Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: Zapalona kontrolka wtrysku i szarpanie powyżej 3000 rpm 2.0 V6 TB

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar irokezz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR GT 1.9 JTD
    Postów
    61

    Exclamation Zapalona kontrolka wtrysku i szarpanie powyżej 3000 rpm 2.0 V6 TB

    Witam.Zakupiłem niedawno Alfe 166 2.0 V6 TB i po jakims czasie pojawił sie problem...Zapaliła sie czerwona kontrolka wtrysku i zaczeło się szarpanie i brak mocy powyżej 3000 rpm (na 2-ce 4000 i 40km/h??? brak mocy) zarówno na benzynie jak i na gazie.Po wciśnięciu str samochód szedł jak burza ale po wyłączeniu totalny muł i szarpanie...Na serwisie po wyczyszczeniu lini przyśpieszacza ten muł ustał ale szarpanie dalej zostało...Wymieniona sonda,przeczyszczone wtryski gazu i nic.Na komputerze pokazuje tyle opcji że nie wiadomo od czego zacząć(od problemów z turbiną po usterke wtrysku 3 i 5) Niedawno zauważyłem że samochód zachowuje się poprawnie przy wciskaniu pedału przyśpieszenia do połowy.Moim subiektywnym zdaniem coś jest nie tak z lpg ale pewności nie mam( na benzynie czasami szarpie czasami nie) Czy ktos miał podobne problemy oraz czego wymiane na poczetek (kable swiece itd) radzicie? Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez irokezz ; 23-10-2010 o 18:06

  2. #2
    kolorowy
    Gość

    Domyślnie

    kolego zacznij od podłączenia kapa pod niego przyczyn jest wiele sprawdz rozrząd kiedy był wymieniany. jak to miałem w 166 3,0 v6 to samo mi sie działo okazało sie rozrząd
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 24-10-2010 o 21:04

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar irokezz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR GT 1.9 JTD
    Postów
    61

    Domyślnie

    Rozrząd był robiony 30.000 temu(mam rachunek) a na kompie byłem juz 2 razy i wyświetla różne cuda.Przy pierwszym razie na normalnym kompie serwisowym była awaria wtrysku 3 i 5 plus sonda (wymieniona) pózniej na oryginalnym diagnostycznym alfy wyszło całkiem co innego (bład jednej lini przyspieszenia-naprawione),wahania doładowania turbo ?? ale turbina jest w porządku.Co dziwne zauważyłem jeszcze że silnik albo się bardzo wolno nagrzewa albo jest walnięty termostat.Po przejechaniu 10km ma 70st.C a dalej jak sie juz nagrzeje do 90 to póżniej spada do 80 rośnie do 90 itd.Dzisiaj na dłuższej trasie zauważyłem takie cuda.Raz nawet doszedł do 95???

  4. #4
    kolorowy
    Gość

    Domyślnie

    hm powiem ci tak naprawdę dziwne zjawisko nie mam pojęcia jak ci tu pomóc. może koledzy mieli podobny przypadek. spróbuj odłączyc na noc akumulator może reset mu cos pomoże
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 24-10-2010 o 21:04

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar irokezz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR GT 1.9 JTD
    Postów
    61

    Domyślnie

    Tak jak pisałem mam wrażenie że to problemy z gazem tylko nie wiem jaki to ma wpływ na to swiecenie kontrolki wtrysku.Na benzynie w większosci przypadków idzie jak burza i nic sie nie dzieje ale było kilka przypadków że silnik się dusił powyzej 4000 rpm natomiast na gazie używając pedału gazu do połowy i nie przekraczajac 3000 rpm wszystko jest ok natomiast przy depnieciu do podłogi efekt jest taki że aż żal mi się robi silnika...

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    pierburg?

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Podczepię się, może razem coś zdziałamy.
    Mam tak samo V6TB i może podobne problemy. Podobne bo nie do końca. Jak go kupiłem to wiedziałem że z podjechaną turbiną. W ogóle był zaniedbany ale "widziały gały co brały". Było tak że jak cisnąłem na turbinie to czasami, miał jakieś szarpnięcie i wywalało marchewę. Nie jechałem na serwis bo wiedziałem co usłyszę - turbina do roboty. Tak więc jeździłem dalej ale oszczędzając turbo. Wiadomo że czasem trzeba depnąć no i czasem szarpał trochę. Co zabawniejsze za którymś razem marchewa gasła a potem znów zapalała (za każdym razem na turbinie). Ostatnio wymieniłem wszystkie bebechy w turbinie i mykałem (po regeneracji marchewa zgasła). Niby dobrze, ma buta wszystko super ale za parę dni przy wyprzedzaniu znowu szarpnięcie i marchewa! Tracił na mocy, mulił. Dlatego znowu jazda pogrzebowa do 3000obr. Wtedy jest ok. U mnie nie ma znaczenia czy LPG czy Pb. Z moich obserwacji wynika że coś jest nie tak ze sterowaniem i odczytem doładowania. Kable mam nowe, świece też. Z wahaniem temp. też miałem problem ale u mnie ewidentnie nie dogrzewał na trasie. Termostat wymieniłem i teraz wskazówka dochodzi do 90 i nawet nie drgnie. Jest ok.
    Może moja wypowiedź nie jest rozwiązaniem problemów ale liczę na to że wątek się rozwinie i zwalczę ten temat (i kolega też) bez drogich wizyt u magików.
    Idę po kolei. Turbina sprawna, zregenerowana. Zawór waste-gate sprawdzony. Działa poprawnie na stole, odchyla się już przy 0,6bara. Ale na silniku nawet jak gazuję na postoju to nawet nie drgnie. Mam trochę obawy o samą dźwignię na turbinie, jak odepnę od waste-gate to lata jak "psa ucho". Tak ma być? Może ktoś to u siebie sprawdzić? Czy u was waste-gate pracuje przy gazowaniu na postoju? Niby ok ale chciałbym się upewnić. Kolejny będzie czujnik ciśnienia doładowania zaraz za turbiną. Ten na spodzie rury tłoczonego powietrza z rurkami do turbiny waste-gate i dolotu. Czy ktoś wie jakie powinien mieć parametry? Zakupiłem też kabelek ale problem w tym że fiatecuscan nie widzi błędów a marchewa się pali :/ to już zdębiałem.
    Może z pomocą, doświadczeniem włączą się posiadacze GTV, w których tych silników było więcej o prawie identycznej budowie.
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 24-10-2010 o 22:08

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar irokezz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR GT 1.9 JTD
    Postów
    61

    Domyślnie

    Widzę że problem bardzo podobny.Z tego co czytam to u mnie termostat do wymiany bo mam wahania zwłaszcza na trasie.Turbo raczej mam dobre choć tez na kompie pokazało problem ze zmiennym doładowaniem ale jak pisałem wcześniej u mnie szarpanie na benzynie to rzadkość za to na gazie ciągłe problemy,pedał do połowy i pilnowanie zmiany biegów ok 3000 bo jak nie to silnika żal....Zauważyłem także że coś mi nadmiernie dymi do 75 - 80 C.U mnie "marchewa" pali sie non stop,po zresetowaniu na kompie wróciłem do domu ostro dając po gazie na benzynie i na lpg.Nie zapaliła sie,dojechałem,poczekałem zgodnie z prawidłami 2 minutki az turbina się uspokoi...Następnego dnia zapaliłem i oczywiście zapaliła się "marchewa" i tak jest do tej pory.Jak byłem pierwszy raz po zakupie na serwisie mechanik zauważył że złączka przepływomierza jest wypieta??? Po wpieciu żadnych zmian...Następne spostrzeżenie to że katując silnik,gaz do podłogi na lpg tym szarpaniem z jednoczesną zmiana biegu bella dała się na 6-ce max rozpędzić do 140-145km/h???Mechanik radził żeby na razie jeżdzić aż on się głebiej wczyta w problem bo pokazuje kilka błędów a nie ma sensu wymieniac połowy osprzetu silnika.Mnie cały czas wydaje się że jest coś nie tak z gazem ale jak byłem u gazownika na czyszczeniu wtrysków powiedział że trzeba najpierw zrobic porzadek z "marchewą" a po drugie on musi rozgryżć mój komputer od gazu (versus) bo podobno to niezłe "cudo" reszta lpg to tomasetto więc rewelacji nie ma ale jeżdzi i także kupiłem zaniedbany"widziały gały co brały" ale 166 TB w kolorze rosso to rzadkość.Szerokości!

  9. #9
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Problemy pojawiaja sie po 3000obr bo wtedy zaczyna dzialac turbo. Trudno mi powiedziec z czego wynikaja roznice pomiedzy lpg a pb. kup sobie kabelki do gazu i do kompa auta i sam sprawdzaj. Po pierwsze wiekszosc "fachowcow" to partacze umiejacy tylko odczytac bledy i powiedziec ze cos jest zle a po drugie kupno kabla zwroci ci sie po jednej lub dwoch wizytach na diagnostyce. Ja mialem problem z gazem ale mi po szarpaniu wywalalo na pb -okazal sie czujnik cisnienia. Jesli chodzi o turbine to zdejmij rure ze strony zimnej, chwyc za wirnik i sprawdz czy nie ma luzow.
    Ja tez mam problem z dymieniem. Poczatkowo byla masakra zwlaszcza w korkach. Po regeneracji turbiny uspokoilo sie ale nadal jak postoje w korku kilkanscie minut to potem chmury wypluwa. Na trasie czysto albo nie zauwazalnie. Wyglada mi na uszczelniacze zaworow. Jednak do poki nie ogarne turbo i calego dolotu to ludze sie ze silnik jest ok a wina lezy w problemach z turbo. Zobczymy.
    Na chwile obecna, jak znajde chwile, to dobieram sie do tego sterowania waste-gate czyli pierburg pod rura dolotu. Musze to poczyscic, sprawdzic rurki, sprawdzic manometrem faktyczne doladowanie w kolektorze.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar irokezz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR GT 1.9 JTD
    Postów
    61

    Domyślnie

    Zaczyna robić sie coraz ciekawiej...Rano jade do pracy,marchewa pali się od startu,nic nie szarpie,na lpg but do podłogi..nic nie szarpie i idzie jak diabeł przy 60 st.na silniku.Tylko dalej dymi....Wracam z pracy,to samo?!?marchewa, nic się nie dzieje no może poza szarpnięciem przy przełączaniu na lpg ale to normal.Diabelska maszynka ale i tak na początek zainwestuje w termostat tylko nie wiem gdzie takowy znależć bo na allegro lipa...Myślałem tez o tych swiecach http://allegro.pl/swiece-platynowe-n...261559359.html bo te championy z książki serwisowej do wymiany co 20.000 to podobno niewypał no i tak jak radzisz kabelek znalazłem taki,troszke kosztuje ale myśle że warto http://allegro.pl/przewody-lpg-alfa-...288742593.html a podsumowywując olej na dolewki chyba ten http://allegro.pl/selenia-20k-2l-zal...282504141.html Pozdrowionka ze scyzorykowa.

Podobne wątki

  1. Kontrolka wtrysku powyżej 3000obr/min JTD
    Utworzone przez dawidkar w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 30-04-2011, 09:58
  2. marchewka powyżej 3000 obr
    Utworzone przez 17bobek w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 13-02-2011, 09:18
  3. Problem z przyspieszaniem powyżej 3000 obr.
    Utworzone przez walery1974 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-05-2010, 19:51
  4. Kontrolka wtrysku i szarpanie.
    Utworzone przez barttorun w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-12-2009, 23:14
  5. [166] Zapalona kotrolka wtrysku!!!pomozcie
    Utworzone przez Kosa 166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-03-2008, 11:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory