okazało się właśnie, że koło było wadliwe i nie tłumiło drgań. Jak masz stare oryginalne to podmień i sprawdź czy pasek dalej wibruje.
    Koledzy odświeżę temat, bo mam pytanko. Mam alternator Magneti Marelli, ale nie ma na nim sprzęgiełka jest zwykła rolka wsadzona. Możliwe, że ktoś to robił i wsadził zamiast tego sprzęgła zwykłą rolkę. W tego typu alternatorach powinno być sprzęgiełko?? Może to jest powód telepania paskiem u mnie??

  6. #16
    Wujek_Staszek
    Gość

    Domyślnie

    Jak miałem zwykłe koło (bez sprzęgiełka) to napinaczem rzucało aż w kabinie było słychać. W warsztacie zajmującym się regeneracją alternatorów założyli koło ze sprzęgiełkiem, katalog INA podaje takie pojazdy gdzie sprzęgiełko było stosowane:



    Ostatnio edytowane przez Wujek_Staszek ; 21-10-2010 o 15:04

  7. #17
    smooder
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wujek_Staszek Zobacz post
    Jak miałem zwykłe koło (bez sprzęgiełka) to napinaczem rzucało aż w kabinie było słychać. W warsztacie zajmującym się regeneracją alternatorów założyli koło ze sprzęgiełkiem

    Właśnie u mnie też napinacz podskakuje, jakby miał wylecieć z samochodu Mechanik powiedział, że zamontowałby sprzęgiełko na alternatorze, bo po to jest, żeby tłumić drgania. Zaryzykuję i założę to sprzęgiełko, mam nadzieję, że będzie ok, bo dźwięk jest co najmniej irytujący.

    PS a jaki klucz trzeba mieć, żeby zrobić to samemu droga jest taka impreza??
    Ostatnio edytowane przez smooder ; 21-10-2010 o 15:09

  8. #18
    Irokez
    Gość

    Domyślnie

    Mi też zaczął nagle skakać. Tak na krótko założony został lekko krótszy pasek oraz przesmarowane rolki napinacza. Ale teraz jak rano mam 1-2 stopnie to po odpaleniu auta strzela aby po kilkunastu minutach przestać.
    Mam właśnie nowy kompletny napinacz oraz nowy pasek conti.
    Kurde ponad 4 stówki, a jak to nic nie da i to sprzęgło padło?

    Z tego co się zorientowałem nmniej/więcej do odkręcenia sprzęgła potrzebny specjalny klucz nasadowy do sprzęgieł, taki jak ten:
    http://allegro.pl/klucz-do-alternato...281987903.html

    Robił ktoś już to? jakieś info co i jak i jak się zabrać, w razie jakbym zupełnie na darmo te ponad 4 stówki wydał?

    Pozdrawiam.

  9. #19
    BartoschCRF
    Gość

    Domyślnie

    Witam
    Panie i Panowie wymienić sprzęgiełko alternatora i po problemie!!! Najlepiej zakupić takie w firmie która zajmuje się alternatorami i wymienią za free. Miałem taki problem w kilku autach, stawiałem na napinacz, a tu jeden madry mechanik mówi wymień sprzęgło alternatora i będzie dobrze. I jak się okazało jest dobrze.
    Pozdrawiam

  10. #20
    smooder
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał BartoschCRF Zobacz post
    Witam
    Panie i Panowie wymienić sprzęgiełko alternatora i po problemie!!! Najlepiej zakupić takie w firmie która zajmuje się alternatorami i wymienią za free. Miałem taki problem w kilku autach, stawiałem na napinacz, a tu jeden madry mechanik mówi wymień sprzęgło alternatora i będzie dobrze. I jak się okazało jest dobrze.
    Pozdrawiam
    W środę jestem umówiony u mechanika na wymianę tego sprzęgiełka, zobaczymy czy to pomoże, dam znać jakie będą efekty. Sam jestem ciekawy, bo u mnie w ogóle nie ma założonego sprzęgiełka na alternatorze, chociaż powinno być Ktoś odstawił fuszerę.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Telepiący się silnik i check engine
    Utworzone przez milleniusz w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 23-11-2019, 20:28
  2. [159] Telepiący się fotel pasażera
    Utworzone przez kmaro w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 11-02-2019, 18:13
  3. [159] Pasek wspomagania alfa 159 2.4 ?
    Utworzone przez wlodeczek1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-01-2017, 15:07
  4. ALFA 156 2.5V6 Przeskoczyl pasek
    Utworzone przez Wujo w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 00:26
  5. [156] pasek wielorowkowy i pasek rozrzadu razem?
    Utworzone przez yarecky w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 21-12-2008, 21:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory