- cewka W.N. w modelu 156 TS jest typu DIS, czyli ma dwa wyprowadzenia podłączane do świec wysokiego napięcia.
- sprawdzanie cewki W.N. poprzez zamianę cewek miejscami nie daje efektu i trudno jednoznacznie okreslić sprawność danej cewki.
- sprawdzenie musi polegać na ocenie ilościowej , jakościowej.
- drugi warunek że do testów należy sie starać uzyć elementów z samochodu, czyli świec, cewek, ECU.
- świec z samochodu nie można użyć w związku z tym że posiadaja stała przerwę, równą 1 mm.
- czyli musi być dołączony iskrownik, najlepiej z regulowaną przerwą powietrzną tak od 3 mm do 20 mm.
- w zakresie odleglości przerwy powietrznej 3 do 12 mm, napięcie przebicia wynosi 1.5 KV na 1 mm.
- podczas pracy w aucie cewka W.N. daje rozkład napięć około 70 % na świecę zapłonową oraz 30% na świecę dopalającą ( pozwolę sobie używac tego skrótu myslowego , świeca dopalająca, chociaż to tak do końca nie jest poprawny zwrot ale dobry myślowo i wyrazisty poglądowo.)
- podczas naszych testów należy ustawić około 5 mm przerwę na "małej" świecy oraz 12 mm na dużej "świecy".
- co daje nam około 7.5 kV oraz 18 kV, czyli w przybliżeniu 25 kV.
- cewka w 156 TS jest obliczona na 40 kV, taką ma izolację i w przypadku takiego napięcia jeszcze nie dochodzi do wewnętrznego przebicia.
- sterowanie cewką W.N. będzie pobierane z ECU.
- na ECU także będzie podawany sygnał emulatora z toru czujnika CKP, czyli na 60 impulsów, dwa bedą wycięte.
- emulator impulsów może podawać sygnał o wielkości 0 / 5V w postaci fali prostokątnej.
- na rynku istnieje taki generator, emulator, jest to tzw. generator Rossa.
- ale myślę, że na forum znajdzie się ktoś kto zrobi podobny generator na układzie NE555 lub zaprzęgnie do tego uprocesor.
- to tyle rozważan, czas na testy i wyniki badań.
- przed testami nie zapomnijmy odłączyć wtryskiwaczy, bo samochód nam pojedzie !!!.
- gdzie można zakupić ten FlashTest HT Ignition Tester ?.
- poniżej iskrownik, który do naszych celów się nie nadaje, nie ma regulacji przerwy.
--
--
--
--