Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 52

Temat: Awaryjność ALF - ciag dalszy

  1. #31
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    ZAMOŚĆ
    Auto
    VOLVO V60 D3 + MERCEDES 190E 2.6
    Postów
    225

    Domyślnie

    AR 156 2.4 JTD 2002 zakupiona w 2007 r. przebieg udokumentowany 129.000 jednocześnie zakupiony golf 2001 TDI 130KM (jeździ ojciec) z przebiegiem nieco ponad 100.000 km.
    Oba auta z książkami serwisowymi sprzedane z powodu stłuczek a nie zużycia technicznego. Oba przyjechały z Niemiec na kołach w stanie wizualnym adekwatnym do przebiegu (czyli niemal jak nowe).

    AR156 w pół roku po zakupie wahacze górne, amortyzatory przednie oraz poduszki pod drążkiem stabilizatora. Wahacz górny (oryginał kupiony w serwisie) zaczął skrzypieć po ok 2 tygodniach a sworzeń nie wytrzymał nawet 15.000 km !!! Ponadto zaślepiony zepsuty EGR, przepływomierz, linki hamulca ręcznego, tuleje w dolnych wahaczach, i krótko przed sprzedażą zaczęły się hałasy z okolic alternatora oraz wypadałoby wymienić termostat.
    W sumie nic poważnego, auto w momencie sprzedaży miało tylko ok. 155 km przebiegu. Brak jakichkolwiek problemów z silnikiem, skrzynią biegów, dwumasą, sprzęgłem (poza ciężkim działaniem).

    Golf w tym czasie zrobił jakieś 25.000 km, naprawy to: tuż po zakupie głośny napinacza paska klinowego i później jakiś czujnik położenia pedału hamulca I TYLE.


    Niby awaryjność AR większa ale nic poważnego się nie działo problemem jest coś innego - ogólna jakość wykonania. Golf jest sztywny, nie trzeszczy, nie stuka i jeździ tak jak jeździł w momencie sprowadzenia czyli jak nowy. Silnik TDI 130KM jest świetny, mało pali dynamika rewelacyjna do tego wytłumienie wibracji w tym samochodzie to mistrzostwo.
    AR stuka, puka, skrzypi, wymaga smarowania elementów zawieszenia i klamek przednich, wnętrze też dokłada swoje. Jakość zawieszenia fatalna na szarpakach super a ciągle coś słychać.

    Zalety 156 to niezawodny diesel i wygląd reszta jest kiepska - 159 to zupełnie inna bajka.

    Miałem też na handel liczne alfy z silnikiem 1.9JTD i jeździło się nimi lepiej (zawieszenie) nie mówiąc już o TS ze względu na niską masę silnika (ale co się działo z tymi silnikami to już inna sprawa)
    Ostatnio edytowane przez A.Krystian ; 05-11-2010 o 09:46
    Były:

    159 1.9 JTDM 2006
    156 2.4JTD 2002

  2. #32
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    WPI / GDA
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v
    Postów
    61

    Domyślnie

    Mam moją AR 156 2.0 '99 od półtora roku, zrobiłem nią ok. 30 tys, jeżdżę nią codziennie do pracy, najwięcej w korkach po mieście, niedługo stuknie jej 200 tys przebiegu.

    Lista rzeczy wymienionych:
    - termostat
    - linki hamulca ręcznego
    - tarcze tył, klocki tył, klocki przód
    - znaczek na masce
    - pęknięta klamka lewa tylna
    - zawieszenie całe tył
    - zawieszenie całe przód (kpl wahaczy plus sprężyny)
    - czujnik położenia wału
    - wyrzucony katalizator
    - chłodnica wody
    - aluminiowe przewody układu wspomagania
    - 2 razy olej z filtrami

    Część to rzeczy czysto eksploatacyjne, ale były też psikusy-niespodzianki - pęknięcie klamki (niby drobnostka ale wkur...ająca), czujnik wału (rano w dniu wyjazdu w dłuższą trasę auto zastrajkowało i nie chciało odpalić), przeciekająca chłodnica czy przeciekające przewody wspomagania.

    Do zrobienia szykują się w następnej kolejności, na wiosnę:
    - regeneracja maglownicy
    - rozrząd
    - chyba też sprzęgło

    Jakoś strasznie nie narzekam... Odpukać, na razie dobrze jeździ mi się tym samochodem. Biorąc pod uwagę jego wiek, niską cenę i radość z jazdy to nie jest źle.

    Żyjemy w wolnym kraju i nikt nikogo nie zmusza przecież do kupowania tych awaryjnych alf - handlarz od passatów (TDI, 2000 rok produkcji, 170 tys przebiegu, igiełka, lodzio-miodzio) przynajmniej się ucieszy

  3. #33
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Hmmm , kurcze co wy macie z Tymi maglownicami ? Często widac ze piszecie że regeneracja maglownicy .
    Moja ma 300 tys km z czego wszystko po polskich drogach .
    Pewnie tylko dlatego ze nie wsadzałem tam zadnych 16-stek czy większych alum .

  4. #34
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ducrider
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Brema
    Auto
    159 1.9 16V ;156 2.4 20V sold,159 Tbi,GT QV 170 HP
    Postów
    464

    Domyślnie

    156 20 V ,cztery lata użytkowania zakupiona z 70 tys,aktualny przebieg160 000 tys.
    lista płaczu :
    Egr,
    czujnik położenia walu
    cieknący teleskop tylni,wymiana kompl na kayby
    wybity drążek reakcyjny + łącznik stabi ,wymiana kompl wraz z wahaczami przód z tyłem,
    2* przetwornica od ksenonów
    urwana linka od ręcznego
    wyciek oleju ,oring uszczelniający obudowę filtra olejowego
    wszystkie przeguby zewnętrzne z wewnętrznymi,
    3 urwane szpilki na kolektorze wydechowym,podobno choroba we wszystkich Fiatowskich R5,nawet 159 walczą z ta choroba tak dla pociechy
    co 40 000 tys wymiana opon,wymywa bieżnik od środka,3 razy ustawiana geometria w niemieckim aso,majster stwierdził ze to max na to auto i dodał ze 159 z 19 wypadają jeszcze gorzej ,o tak mnie pocieszył
    jak na dzisiejszy dzień to wszystko,oprucz tego skrzypiące zawieszenie,nauczyłem się z tym żyć ,podglaszam radio
    a najgorsze ze moja druga polówka nie chce innego auta ot taka alfinia,bo w sumie to jej auto ja mogę go tylko naprawiać.
    Ostatnio edytowane przez Ducrider ; 05-11-2010 o 17:37

  5. #35
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    147, kupiona rok temu, poszło w nią sporo kasy na początku, ale od tego czasu padł tylko rozrusznik i tyle. Teraz będę wymieniał komplet klocków i tarczy. W porównaniu do tego, czego się spodziewałem, po prostu cud miód.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  6. #36
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dziaru Zobacz post
    Hmmm , kurcze co wy macie z Tymi maglownicami ? Często widac ze piszecie że regeneracja maglownicy .
    Moja ma 300 tys km z czego wszystko po polskich drogach .
    ....
    Awaria maglownicy jest częsta jeśli ktos jeździ z rozwalonym zawieszenie i odkłada naprawę
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #37
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Ostrów Wielkopolski
    Auto
    Seat Leon FR
    Postów
    618

    Domyślnie

    Ja tylko dodam że Alfa jako jeden z moich kilku samochodów jest najbardziej wymagającym opieki i inwestowania by nic tam nie pukało, coś nie trzeszczało, skrzypiało. Silnik nie narzekam chodzi bezawaryjnie.

  8. #38
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,475

    Domyślnie

    To i ja kilka słów dopiszę:
    156 SW 1,6 TS 2004, zakup pocz. 2006r (powystawowa) u nas od z przebiegiem stu kilometrów.

    Do teraz niecałe 100 tys km
    Awarie:
    - na gwarancji jeszcze - awaria panelu klimatyzacji
    - na gwarancji wymiana komp pokładowego
    - również na gwarancji, ale to nie awaria tylko kradzież w jednym z ASO sondy lambda i podmianka jej na wadliwą, co później skutkowało wieloma wizytami w różnych serwisach, bo trudno było znaleźć przyczynę (złodziej dodatkowo polutował kable ze sprawnej sondy ukrywając to wszystko) - to był przyznaję ciężki okres, cholera mnie brała, ale widać jak na opinię o awaryjności samochodu ma wpływ jakość serwisów AUTORYZOWANYCH! no niestety, fatalny.
    - ok 250zł - spięcie w inst elektr
    - niedawno termostat
    - niedawno linki hamluca ręcznego

    i tyle. Chyba nie tak źle jak na 100tys prawie. Bravka przy porównywalnym przebiegu o wiele więcej mnie kosztowała i więcej dni spędziła w serwisach.

    Resztę uważam za eksploatację - olej co 10 tys, filtry, rozrząd z wariatorem i paskiem i rolkami urządzeń dodatk . przy 55tys, hamulce coś ok 80tys, no i teraz kilka elementów przedniego zawieszenia, byłoby dalej ok pewnie, ale niestety dziura w drodze i wahacz do wymiany... więc przy okazji odstawiania coś tam więcej kazałem wymienić żeby znów za kilka mcy nie jechać.

    Vki (156 i 166) - jeszcze za krótko je znam, ale widać już, także z ich historii bo to używki, że daje zawieszeniu (156) w kość cięższy i mocniejszy silnik , sprzęgło również obrywa przy tym, pewnie podobnie w dieslach..

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar dakoolk
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Modra Foka
    Postów
    693

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Awaria maglownicy jest częsta jeśli ktos jeździ z rozwalonym zawieszenie i odkłada naprawę
    Ja w grudniu ub. roku jak kupiłem to zawias był jeszcze w miarę sprawny (bez rentgena w oczach nic się nie dało zdiagnozować), a zima+początek wiosny na naszych KOMPLETNIE roz$%^&*# pseudodrogach rozwaliły mi praktycznie cały przód i maglownicę (kwestia 2-3 miesięcy przy całkiem niedużym przebiegu w międzyczasie oraz omijaniu wszystkiego co się dało (a przeważnie się nie da)...

    Więc jeśli kolega Dziaru zrobił 3 stówy na jednej maglownicy, to ma masę szczęścia i może trwalszy zawias i maglownicę niż w 156, bo drogi na Śląsku chyba lepsze niż w stolycy nie są

    W ogóle na te nasze drogi, to żal czymkolwiek wyjeżdżać ...
    Moja ex - teraz u kolegi "szybka"...

  10. #40
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Cytat Napisał dakoolk Zobacz post
    Więc jeśli kolega Dziaru zrobił 3 stówy na jednej maglownicy, to ma masę szczęścia i może trwalszy zawias i maglownicę niż w 156,
    Zawias w 155 jest prosty jak konstrukcja cepa, więc siłą rzeczy jest trwalszy (i tańszy).
    W 156 niestety nie ma tak lekko - jak zobaczyłem zawias 156 u Pabla na podnośniku to zrobiłem wielkie oczy.
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

Podobne wątki

  1. wibracje JTD ciag dalszy
    Utworzone przez kivi89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 26-10-2013, 16:07
  2. Szarpania ciag dalszy 2.0 V6 TB
    Utworzone przez kis79 w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 12-06-2013, 22:07
  3. Skrzynia biegow ciag dalszy klopotow.
    Utworzone przez Nelther w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-05-2010, 00:58
  4. [156] skrzynia ciag dalszy...
    Utworzone przez bija22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-04-2008, 17:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory