Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Temat: Wariator - jak to jest z tym wynalazkiem i zestawem naprawczym??

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Kynium, ogólnie mówiąc jedna jaskółka nie czyni wiosny.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  2. #12
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Witam.

    Ogólnie, to jest tak.

    Wariator występuje tylko 1 do wszystkich silników TS 16v jak i Fiata i Lancii, w których występuje. Prawdą jest to, że odkąd nastąpiła zmiana, jest lepiej, ale jeśli magistrala olejowa w silniku jest zanieczyszczona, to i ten po zmianowy pada. Jeśli silnik jest w dobrej kondycji i nie jest zanieczyszczony szlamem, to przy stosowaniu dobrego oleju i częstej wymianie po zmianowy spokojnie wytrzymuje 2 rozrządy.

    Teflonowa podkładka jest w każdym, czy to nowy, czy regenerowany. Jeśli znajdę jakiś po zmianowy to rozbiorę i wrzucę fotki nowego i starego, aby pokazać ich różnice. Z zewnątrz są takie same, dopiero od środka widać czym się różnią.

    Co do regeneracji, to oczywiście można i to całkiem nieźle działa. Zawsze przy wymianie rozrządu proponuję nowy lub regenerowany. Jest tylko małe ale. Nie każdy wariator warto/można regenerować. Jeśli mechanizm wewnętrzny ma już spore luzy, to tak jak koledzy wcześniej pisali - totalnie bez sensu. Zacznie trajkotać w bardzo niedługim czasie. Jeśli wariator jest w dobrym stanie, to wtedy ma to sens. I tu kolejny problem. Te silniki nie są już produkowane od kilku ładnych lat, i przebiegi również mają nie małe, dlatego jest problem ze znalezieniem dobrego. Ale można trafić.

    Jeszcze ciekawostka. Wariatora zabija wymiana oleju co 20 kkm, tak jak zaleca ASO. To kompletna bzdura w tym silniku. Jeśli jeszcze do tego dojdzie jazda po mieście, to kaplica.

    Kilka ładnych lat temu, pewien szanowany warsztat tylko regenerował wariatory i jakoś to działało. W Polsce istniały wtedy tylko 2 fora traktujące o AR, a więc nikt za bardzo o tym nie mógł się rozpisywać szeroko. Ale działać, działało. Pracując w ASO przez ładnych parę lat tez widziałem różne ciekawe patenty, np. zaspawywanie wariatora na sztywno - i cisza. Swoją drogą jeśli się nie mylę, to ten zestaw naprawczy miał rozwiązać problem klekotania w autach na gwarancji, a więc to nie jest wymysł jakiegoś idioty/mechanika, a fabryki. Niestety Alfa kosztowała wtedy tyle, że nie była jeszcze zbyt popularnym autem.

    To tyle na dzisiaj.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    Zapomnialem dodac o kilku rzeczach.
    1. przebieg mojego auta 152 tys km (rzeczywisty)
    2. przy 132 tys. silnik był rozbierany i remontowany z powodu panewki, gdyz w takim stanie przyjechal z Niemiec od pierwszego właściciela i więc o jakimkoliek dużym osadzie nie ma mowy.
    3. Przy składaniu wariator nie wykazywał żadnych luzów.
    4. Od kiedy mam alfę, czyli od remontu, olej wymieniany srednio co 5kkm, jednak nigdy nie było to więcej niż 8,5 kkm.
    5. Od kiedy auto jest w Polsce zalany jest lotosem semi 10w40.

    A najważniejsze jest to, że zapomniałem dodać najważniejsze:
    regeneracja wariatora w moim przypadku była bez sensu.
    Roboty od groma, koszt nowego oleju i pasków (tylko bo cały rozrząd miał przejechane 12kkm), a wystarczyło dołożyc powiedzmy 300 zł i miałbym pewność. Dobrze, że robiłem to sam i nie kosztowała mnie robocizna. Gdybym zlecił to mechanikowi to koszty procentowo troche wyższe przy wymianie na nowy ale gwarancja spokoju.
    Dlatego innym nie polecam gdyż to pozorna oszczędność.
    Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
    Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
    plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę

    Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.

  4. #14
    ViP Znawca Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    166 Q2 2.5 V6, była 145 1.6TS, była 147 1.6TS
    Postów
    1,108

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    ale jeśli magistrala olejowa w silniku jest zanieczyszczona,
    A czy są jakieś skuteczne metody wyczyszczenia tej magistrali?

  5. #15
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    Są specyfiki http://www.forum.alfaholicy.org/foru...korzystal.html
    Np.w tym temacie opisane
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Jeśli jeszcze do tego dojdzie jazda po mieście, to kaplica.
    Jeszcze jeden dowód, że tsy zabija "taksówkowa" jazda. Ja tam moją pogonie po mieście do 5500obr od czasu do czasu, żeby ją troche przedmuchać

  7. #17
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał gonzo Zobacz post
    Jeszcze jeden dowód, że tsy zabija "taksówkowa" jazda. Ja tam moją pogonie po mieście do 5500obr od czasu do czasu, żeby ją troche przedmuchać
    I prawidłowo.
    Podobnie sprawa ma się stylem jazdy do zapiekających się kierownic TURBO.
    Ale to historia na inny temat.

    ---------- Post dodany o godzinie 17:39 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 17:37 ----------

    Cytat Napisał rigobert Zobacz post
    A czy są jakieś skuteczne metody wyczyszczenia tej magistrali?
    W pewnym sensie tak.
    Można silnik zalać jakimś syntetykiem, może być najtańszy, polatać około 2 kkm i zlać razem z zastosowaniem płukanki. Taki sposób z praktyki, aczkolwiek nie ma 100% pewności powodzenia takiej operacji. Pogadamy jeszcze na ten temat.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Ja juz nie dlugo wsadze wariator po swojej regeneracji.Udalo mi sie dostac te sprezyny talerzowe (jak kto woli podkladki)nowe bo po rozebraniu zobaczylem ze juz sa sklepane i wytarte.Zakupilem do tego oczywiscie znany juz zestaw i na dniach zamontuje wariator.Jest tylko jedna kwestia o ktorej nikt nie wspomina.Wariator posiada 2 zebatki,jedna ktora ma charakterystyczna dziurke ale tylko jedna i druga z trzema dziurkami.Po przymierzeniu na walek obu zebatek mozna zrownac te dziurki ze soba i tylko w jednej konfiguracji kiedy dziurki sa idealnie rowne zeby rowniez beda idealnie rowne.Postaram sie umiescic zdjecie,moze ktos ma jakies sugestie

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    Jest tylko jedna kwestia o ktorej nikt nie wspomina.Wariator posiada 2 zebatki,jedna ktora ma charakterystyczna dziurke ale tylko jedna i druga z trzema dziurkami.Po przymierzeniu na walek obu zebatek mozna zrownac te dziurki ze soba i tylko w jednej konfiguracji kiedy dziurki sa idealnie rowne zeby rowniez beda idealnie rowne.Postaram sie umiescic zdjecie,moze ktos ma jakies sugestie
    Nie wiem czy to źle czy dobrze ale ja tak u siebie zrobiłem. Niestety nie na wiele to się zdało. zrobiłem jakieś 2tys km i znow czasem klepie. Juz tak zostanie do nastepnej wymiany rozrządu (jakies 45kkm). Oby u Ciebie było lepiej
    Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
    Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
    plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę

    Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.

  10. #20
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    Ja juz nie dlugo wsadze wariator po swojej regeneracji.Udalo mi sie dostac te sprezyny talerzowe (jak kto woli podkladki)nowe bo po rozebraniu zobaczylem ze juz sa sklepane i wytarte.Zakupilem do tego oczywiscie znany juz zestaw i na dniach zamontuje wariator.Jest tylko jedna kwestia o ktorej nikt nie wspomina.Wariator posiada 2 zebatki,jedna ktora ma charakterystyczna dziurke ale tylko jedna i druga z trzema dziurkami.Po przymierzeniu na walek obu zebatek mozna zrownac te dziurki ze soba i tylko w jednej konfiguracji kiedy dziurki sa idealnie rowne zeby rowniez beda idealnie rowne.Postaram sie umiescic zdjecie,moze ktos ma jakies sugestie
    Otworek o największej średnicy ma się pokrywać z tym 2.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-01-2014, 21:17
  2. Naprawa zerwanego gwintu zestawem naprawczym ???
    Utworzone przez sebawroc w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-06-2013, 06:13
  3. Czy jest sens naprawiac wariata zestawem naprawczym??
    Utworzone przez daniel675 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-11-2011, 18:48
  4. Czy w 156 1.6 jest wariator??
    Utworzone przez SCHNNAZZI w dziale 156
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 19-08-2010, 21:21
  5. WARIATOR-co to właściwie jest?
    Utworzone przez kaes w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-03-2007, 00:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory