Kynium, ogólnie mówiąc jedna jaskółka nie czyni wiosny.
Kynium, ogólnie mówiąc jedna jaskółka nie czyni wiosny.
Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest
Witam.
Ogólnie, to jest tak.
Wariator występuje tylko 1 do wszystkich silników TS 16v jak i Fiata i Lancii, w których występuje. Prawdą jest to, że odkąd nastąpiła zmiana, jest lepiej, ale jeśli magistrala olejowa w silniku jest zanieczyszczona, to i ten po zmianowy pada. Jeśli silnik jest w dobrej kondycji i nie jest zanieczyszczony szlamem, to przy stosowaniu dobrego oleju i częstej wymianie po zmianowy spokojnie wytrzymuje 2 rozrządy.
Teflonowa podkładka jest w każdym, czy to nowy, czy regenerowany. Jeśli znajdę jakiś po zmianowy to rozbiorę i wrzucę fotki nowego i starego, aby pokazać ich różnice. Z zewnątrz są takie same, dopiero od środka widać czym się różnią.
Co do regeneracji, to oczywiście można i to całkiem nieźle działa. Zawsze przy wymianie rozrządu proponuję nowy lub regenerowany. Jest tylko małe ale. Nie każdy wariator warto/można regenerować. Jeśli mechanizm wewnętrzny ma już spore luzy, to tak jak koledzy wcześniej pisali - totalnie bez sensu. Zacznie trajkotać w bardzo niedługim czasie. Jeśli wariator jest w dobrym stanie, to wtedy ma to sens. I tu kolejny problem. Te silniki nie są już produkowane od kilku ładnych lat, i przebiegi również mają nie małe, dlatego jest problem ze znalezieniem dobrego. Ale można trafić.
Jeszcze ciekawostka. Wariatora zabija wymiana oleju co 20 kkm, tak jak zaleca ASO. To kompletna bzdura w tym silniku. Jeśli jeszcze do tego dojdzie jazda po mieście, to kaplica.
Kilka ładnych lat temu, pewien szanowany warsztat tylko regenerował wariatory i jakoś to działało. W Polsce istniały wtedy tylko 2 fora traktujące o AR, a więc nikt za bardzo o tym nie mógł się rozpisywać szeroko. Ale działać, działało. Pracując w ASO przez ładnych parę lat tez widziałem różne ciekawe patenty, np. zaspawywanie wariatora na sztywno - i cisza. Swoją drogą jeśli się nie mylę, to ten zestaw naprawczy miał rozwiązać problem klekotania w autach na gwarancji, a więc to nie jest wymysł jakiegoś idioty/mechanika, a fabryki. Niestety Alfa kosztowała wtedy tyle, że nie była jeszcze zbyt popularnym autem.
To tyle na dzisiaj.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Zapomnialem dodac o kilku rzeczach.
1. przebieg mojego auta 152 tys km (rzeczywisty)
2. przy 132 tys. silnik był rozbierany i remontowany z powodu panewki, gdyz w takim stanie przyjechal z Niemiec od pierwszego właściciela i więc o jakimkoliek dużym osadzie nie ma mowy.
3. Przy składaniu wariator nie wykazywał żadnych luzów.
4. Od kiedy mam alfę, czyli od remontu, olej wymieniany srednio co 5kkm, jednak nigdy nie było to więcej niż 8,5 kkm.
5. Od kiedy auto jest w Polsce zalany jest lotosem semi 10w40.
A najważniejsze jest to, że zapomniałem dodać najważniejsze:
regeneracja wariatora w moim przypadku była bez sensu.
Roboty od groma, koszt nowego oleju i pasków (tylko bo cały rozrząd miał przejechane 12kkm), a wystarczyło dołożyc powiedzmy 300 zł i miałbym pewność. Dobrze, że robiłem to sam i nie kosztowała mnie robocizna. Gdybym zlecił to mechanikowi to koszty procentowo troche wyższe przy wymianie na nowy ale gwarancja spokoju.
Dlatego innym nie polecam gdyż to pozorna oszczędność.
Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę
Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.
Są specyfiki http://www.forum.alfaholicy.org/foru...korzystal.html
Np.w tym temacie opisane
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
I prawidłowo.
Podobnie sprawa ma się stylem jazdy do zapiekających się kierownic TURBO.
Ale to historia na inny temat.
---------- Post dodany o godzinie 17:39 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 17:37 ----------
W pewnym sensie tak.
Można silnik zalać jakimś syntetykiem, może być najtańszy, polatać około 2 kkm i zlać razem z zastosowaniem płukanki. Taki sposób z praktyki, aczkolwiek nie ma 100% pewności powodzenia takiej operacji. Pogadamy jeszcze na ten temat.![]()
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Ja juz nie dlugo wsadze wariator po swojej regeneracji.Udalo mi sie dostac te sprezyny talerzowe (jak kto woli podkladki)nowe bo po rozebraniu zobaczylem ze juz sa sklepane i wytarte.Zakupilem do tego oczywiscie znany juz zestaw i na dniach zamontuje wariator.Jest tylko jedna kwestia o ktorej nikt nie wspomina.Wariator posiada 2 zebatki,jedna ktora ma charakterystyczna dziurke ale tylko jedna i druga z trzema dziurkami.Po przymierzeniu na walek obu zebatek mozna zrownac te dziurki ze soba i tylko w jednej konfiguracji kiedy dziurki sa idealnie rowne zeby rowniez beda idealnie rowne.Postaram sie umiescic zdjecie,moze ktos ma jakies sugestie
Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę
Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y