Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Temat: <156 TS>Jak sprawdzić cewkę W.N.

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie <156 TS>Jak sprawdzić cewkę W.N.

    - cewka W.N. w modelu 156 TS jest typu DIS, czyli ma dwa wyprowadzenia podłączane do świec wysokiego napięcia.
    - sprawdzanie cewki W.N. poprzez zamianę cewek miejscami nie daje efektu i trudno jednoznacznie okreslić sprawność danej cewki.
    - sprawdzenie musi polegać na ocenie ilościowej , jakościowej.
    - drugi warunek że do testów należy sie starać uzyć elementów z samochodu, czyli świec, cewek, ECU.
    - świec z samochodu nie można użyć w związku z tym że posiadaja stała przerwę, równą 1 mm.
    - czyli musi być dołączony iskrownik, najlepiej z regulowaną przerwą powietrzną tak od 3 mm do 20 mm.
    - w zakresie odleglości przerwy powietrznej 3 do 12 mm, napięcie przebicia wynosi 1.5 KV na 1 mm.
    - podczas pracy w aucie cewka W.N. daje rozkład napięć około 70 % na świecę zapłonową oraz 30% na świecę dopalającą ( pozwolę sobie używac tego skrótu myslowego , świeca dopalająca, chociaż to tak do końca nie jest poprawny zwrot ale dobry myślowo i wyrazisty poglądowo.)
    - podczas naszych testów należy ustawić około 5 mm przerwę na "małej" świecy oraz 12 mm na dużej "świecy".
    - co daje nam około 7.5 kV oraz 18 kV, czyli w przybliżeniu 25 kV.
    - cewka w 156 TS jest obliczona na 40 kV, taką ma izolację i w przypadku takiego napięcia jeszcze nie dochodzi do wewnętrznego przebicia.
    - sterowanie cewką W.N. będzie pobierane z ECU.
    - na ECU także będzie podawany sygnał emulatora z toru czujnika CKP, czyli na 60 impulsów, dwa bedą wycięte.
    - emulator impulsów może podawać sygnał o wielkości 0 / 5V w postaci fali prostokątnej.
    - na rynku istnieje taki generator, emulator, jest to tzw. generator Rossa.
    - ale myślę, że na forum znajdzie się ktoś kto zrobi podobny generator na układzie NE555 lub zaprzęgnie do tego uprocesor.
    - to tyle rozważan, czas na testy i wyniki badań.
    - przed testami nie zapomnijmy odłączyć wtryskiwaczy, bo samochód nam pojedzie !!!.
    - gdzie można zakupić ten FlashTest HT Ignition Tester ?.
    - poniżej iskrownik, który do naszych celów się nie nadaje, nie ma regulacji przerwy.
    --

    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 16-10-2010 o 05:58
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #2
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    A czy można sprawdzic cewki jaki mają opór? Czy takie sprawdzenie cos da?

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - sprawdzić można ale te badanie nic nie wniesie, tylko to że mamy pewność, ze cewka nie jest spalona.
    - spalenie cewki jest mało prawdopodobne w tym modelu, ponieważ ECU reguluje prąd nasycenia tej cewki.
    - to nie jest instalacja mechaniczna gdzie przez cewke może płynąc nawet 15 A.
    - zwykle w cewkach DIS uszkodzeniu elega izolacja i mamy wewnętrzne przebicie.
    - impuls do zalonu daje druga cewka z pary i tak można jeżdzić nawet 3 lata.
    - mam prośbę jakby ktoś miał cewke z tym wewnętrznym przebiciem to bym chętnie takie coś pomierzył, potestował dla potomnych.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Otoz ja wlasnie przerabiam ten temat,w poniedzialek bede mial komplet sprawnych cewek na zmiane to stare moge ci przeslac Pisalem juz ze spekaly obudowy i zalalem epoxydem ale efekt jest taki ze cewki juz napuchły i po sprawie.Badanie miernikiem nic nie wnosi.Dostaly wilgoci i rdzen skorodowal podejrzewam.Zmienie i napisze jaki efekt

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    kolejne odkrycie ameryki bubu stoły probiercze istnieją ze sto lat.zmieniają sie tak jak technika w samochodach...ECU nie jest potrzebne...
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - kolego ja nie mam na swoim podwórku stołu pobierczego za 2.000 zł, dzięki za radę.
    - też wiem gdzie jest ASO ale tam tych stołów nie widziałem.
    @darek 2116
    - czekam na efekty zmiany.
    - po twojej informacji podesle adres i pieniądze na wysyłkę.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    -
    - też wiem gdzie jest ASO ale tam tych stołów nie widziałem.

    .
    A widziałeś w serwisie stół do sprawdzenia alternatora czy rozrusznika?nie,bo tam ich nie ma.Serwis wymienia,nie naprawia.Każdy porządny elektryk(sprzed doby komputerów)ma takie rzeczy.Czekam na następne objawienia.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #8
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    A widziałeś w serwisie stół do sprawdzenia alternatora czy rozrusznika?nie,bo tam ich nie ma.Serwis wymienia,nie naprawia.Każdy porządny elektryk(sprzed doby komputerów)ma takie rzeczy.Czekam na następne objawienia.
    kolego, a może bys tak cos ciekawego napisał, a nie tylko krytykował? Nie wszyscy tutaj musza jezdzic z autami do super speców.

    Kolega bubu stara sie cos przekazac dla kogos kto czasami cos tam lubo sobie podłubac przy aucie i za to mu wielki +.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Moim zdaniem wyzej opisana awaria cewki DIS jest w duzej mierze winna slynnej usterce falowania obrotow przy dojezdaniu do skrzyzowania w silnikach TS etc.W poniedzialek zrobie test,opisze wrazenia i poprowadzimy temat dalej

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - to i tak dużo jak dla kolegi Lesio146, zwykle jego odpowiedz zamyka się w 3, 4 słowach, wiadomo skąd pochodzi.
    - @darek2116
    - obyś miał racje ale pamiętaj że to ECU M1.5.5, trochę wredne urządzenie i juz nie jednego zaprowadziło na manowce diagnostyki.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 16-10-2010 o 21:07
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [159] Jak sprawdzić EGR
    Utworzone przez kuchpat w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 105
    Ostatni post / autor: 13-01-2022, 09:11
  2. Jakiej firmy cewkę zapłonową?
    Utworzone przez Woda83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-08-2013, 17:37
  3. [159] jak sprawdzić a może gdzie sprawdzić turbine?
    Utworzone przez loco145 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-06-2013, 11:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory