U mnie poniżej. Alfa 147 dopiero zaczyna przygodę a 145 spisana na dystansie blisko 50tyś.
To w skórcie:
Cena zakupu: 29 900,00 zł
Koszty przeglądów i OC: 2 953,00 zł
Koszty paliwa: 5 732,73 zł
Koszty napraw: 8 177,86 zł
RAZEM: 44 903,64 zł
Kupiona: 2009-10-03
Przejechane Km: 16 538Km
Przebieg wg licznika: 106 482 km (realnie ~135 000 km)
Średnie spalanie: 7,5L/100Km
Naprawy (tylko te najważniejsze):
- termostat + Wachacze tył - 969.00zł
- naprawa błotnika - 300,00 zł
- zawieszenie przód - 2 330 zł
- naprawa xenonów - 899,95 zł
- naprawa spryskiwaczy reflektorów (kilka razy) - 476 zł
- rura IC -> kolektor (pękła) - 209,00 zł
- EGR - 160,00 zł
A do zrobienia:
- maglownica - 1 050,00 zł
- piszczące łozysko na sprzęgle - ~3 500,00 zł (to sobie daruję)
- poranny niebieski pierd z rury - ~1 500,00 zł
- dioda podgrzewania fotela kierowny - 0,00 zł (15 minut roboty)
- wszystkie amortyzatory do wymiany - ~900,00 zł
Co posiadam: Fiat Brava 2.0 20V 155KM, Opel Meriva A
Co mi się przez łapki przewinęło:
Alfa Romeo: 156 1.8 TS, 156 2.4 M-JET, 166 3.2 V6 24V Lancia: Lybra 2.4 JTD, Delta 1.8ie, Thesis 2.4 JTD Hyundai: Lantra 1.6 GLS, BMW: E90 320d, Fiat: Stilo 1.9 8v, Brava 80 16v, Brava 80 16v, Brava 100 16v, Marea 155 20v, Renault: Laguna III 2.0 16v
Też coś dodam od siebie: 164 2.0 V6 TB 96r
Cena zakupu po opłatach troszkę ponad 15.000zł
Użytkuje prawie rok.
Zaraz po kupnie: wszystkie płyny + rozrząd + przednie zawieszenie + opony: 5000zł
Instalacja gazowa: 3900zł ( już zdemontowana - porażka mojego życia "TurboGaz" Hahaha
Naprawa podświetlenia panelu climatronica: 50zł
Sprzęgło + przy okazji parę drobiazgów: 1700zł
Przewody: 350zł
Tulejki tylnego zawieszenia: ok 200zł
Felgi: 1500zł ( założone nowe, usterka mechaniczne poprzednich )
Przyciema szyb: 300zł ( mały prezent )
Xenon: 220zł ( kolejny prezent )
Serwis klimy ( u siebie w firmie, wartość rynkowa około 300zł )
Ostatnia awaria ( 2 miesiące w serwisie ): 5000zł ( w tym świece, przepływka, czujnik wału, olej silnikowy i naprawa wstecznego )
Każdy zakwalifikuje sobie wszystko jak chce, żadnych modyfikacji dodatkowych nie wymieniam bo raczej nie o tym temat.
Ostatnio edytowane przez Xofer ; 02-11-2010 o 20:52
ja to się wam dziwie gdzie was tak ruchają na tych cenach
sprzęgło 1700? przecież kosztuje 320zł
- piszczące łozysko na sprzęgle - ~3 500,00 zł (to sobie daruję )
a Ty co chcesz nową skrzynie kupować?
no właśnie, piękne ceny podajecie![]()
Powiem krótko. Alfą zrobiłem 25tkm przez niecałe 2 lata i patrząc na inne samochody z jakimi miałem kontakt, to koszt utrzymania nie jest mały.
Ale warto wspomnieć, że w przypadku Alfy nie żałuję ani jednej wydanej złotówki.
- Oooo np. ostatnio dostała nowe alusy+oponki, cena hmmm 8800zł.
- Amortyzatory sprężyny przód/tył 6000zł
- wahacze, i jakieś pierdoły z zawieszenia koło 2200zł
- śrubki zawieszenia 1000, a może nawet 2000zł - nawet nie liczyłem...
Oczywiście można serwisować na zamiennikach/używanych i wówczas:
- wyrwiesz fele za 1500zł
- opony używane za 600zł
- amory za 1200zł
- i komplet wahaczy Fast/QAP za 500 zeta
- śrubek w ogóle nie wymieniać, bo po co, heh
Do wyboru do koloru
Niestety AR tak szybko traci na wartości, że w pewnym momencie szkoda po prostu w nią inwestować. I wtedy zaczyna się biadolenie, że zawieszenie wytrzymuje 40tkm, że obroty falują, że dużo pali, że przegrzewa się silnik, że opony zżera itd....![]()
Cena zakupu: 19 000zł
Filtry, olej: 300zł
Naprawa po wypadku: 9 000zł
Znowu olej: 220zł
Rozrząd: 1 200zł
OC: 1 100zł
Paliwo: 300-400zł/mce
Do zrobienia:
Przednia szyba,
Uszczelnię klimatyzacji,
Usuniecie błędu poduszki powietrznej,
Wiec, gdyby nie wypadek, to jeszcze dużo na AR nie wydałem![]()
Znajdź mi nowe sprzęgło z dwumasą do multijeta 2.4, plus robocizna poniżej 2000 koła. I mówię o markowych częściach. 3 500,00, to wycena całości przez Irbis na Paprotnej.
I tak jak twardy napisał, można taniej, ale nie kupowałem np wachaczy właśnie Fast/QAP, tylko TRW. A swoje kosztują.
Ostatnio edytowane przez rain ; 03-11-2010 o 05:59
Co posiadam: Fiat Brava 2.0 20V 155KM, Opel Meriva A
Co mi się przez łapki przewinęło:
Alfa Romeo: 156 1.8 TS, 156 2.4 M-JET, 166 3.2 V6 24V Lancia: Lybra 2.4 JTD, Delta 1.8ie, Thesis 2.4 JTD Hyundai: Lantra 1.6 GLS, BMW: E90 320d, Fiat: Stilo 1.9 8v, Brava 80 16v, Brava 80 16v, Brava 100 16v, Marea 155 20v, Renault: Laguna III 2.0 16v
... z ciekawości też policzyłem.
Rocznik 2002 - cena zakupu 24 300,
Przez dwa lata:
Olej + filtry - 4 x 250 zł = 1000
Kpl rozrząd - 690 zł
Koło pasowe dwumasowe - 200 zł
Płyn Hamulcowy + wymiana - 90 zł
Płyn wspmagania - 29 zł
Żarówka postojowa -2 x 1,5 zł
Paliwo ON - około 6 700 zł
SUMA : 8 712.00 zł/2lata
Do zrobienia:
zawieszenie - wahacze przód góra dół;
przegub lewy - przy ostrym bucie na skręconych kołach czasem lekko zagra;
Ogranicznik drzwi kierowcy;
Wyregulowanie/wyrównanie "brania" hamulca ręcznego.
Dziękuje.
Ostatnio edytowane przez Rocky147 ; 03-11-2010 o 07:32
Dlatego jedni mają dobre Alfy, i przy sprzedaży je sobie cenią, a inni sprzedają totalne okazje, ponieważ już ich nie stać na naprawienie czegokolwiek.
Miałem już przypadki, kiedy to właściciel nie chciał wymienić rozrządu, a tylko pasek, ponieważ nie wyobraża sobie, jak to można w aucie za 6000 pln zapłacić za rozrząd prawie 1000pln. Zabrał auto i pojechał.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y