Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 34

Temat: coś mi puka w boxerku

  1. #21
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał as
    Czy w silniku boxer 1,4 (1,6) da się wymienić popychacze hydrauliczne bez wyciągania calego silnika z samochodu? Czy da się odkręcić same pokrywki głowicy rozrządu, czy też trzeba zdemontować całą głowicę a później dopiero pokrywę?
    da się

    w mojej 33 było tak robione
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź. Przyznam, że kamień spadł mi z serca, bo wyciąganie całego silnika byłoby nieporozumieniem. Nie do końca rozumiem odpowiedź, bo napisałeś krótko zwięźle i na temat, ale - czy da się zdemontować samą pokrywę, czy trzeba demontować całą głowicę? Czy mogłbyś mi jeszcze napisać, czy wymaga to dużo pracy i trzeba demontować sporo rzeczy? Czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć na pozostałe moje pytania? Z góry dziękuje za odpowiedzi - POZDRAWIAM
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    z tego co pamietam przy 8V pokrywa wałka rozrządu trzyma się na tych samych śrubach co głowica (6szt) także ściągając dekiel z wałkiem luzujesz głowicę.

    Czyli masz na deklu 10 srub (6 od głowicy + 4 od samego dekla) niestety żeby zdjąć dekiel trzeba odkręcić wszystkie 10 śrub, delikatnie robiąc, wykonalne.

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Rozumiem więc, że nie da sie odkręcić samej pokrywy głowicy. Należy zdemontować najpierw całą głowicę (6 śrub) a jeśli chcemy zdemontować pokrywę głowicy - dodatkowo jeszcze 4 śruby. Patrząc pod maskę swojej NIUNI aż nie chce mi sie wierzyć, że można to zrobić bez wyciągania całego silnika. A którą stroną (dołem czy górą?) wyciąga się głowice? Robił ktoś to może sam? POZDRAWIAM
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    Cytat Napisał as
    nie chce mi sie wierzyć, że można to zrobić bez wyciągania całego silnika. A którą stroną (dołem czy górą?) wyciąga się głowice? Robił ktoś to może sam? POZDRAWIAM
    Ja kiedyś wymieniałem popychacze przy 33 8V bez zdejmowania głowicy. Trzeba odkręcić te 4 śruby dekla póżniej 6 śrub głowicy, wtedy głowica trzyma się tylko na uszczelce i na kołkach ustwiających głowicę. Trzeba to robić delikatnie żeby nie ruszyć uszczelki głowicy. Innym więszym :!: problemem jest to że niestety trzeba zdjąć paski rozrządu.

  6. #26
    Uszatek
    Gość

    Domyślnie

    Do wywalenia głowic, należy wywalić:
    Zderzak + chłodnica ( musi być miejsce do demontażu rozrządu)
    Kolektor dolot.
    układ zasilania wtryskiwaczy....i jeszcze małe co nieco.

    Po takiej operacji, jest w cholere miejsca, aby demontaz w/w przeprowadzić.

    W sumie boxerka rozbiera się jak dla mnie rewelacyjnie.


    pzdr :uszy:

  7. #27
    Uszatek
    Gość

    Domyślnie

    A tak a,propos zostawiania starych panewek....... Nie bardzo to widzę, skoro już mam nowy kpl..

    Chyba lepiej nowe zapodać, niż czekać aż mi sie stara panew przekręci.

    Kol. phantom 71 przysłał mi wym. nominalny, i pasują jak w mordę. Tyle że nowe mają rowek a stare były bez ;// ale rzecz chyba bez wiekszego znaczenia ( nie upośledzi pracy układu korbowego)

    Stare panewki są dalej na swoich miejscach, wyjete do foto, i wsadzone tam gdzie ich miejsce. O sterylne warunki juz zadbałem, tak że to nie problem. Olej nowy ( niecałe 50km przebiegu) 15w50 Motul, filterek też. Co mam jeszcze zrobić???? Nigdy przy żadnym z naprawianych aut ( a było tego trochę) tak się nie pałowałem. Mam nadzieję że wynik pracy będzie miłym zaskoczeniem. A miałem profilaktycznie zagladnąc do panewek :|?:

    A zakres pracy obejmuje: wymiana panewek, wymiana popychaczy ( wałki sa w super stanie) wymiana uszczelniaczy wałków, planowanie głowic ( na jednej głowicy uszczelka rozpadła sie ze starości) , zapobiegawczo rozebrałem rozrusznik, przesmarowałem go i wymieniłem tulejki. Potem nie było by już jak. Ale za to ,mam wielka frajdę i radochę odmładzając moją 1 AR.

    pzdr :uszy:

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Witam - myślę, że to odpowiedni temat, aby napisać o swoim problemie. Pisałem już wcześniej o stukach dobiegających z silnika. Podejrzewałem i nadal podejrzewam popychacze, ale wczoraj osłuchując silnik zacząłem się zastanawiać czy to nie czasem pompa wspomagania. Odgłos dobiega z prawej lub strony maski lub jej środkowej części (patrząc z miejsca kierowcy). Zatem, albo prawa głowica, albo pompa wspomagania. Chciałbym ściągnać pasek napędzający pompę wspomagania, ale nie bardzo wiem jak to zrobić. Bez poluzowania śrub mocujących pompę się chyba nie obejdzie - pasek jest zbyt mocno napięty. Czy jest tam jakaś regulacja napięcia paska? Odkręcić pompę wprawdzie mógłbym, ale boję się że mogę jej później nie zamontować, wlaśnie ze wzglęu na napięcie paska. Wolałbym jedynie poluzować śruby mocujące pompe bez demontażu pompy i dopiero wówczas zdjąć pasek. Czy da radę coś takiego zrobić? Z góry dziękuję za odpowiedź - POZDRAWIAM
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  9. #29
    pikero
    Gość

    Domyślnie

    o ile pamiętam to są trzy śruby jedna na kluczyk 17 dwie na kluczyk trzynastkę, dojście takie sobie troszkę trzeba się nagimnastykować polecam sprawdzać stopniowo jeżeli stuki będą dalej zdjąć następny pasek i szukać zużyte hydro można sprawdzić tak po wygaszeniu silnika i wystygnięciu ściągamy dekle i naciskamy palcem kręcimy ręcznie silnikiem i w miejscach gdzie wałek nie naciska hydro naciskamy palcem i tak po koleii... naciskając je nie powinno się ugiąć jeżeli sprężynuje prawdopodobnie jest uszkodzone, jednak najlepiej pojechać do specjalisty zużyte hydro da sie usłyszeć

  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Czy jest może jakaś regulacja naciągu paska napędzającego pompę wspomagania? Co oprócz alternatora napędza drugi pasek (ten wielorowkowy), czy jest to pompa wodna czy może coś innego? Jeśli chodzi o uruchomienie silnika po zdjęciu paska napędzającego pompę wspomagania - nie widzę powodów do obaw. Po ściągnięciu drugiego paska nie mogę być jednak na tyle spokojny. Wiem, że nie będzie ładowania akumulatora i co jeszcze? POZDRAWIAM
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

Podobne wątki

  1. [145] Problem z obrotami w boxerku
    Utworzone przez los3r w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 20-07-2012, 10:50
  2. [33] Jaki jest gwint korka spustowego oleju w boxerku?
    Utworzone przez JacekK w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 19-07-2011, 21:10
  3. [146] coś puka
    Utworzone przez mmpolska w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-05-2010, 12:20
  4. [146] Czy da rade w boxerku?
    Utworzone przez solaris2007 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-11-2009, 17:36
  5. [145] Czy jest kłopot z wyjęciem rozrusznika w boxerku 1.4
    Utworzone przez 75andrew155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-03-2008, 15:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory