Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: 156 Silnik 1.8 TS co z tymi panewkami ?

  1. #1
    rudiszubert
    Gość

    Domyślnie 156 Silnik 1.8 TS co z tymi panewkami ?

    Czy ktoś wie co jest najczęstszą przyczyną obrócenia się panewki w TS ?
    Co można zrobić ,aby zmniejszyć do minimum ryzyko awarii.Czy dodanie np.jakiegoś dodatku do oleju miało by jednak sens w TS ?
    Znam opinie na temat dodatków -są różne ,ale TS ,wygląda na to,że ma problemy z ciśnieniem oleju ,albo konstrukcją układu smarowania silnika (pompa oleju itp).Może ktoś ma jakieś doświadczenia ?

  2. #2
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    olej na ful na bagnecie, wymiana co 10tkm, dobry olej i filtr oleju, czesciejsza kontrola poziomu oleju, nie krecic na zimnym - umnie zero problemów

  3. #3
    rudiszubert
    Gość

    Domyślnie

    Tak się postępuje z każdym silnikiem ,ale ten TS to jakaś inna sprawa.Miałem wiele aut ,robiłem remonty ,różne przebiegi nawet 400 kkm ,ale nie słyszałem aby tak często przekręcały się panewki.Piszą ludzie że nawet przy dbaniu o termin i jakość oleju , panewki się przekręcały.Na innym forum ,piszą tylko o oleju i nie widzą ,żadnych innych przyczyn ,wygląda na to ,że i tu też taka sama (błędna według mnie) opinia .

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - był juz taki temat z tym samym pytaniem, konkluzja była taka że to problem filtru oleju.
    - zaworek przelewowy lub zwrotny nie działa jak powinien.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    No dobra,ale przy pierwszym obrocie wału już pompa oleju nabiera ciśnienia.
    Każdy z nas słyszał o awarii albo dwumasy, pomp paliwa, wtrysków itd.ale panewek rzadko,a w TS'ach to jest częste.
    Np. w dieslu, w starych typach np. typu renault 19 po obrocie wału już lżej chodzi wał ponieważ popa już smaruje panewki i tam filtr oleju można włożyć czy z zaworkiem czy bez i działa. Dałem ten przykład bo miałem styczność z tym niezawodnym silnikiem bez kompa na pompowtryskach i te nie jednym. Przebiegi grubo ponad 300kkm na różnych filtrach,paskach rozrządu itd.

    Chyba konstruktorzy dali plamę tak jak z tym zaworkiem zwrotnym by wariat nie szalał gdy mu olej "ścieknie".

    Stawiam na pompę oleju.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

  7. #7
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    No to wg. Federal Mogul na drugim miejscu jest niedostateczne smarowanie.
    Oleje w Alfach zmieniamy często, więc to odpada.
    Czyli albo pompa, albo złe dokręcone półpanewki od wałków rozrządu gdzie ucieka ciśnienie i to pewnie błąd tych mechaników, którzy nie dokręcają mocno bo boją się ukręcić gwint .

Podobne wątki

  1. Przygoda z miską i panewkami...czy oby tylko ?
    Utworzone przez Jejek w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-11-2015, 17:19
  2. [146] Co z tymi wycieraczkami
    Utworzone przez Yyogi22 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-01-2013, 23:45
  3. problem z PANEWKAMI
    Utworzone przez -lukasz- w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 18-05-2011, 21:11
  4. [146] Problem z Panewkami
    Utworzone przez adriano w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-04-2010, 17:52
  5. [166] Co z tymi wentylatorami ??
    Utworzone przez Bedboys w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 17-05-2008, 13:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory