Strona 64 z 149 PierwszyPierwszy ... 14545556575859606162636465666768697071727374114 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 631 do 640 z 1482

Temat: JTD, nowy program diagnostyczny tylko do obsługi JTD.

  1. #631
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Prawie milion

  2. #632
    Użytkownik Ogier Avatar Bolec-scnm
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    156 2.4 jtd 136KM 1998r
    Postów
    189

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    jak zaślepiłeś egr i co zrobiłeś z elektrozaworem EGR-a ?
    A co powinno się zrobić z elektrozaworem?

  3. #633
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rolfik
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Limanowa
    Auto
    Alfa Romeo 156 R5 2.4 JTD 136KM 1998r
    Postów
    34

    Domyślnie

    Dziś sprawdziłem przewody powietrzne i intercooler. Wszystko szczelne. Przy okazji popatrzyłem na filtr powietrza i czyściutki. Dziś zamieniłem prowizoryczną zaślepkę i wstawiłem zamówioną w zeszłym tygodniu zaślepkę EGR. Zaślepka wstawiona pomiędzy kolektorem wydechowym a zaworem EGR.

    1 Dolot jest szczelny bo sprawdzałem był po prostu niedomyty i taki tłusty. Pojezdziłem 4 dni i dalej suchutki intercooler sprawdzony i tez suchutki.
    2 Filtr powietrza wymieniony 3 miesiące temu. Dziś sprawdzony i czyściutki.
    3 EGR zaślepiony tak jak strzałka pokazuje na fotce poniżej.
    4 Dopóki nie zaślepiłem EGR-u to bardzo często było czuć spaliny. Nieraz aż BARDZO. Teraz odczuwam jakby troszkę mniej.
    5 Sztangę sprawdzałem tak że brat gazował do około 3000 obr a ja patrzyłem na sztangę i ani nie drgnie.
    6 W moim modelu chyba nie ma elektrozaworu w EGR

    Jutro testy drogowe i wstawię logi.
    Ostatnio edytowane przez rolfik ; 27-10-2010 o 00:09
    R5 ---> Renaud Kuppens powiedział, że silnik 4,2 l V8 Maserati rozwija tę samą ilość energii jak silnik 3,6 l V6 Alfa Romeo , lecz ma troszkę tylko większy moment obrotowy.

  4. #634
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Cytat Napisał rolfik Zobacz post
    5 Sztangę sprawdzałem tak że brat gazował do około 3000 obr a ja patrzyłem na sztangę i ani nie drgnie.
    Na moje oko, jak sztanga się nie rusza to nie działa zmienna geometria. Ja tez kiedyś w ten sposób robiłem testy i sztanga się przesuwała.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  5. #635
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rolfik
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Limanowa
    Auto
    Alfa Romeo 156 R5 2.4 JTD 136KM 1998r
    Postów
    34

    Domyślnie

    Byłoby dziwne żeby działała zmienna geometria w momencie gdy sztanga się nie rusza.
    Ale dzięki za info być może nie śledzisz wstecz mojego wątku, ale sprawdzane były kierownice zmiennej geometrii i nie są zapieczone. Pozdro
    Ostatnio edytowane przez rolfik ; 27-10-2010 o 10:45
    R5 ---> Renaud Kuppens powiedział, że silnik 4,2 l V8 Maserati rozwija tę samą ilość energii jak silnik 3,6 l V6 Alfa Romeo , lecz ma troszkę tylko większy moment obrotowy.

  6. #636
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    OK , zaślepka w dobrym miejscu

    w CF2 na podszybiu jest elektrozawór sterujący egr poprzez podciśnienie , robiłeś z nim coś ?

    czyli dalej odczuwasz spaliny pod maską?

    zrób logi jak napisałem bo tamte są trochę chaotyczne , niemniej patrząc na tamte widać że ciśnienie doładowania się zmieniało i osiągało niezłe wartości
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  7. #637
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rolfik
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Limanowa
    Auto
    Alfa Romeo 156 R5 2.4 JTD 136KM 1998r
    Postów
    34

    Domyślnie

    1. Spalin w ogóle nie czuć. Jakbym miał to pokazać w skali . To wygląda to następująco.
    Przed zaślepieniem niech będzie jakaś tam wartość czyli te 100 % smrodu spalin :-)
    a teraz może max 15 % tego smrodu co przed zaślepieniem. W kabinie nic nie czuć natomiast pod maską musiałbym się wczuwać.

    2. Wiem o tym zaworku do sterowania EGR-em ściągałem go , przeczyściłem tą membranę tzn tą gąbeczkę w dolocie powietrza usytuowaną na dole tego zaworku. Natomiast chciałem to rozebrać ale te plastiki nie chcą zejść.
    R5 ---> Renaud Kuppens powiedział, że silnik 4,2 l V8 Maserati rozwija tę samą ilość energii jak silnik 3,6 l V6 Alfa Romeo , lecz ma troszkę tylko większy moment obrotowy.

  8. #638
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał rolfik Zobacz post

    2. Wiem o tym zaworku do sterowania EGR-em ściągałem go , przeczyściłem tą membranę tzn tą gąbeczkę w dolocie powietrza usytuowaną na dole tego zaworku. Natomiast chciałem to rozebrać ale te plastiki nie chcą zejść.
    no to wiesz że masz elekrozaworek sterujący egr,

    skoro fizycznie zaślepiłeś egr , to go nie ruszaj , nie czyść , bo po co , on tylko wysterowywał egr i nic więcej (błąd może wynikać z uszkodzenia przy owym czyszczeniu)


    elearn podaje aby w celu przetestowania zmiennej geo podać ciśnienie rzędu 0,6-0,7 bar na gruchę i wtedy powinna się przestawić o 1cm
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  9. #639
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rolfik
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Limanowa
    Auto
    Alfa Romeo 156 R5 2.4 JTD 136KM 1998r
    Postów
    34

    Domyślnie

    A oto logi od 1500 obr na 3 biegu do 4000 obr. Wykonałem dwa pomiary obydwa w tych samych zakresach na tej samej trasie ( na prostej drodze )

    Zaznaczone na czerwono to pola gdzie wcisnąłem gaz do dechy na 3 biegu i kręciłem aż do 4000 tys obr.
    R5 ---> Renaud Kuppens powiedział, że silnik 4,2 l V8 Maserati rozwija tę samą ilość energii jak silnik 3,6 l V6 Alfa Romeo , lecz ma troszkę tylko większy moment obrotowy.

  10. #640
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rolfik
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Limanowa
    Auto
    Alfa Romeo 156 R5 2.4 JTD 136KM 1998r
    Postów
    34

    Domyślnie

    Dziś troszkę rozruszałem sztangę a dokładnie środek gruszki do sterowania turbina. Wpuściłem trochę preparatu smarno odrdzewiającego wurtcha do środka a następnie sprężałem strzykawką powietrze.
    Dodam ze końcach od strzykawki i od strony gruszki nie miałem opasek i ruszało na maxa gruszką. A od turbiny gdy miałem połączone z gruszką to były jeszcze opaski i nawet nie drgnęło .
    Bardzo słabiutko dmucha od turbiny przy dołożeniu palca do wylotu tam gdzie nachodzi wężyk !!!!

    Pomimo że sztanga chodzi dużo płynniej to ciśnienie z turbiny dalej nie daje rady nawet przy 3000 tys obrotów.
    R5 ---> Renaud Kuppens powiedział, że silnik 4,2 l V8 Maserati rozwija tę samą ilość energii jak silnik 3,6 l V6 Alfa Romeo , lecz ma troszkę tylko większy moment obrotowy.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 123
    Ostatni post / autor: 29-06-2022, 13:28
  2. JTD nowy program doagnostyczny tylko do obsługi JTD
    Utworzone przez madtoc w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 06-10-2011, 12:09
  3. [145] Program diagnostyczny
    Utworzone przez zmar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-09-2011, 22:54
  4. [155] program diagnostyczny?
    Utworzone przez bazyl_78 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-08-2011, 21:19
  5. [145] program diagnostyczny dla ECU M2.10.4
    Utworzone przez bubu321 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-07-2010, 13:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory