Temat: Alfa Romeo Giulietta - temat zbiorczy

  1. #2471
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Lekkość jazdy jest po stronie Giulietty - silnik nie protestuje kiedy chcemy przeciągnąc obroty. M-jet po wirusie w mojej AR156 też się wkręcał ale to nie było takie "lekkie". Zawieszenie w Giulietcie jest zdecydowanie lepsze niż w AR156, a układ kierowniczy w trybie n pracuje bardzo lekko. Na minus Giulietcie można zapisać gorszą widoczność (szerokie przednie słupki), rozmieszczenie niektórych lampek sygnalizacyjnych (np. światła drogowe) które zasłania kierownica oraz obsługę komputera pokładowego. Ale przyjemność z jazdy niesamowita - nie chce się wysiadać
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #2472
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    śląsk
    Auto
    Stelvio '18 280KM
    Postów
    241

    Domyślnie

    >Maciek-156
    Pisząc o zawieszeniu miałeś na myśli lepsze trzymanie się toru jazdy w zakrętach czy tylko brak odgłosów z jego pracy ?
    A czujesz przednie koła czy masz wrażenie że sterujesz zdalnie kołami - pytam bo sam mam inne odzczucia odnośnie zawieszenia i ukł. kierowniczego w kontekście porównania gulietty z 147 i moją poprzednią 156.

  3. #2473
    ʇɧɹqoq Romeo Avatar bobryt
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Gorzów Wielkopolski
    Auto
    OPC
    Postów
    1,221

    Domyślnie

    co wy na to? mój VT

    1997 Alfa Romeo 155 2.0 16v
    2000 Subaru Forester S-Turbo

    2002 Opel Zafira OPC


    1999 Volvo V70

  4. #2474
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Czerwona ładniejsza .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  5. #2475
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał variatore Zobacz post
    >Maciek-156
    Pisząc o zawieszeniu miałeś na myśli lepsze trzymanie się toru jazdy w zakrętach czy tylko brak odgłosów z jego pracy ?
    A czujesz przednie koła czy masz wrażenie że sterujesz zdalnie kołami - pytam bo sam mam inne odzczucia odnośnie zawieszenia i ukł. kierowniczego w kontekście porównania gulietty z 147 i moją poprzednią 156.
    Zarówno trzymanie się toru jak również odgłosy i tłumienie nierówności - pomimo zawieszenia sportowego jest idealnie. Co do układu kierowniczego to w trybie d jest praktycznie tak samo jak w AR156 - w tyrybie n trzeba się przyzwyczaić do jego lekkości pracy.
    Po jeździe w trasie - powiem tylko jedno, że wynalazek d.n.a -(dla mnie może byc d.n) jest genialny - w trybie d mozna wyprzedzić każde auto bezproblemowo. Spalanie stopniowo wraz z przejechanymi kilometrami maleje. W trasie (średnia prędkość 95km/h) wyniosło 8,8l/100km
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 31-10-2010 o 07:34
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #2476
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    . Co do układu kierowniczego to w trybie d jest praktycznie tak samo - w tyrybie n trzeba się przyzwyczaić do jego lekkości pracy.
    Po jeździe w trasie - powiem tylko jedno, że wynalazek d.n.a -(dla mnie może byc d.n)
    Dziwne, u mnie (co prawda w miciaku ale idea ta sama) różnica między D i N jest kolosalna w D jest twarde sprężyste fajne w trasę, w N lekko ze jednym palcem można kręcić. Inna chyba jest też regresja w miarę zwiekszania prędkości. W momencie zatrzymywania auta dodatkowo jeszcze jest lżej. W A zauważyłem róznicę w zimie przy działaniu ASR. Ciekawe jak wyglądają zalety podwójnego zębnika w przekładni kierowniczej
    EDIT: chyba źle zrozumiełem post miałes na myśli że w D jest tak samo jak 156 w N lżej?
    Ostatnio edytowane przez metan ; 30-10-2010 o 20:45

  7. #2477
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Zabrakło tam "...jak w AR156" Już poprawiłem aby nie wprowadzac w błąd
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 31-10-2010 o 07:39
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #2478
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Na co dzień używam N jednak przy testowaniu nowego odcinka obwodnicy WROCŁAWIA włączyłem D. Na światłach podjechł v-widłami jakiś koleś, warczał i straszył. Ok pierwszy bieg, strzał se sprzęgła i ogień do przodu. O kurw@ !!! drugi i trzeci coś mi miga na desce jakiś symbol 160KM, kierownica reaguje na minimalne ruchy dokładnie tak jak w gokartach.
    czwarty piąty i szósty bieg ! STOP koniec obwodnicy dojechałem do skrzyżowania. Żona patrzy w moja stronę i nic nie mówiPo chwili dojeżdża zasapany VW. Powiem krótko " Boje się używać D"

    Porównując do 156 julka jest głośniejsza, słychać szum opon i uderzenia w nawierzchnię, za okna również dochodzą dziwne szumy mijanych aut.
    Ostatnio edytowane przez lechtak ; 31-10-2010 o 10:10

  9. #2479
    simeone
    Gość

    Domyślnie

    Lechtak co przesadziło w Twoim przypadku o zakupie wersji QV?
    Słyszałem ,że różnice w prędkosci, zrywnosci, zawieszeniu nie są tak duże w porównaniu z julkami z multiair. Testowałeś takowe?
    A może przesądziła magia koniczynki ?
    Ostatnio edytowane przez simeone ; 31-10-2010 o 10:27

  10. #2480
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Warto startować w trybie n a dopiero na II biegu zmienic na d - sprzęgło nie dostaje wtedy tak w tyłek podczas ruszania.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Geometria zawieszenia - Alfa 156 - temat zbiorczy
    Utworzone przez dcfan w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 17-08-2018, 22:04
  2. [Temat organizacyjny] Viva Giulietta - Ogolno Polski zlot Alfa Romeo Giulietta
    Utworzone przez Jabolek w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-03-2016, 12:32
  3. [Giulietta] Alfa Romeo Giulietta 235KM XENON BOSE DNA
    Utworzone przez lizard w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-08-2015, 10:37
  4. Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm
    Utworzone przez tomasz777 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-07-2011, 01:49
  5. [159] Alfa Romeo 159 - temat zbiorczy
    Utworzone przez rbt2005 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 19-10-2009, 07:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory