już mnie to falowanie dobija do dna i ot taki ciekawski jestem ;/
sorry chłopaki![]()
Spokojnie kolego!ja juz kupe czasu zaciskam zeby i kilka dni jeszcze dam rade
Sprawdz cewki swoje wizualnie ewentualnie jak masz czas czy nie sa jakos spekane.Ja kupilem sobie smar silikonowy w tubce i przesmarowalem owe pekniecia po czym poskladalem,troche pojezdzilem i rozbiorka.Smar w miejscach pekniec zostal wytopiony wiec przebicie ewidentne
Nie chce wprowadzac zamieszania ale ja swoje pekniecia zalalem zywica epoxydowa i zaczely puchnac.Przed klejeniem troche suszylem suszarka i wyplywala woda wiec pomyslalem ze wilgoc sie wdala i masz przebicie wewnetrzne.Bylem wczesniej na diagnostyce i facet mi powiedzial ze widzi tylko i wylacznie wypadanie zaplonow.reszta czujnkow w normie.Na corocznym przegladzie analizator spalin wykazuje 4-krotnie za wysokie stezenie weglowodorow czyli nie dopalanie paliwa.Zmienilem swiece,kable i zadnej poprawy.Zostaje mi podmiana cewek z innego auta bez tego problemu a sa takie wiec tak zrobie i zobaczymy
- nie wprowadzasz zamieszania po to założyłem ten temat aby dyskutować, spierać się a nie słuchac tego co nam powie ASO lub mechanik z warsztatu.
- twoje watpliwości mam nadzieję rozwiać, po to są testy.
- potrzeba tylko materiału dowodowego, czyli tych waszych odrzuconych, zepsutych, popękanych i zalanych zywicą cewek.
- a jakim przyrzadem, oprogramowaniem stwierdził wypadanie zapłonu.
- alfadiag tego nie pokazuje, FES też nie.
- examiner to mało coś robi przy tym ECU M1.5.5
- kts-a nie znam.
- Fiatdiag to nawet nie potrafi się podłączyc pod to ECU.
- TS Diag też nic nie pokazuje.
- analiza spalin chyba to wykaże.
- oscyloskop pokaże wypadanie zapłonu, są wtedy ładne wykresy.
--
http://www.forum.alfaholicy.org/show...4&postcount=16
--
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 20-10-2010 o 07:02
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
-analizator spalin pokazuje mimo wymiany swiec i kabli za wysokie stezenie weglowodorow
co swiadczy o nie dopalaniu paliwa
-po wymianie silniczka z przepustnica chcialem zrobic adaptacje i dostalem od znajomego namiar do goscia ktory tanio szybko i solidnie taka usluge mi wykonal przy czym nie byl zbyt chetny sie chwalic urzadzeniem i nie specjalnie widzialem co dokladnie mu tam pokazywalo
-podpial,zadzialalo od razu i szybko ustawil co mial ustawic
-zrobilismy autem rundke i powiedzial ze wszystkie czujniki sa ok ale wypada zaplon
i to wszystko
-sprzet mial oznaczony magnetti marelli z dotykowym ekranem i byl wielkosci pin padu w supermarkecie,to tyle
Po kilku dniach znow falowanie powrocilo wiec ja zostaje przy opisanej wyzej dysfunkcji cewek zaplonowych
-bede mial sprawne to sie okaze
No i troche to wszystko trwalo ale swieto zmarlych,praca i wogole...
W kazdym razie dostalem w koncu cewki ale niestety tez sa pekniecia i tez sposobem ze smarem wychodzi ze przebijaja...ogolnie narobilem sie i tyle.Jedna sprawna w 100% mam i tyle.Chyba zostaje jechac do jakiegos specjalisty od elektroniki ale na poczatek mam rozrzad wiec na tym sie skupie.
Bubu dawaj znac na biezaco jak tam twoje badania
Nie wiem, czy z tym smarem to dobry pomysł.
Pamiętaj, że tam jest dość gorąco i może smar po prostu wypływa od temperatury.
Może lepiej byłoby spróbować podłożyć pod cewki jakąś bibułę. Jeśli ona zostanie przebita (przepalona) to będzie dowód niepodważalny.
Chyba spróbuję u siebie, bo też mam spękania.
A co do spalin to sprawdź sondę, bo jeśli ona jest niesprawna to węglowodorów zawsze wyjdzie za dużo.
moze troche kiepsko z tym smarem opisalem,
delikatnie przesmarowalem tworzac cienka warstwe,wrecz szklista
bardzo starannie zamonotowalem do listwy i przejazdzka
rozbieranko no i widac wytop,bardzo dobrze z reszta
Koszt nowej cewki to masakra...razy 4 to juz wogole
Probuje jeszcze je kolo pieca podsuszyc bo przez te pekniecia moze wilgoc wpadla i przebicie gotowe ale nie daje jakos w to wiary
- szkoda że nie zrobiłeś zdjęc.
- chyba byłoby wtey widać jak WN. przebija i daje charakterystyczną ścieżkę.
- jak będę miał cewkę z przebiciem, to spróbuje zrobić zdjęcia.
- mam trochę cewek popękanych , tak że chyba jest materiał do badań.
- na razie kompletuję laboratorium, szukam oecnie metody kalibracji sondy pomiarowej W.N.
- iskrowniki jakie dostałem mają dość duże rozbieżności parametrów, za to wytrzymują napiecia do 55 kV.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm