Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Temat: Zapalona kontrolka wtrysku i szarpanie powyżej 3000 rpm 2.0 V6 TB

  1. #11
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ze świecami to jest tak. Jak masz lpg to daruj sobie takie cuda i zajrzyj w katalog NGK jakie dla naszego motoru są dedykowane ale do LPG. Jest tylko jeden model. I żebyś się nie zdziwił że ciężko wkręcić dlaczego? Ponieważ fabrycznie są świece na mały klucz (17 czy coś koło tego) a te NGK są na duży klucz (bodajże 21). Nic w tym złego tylko że zwykła nasadka 21 nie przejdzie przez otwór w głowicy :p Trzeba się zaopatrzyć w baaardzo stary rurkowy klucz. Najlepiej z poldka on wchodzi tak na piczy kłak i pięknie się wkręca te dedykowane NGK. Ja mam i chodzi ładniutko.
    Jeżeli chodzi o przewody to takie same kupiłem i u tego samego gościa. Polecam. A olej to rzecz gustu. Na pewno 10W-40 półsyntetyk ale marka to zależy od sentymentu. Ja latam na mobil1 superS (obecnie super2000). Jeździłem na nim (i dalej jeżdżę dwa lata, poprzedni właściciel na tym samym) w sportowym Bravo HGT i sprawuje się rewelacyjnie. Selenia polecana przez FIATa ale nie uważam żeby to była konieczność. I tak żaden z nich nie jest dedykowany do silników turbo co oczywiście wcale ich nie dyskwalifikuje. Wybierz sam, ważne żeby był 10W-40.

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar irokezz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR GT 1.9 JTD
    Postów
    61

    Domyślnie

    No i ze świecami też jest jazda.Na stronie ngk jest fajna ramka http://www.ngkntk.pl/index.php?id=13...endkerzen/8856 i model świecy niby do gazu...ale jak się zagłębić w temat to wychodzi coś takiego z róznymi cenami,niby ta podstawowa miała byc do lpg a tu http://www.e-ngk.pl/advanced_search_...R6EIX&x=55&y=9 okazuje się że jest w tym modelu jeszcze specialna do lpg tylko troche droga... A gdzie mogę szukać termostatu bo przydałby się jak nic!

  3. #13
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Kurde nie wykręcę teraz żeby sprawdzić oznaczenia ale prawie na bank to z pierwszego linku. Nie mam teraz głowy żeby kopać w tym co Ty wykopałeś ale to te. Z termostatem to zadzwoń po prostu do sklepu fiata ale nie aso tylko sklep z częściami do fiata. We wrocku mam takie dwa ale to chyba Cię nie urządza. Mi się nie opłacało kupowac na allegro bo mieli z przesyłką w tej samej cenie. Aha, świece też dostaniesz w sklepie z częściami do fiata. Jak nie znajdziesz u siebie rzetelnej informacji o częściach to dzwoń do wrocławia na ul. Lwowską. Tam jest spoko babka która doradzi, znajdzie zamiennik jak się da no i jest kumata. O oznaczenie świec też tam możesz spytać. A kupowac to musisz w swojej okolicy.

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar irokezz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR GT 1.9 JTD
    Postów
    61

    Thumbs up

    Z tego co wyczytałem tutaj http://www.forum.alfaholicy.org/166/...pelna_moc.html zaczne od wymiany świec i przewodu,termostatu jak na razie u siebie w okolicy nie znalazłem.Jak to nie pomoże to jeszcze z tego co piszą przepływka (nie boscha) do wymiany.Może to wszystko pomoże w zlikwlidowaniu marchewy...

  5. #15
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Powiem (napiszę) tak, podobnie jak we wskazanym poście pisali: podłączenie pod kompa to podstawa. Ja dzisiaj podłączyłem sobie i złapał 4 błędy. Między innymi błąd czujnika turbiny-za wysoki odczyt. Skasowałem błędy, marchewa zgasła a jutro jadę i testuję czy znowu się pojawi i w jakich okolicznościach, jaka powtarzalność błędu. W między czasie sprawdzę rzeczywiste doładowanie i ten cholerny pierburg od sterowania wastegate.
    Jeżeli chodzi o przewody, świece to podstawa. Ja to wymieniłem zaraz po kupnie. Zamawiaj na allegro te kable i świece. A termostat to tak podstawowa sprawa że na pewno gdzieś w okolicy masz dystrybutora części Fiat Lancia Alfa Romeo i ściągnie go.

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar irokezz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR GT 1.9 JTD
    Postów
    61

    Domyślnie

    Kupiłem te świece http://www.e-ngk.pl/bpr6eix-swieca-i...37-p-1670.html Jak zainstaluje to napisze czy pomogło na marchewe...Jak nie to dalej przewód a w międzyczasie wizyta u gazownika bo chyba czas wymienić filterki.Termostat ściągną ale to kwestia tydzień wzwyż...
    ____________________
    SCUDERIA 166 SCYZORYKOWO

  7. #17
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Zakup kabel do kompa bo zlikwidowanie usterki nie zawsze oznacza że marchewka zgaśnie (nie słyszałem jeszcze żeby się zapaliła od nierównej pracy przez świece-ale może). Przewody sprawdź czy mają przebicie (wszystkie). Jednak zapłon jest tak istotny w silnikach TB że ja i tak bym je kupił nowe. Przez parę dni jeździłem ostro i nic się nie dzieje ale niestety nadal dymi jak popracuje na wolnych obrotach (korki). Zauważyłem że od spodu po stronie gorącej znowu zaczyna nieco cieknąć turbina. Nie wiem czy to jest dopuszczalne w świeżo remontowanej (nie sądzę) ale muszę się dowiedzieć i będę reklamował.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar irokezz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR GT 1.9 JTD
    Postów
    61

    Domyślnie

    Kabel do kompa mi nic nie da ...Nie mam do czego podpiąć przy stacjonarnym pc a na oryginalny komputer diagnostyczny fiat/alfa jeżdze do serwisu (50 pln).Kabel i termostat zmieniam na pewno bo takie miałem docelowe plany.U mnie bardzo dymi jak jest zimny,jak ma 90c to wg. mnie w normie przy spalaniu lpg.W volvo miałem podobnie z tym że tam na zimnym tak nie dymił.POZDROWIONKA
    _____________________________
    SCUDERIA 166 SCYZORYKOWO

  9. #19
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Hmmm... bez laptopa to faktycznie ciężko. Ja kupiłem takiego za 300zł mój znajomy też nie miał ale kupił sobie 10m przedłużacz USB i przez okno do pokoju (mieszkał na wsi). Nie wpadłbym na to wcześniej. Jeżeli chodzi o dymienie to co innego mamy. Odnośnie błędów i szarpania to coraz bardziej jestem przekonany że to wina starowania turbiny. Ale jak na złość nie mogę teraz złapać błędu. Chyba się zaopatrzę we wskaźnik doładowania i go z kitram gdzieś na tej półeczce na dole po lewej stronie kierownicy. nie lubię tych tuningowych budzików ale tu posłuży mi to za narzędzie diagnostyczne. Coś z tym zaworem musi być u nas nie tak bo objawy pasują do przeładowania i takie też mam błędy odczytane z kompa. Wyczytałem jak czyścić tez zawory w innych autach ale na razie nie mam czasu dobrać się do swojego. Nowy drogi 450zł.

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar irokezz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    AR GT 1.9 JTD
    Postów
    61

    Domyślnie

    Moim zdaniem jakikolwiek tunning nawet wyeksponowany wskażnik doładowania (masz racje-lepiej go schować)w przypadku 166 mija sie z celem.Ten samochód wizualnie zarówno in-side jak i out-side jest cud-miód.Orginal alu dla mnie super.Wiadomo,można walnąć 18" alu tora jak ktoś jest maniakiem omijania dziurMiałem w czwartek super dilleme..Kupiłem zapach na standardowej zapince i gdzie tu go założyć jak takie piękne dozowniki nawiewu...To mi pokazało jak ten samochód uczy pokory..przy zakupie o tym nie pomyślałem...Do każdego wieśwagena czy łopla by pasował ale nie alfa design. I mnie to ucieszyło bo na przykładzie dupereli upewniłem sie że mam coś wyjątkowego...a tak na marginesie takie powiedzonko z super-oesu..."Lepiej miec domieszke benzyny we krwi niz ropę(tdi) pod okiem"

    _________________________________
    SCUDERIA 166 SCYZORYKOWO

Podobne wątki

  1. Kontrolka wtrysku powyżej 3000obr/min JTD
    Utworzone przez dawidkar w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 30-04-2011, 09:58
  2. marchewka powyżej 3000 obr
    Utworzone przez 17bobek w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 13-02-2011, 09:18
  3. Problem z przyspieszaniem powyżej 3000 obr.
    Utworzone przez walery1974 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-05-2010, 19:51
  4. Kontrolka wtrysku i szarpanie.
    Utworzone przez barttorun w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-12-2009, 23:14
  5. [166] Zapalona kotrolka wtrysku!!!pomozcie
    Utworzone przez Kosa 166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-03-2008, 11:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory