Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Szlif wału w silniku 3.0

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    Alfa 166 3.0 V 6
    Postów
    176

    Domyślnie Szlif wału w silniku 3.0

    Witam

    Słyszałem kilka opinii że wału w silnikach 3.0 nieszlifuje się.
    Mam taki motor ze stukami i uszkodzoną panewką i biorę pod uwagę ewentualność że może być również z wałem coś nie tak.
    Kupno dobrego wału to koszt dość duży i biorąc pod uwagę pozostałe uszkodz. w silniku lepiej kupić cały silnik na chodzie.
    Co polecacie?
    Pozdro i dzięki z góry.

  2. #2
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Szlif odpada na pewno, bo tu masz azot. Ja bym pewnie kupił silnik na chodzie, ale istnieje ryzyko kupna czegoś co trzyma się na ślinę.

  3. #3
    Kaktus
    Gość

    Domyślnie

    Mam ten sam problem i chyba będę szukał silnika, z tego co się dowiadywałem to po szlifie w tym silniku będzie znowu to samo :/

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Wał w tym silniku nie jest przewidywany do szlifu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Owszem fabryka tego nie przewidziala, ale nie znaczy ze sie tego nie da zrobic a przedewszystkim dobrze...
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    Owszem fabryka tego nie przewidziala, ale nie znaczy ze sie tego nie da zrobic a przedewszystkim dobrze...
    Ojj chłopie ;] Szlif da się zrobić, dobrać panewki z innej marki też, ale co z tego jak po takim szlifie powierzchnia tego wału jest miękka jak plastelina, 20000km jazdy "po bułki do sklepu" i po wałe lub pare dobrych szybkich tras i znowu dzięcioły pod maską ;]

    Jak auto ma być robione dla siebie, to nie robić szlifu tylko szukać dobry wał/silnik i tyle, jak na handel można odwalić "druta" ale ... może nie będę tego komentował.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    jak moze byc miekka skoro jest azotowana/utwardzana? czym rozni sie fabryczne azotowanie od nie fabrycznego?
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Warstwa azotowana jest bardzo cienka i po szlifie już jej nie ma.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ScorpioPL
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Mini Cooper S Kuga 2.5T
    Postów
    149

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    jak moze byc miekka skoro jest azotowana/utwardzana? czym rozni sie fabryczne azotowanie od nie fabrycznego?
    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Warstwa azotowana jest bardzo cienka i po szlifie już jej nie ma.
    Bamboszkowi chyba chodzi oto że po szlifie mozna wał znowu azotować.
    było Giulietta 1.8 '83 LPG, 164 2.0TS '94 LPG, 166 FL V6 2.5 24v LPG , 159 2.0JTDm 170km
    jest Mini Cooper S 170 KM, Kuga 2.5T 250KM bo benzyna musi mieć doładowanie

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    jak moze byc miekka skoro jest azotowana/utwardzana? czym rozni sie fabryczne azotowanie od nie fabrycznego?


    Fabrycznie azotowany wał ma warstwę wierzchnia naazotową około 0,10mm [100um], dopuszczalne jest zdjęcie max. 0,05mm [50um] warstwy w procesie polerowania i dobranie na nowo odpowiedniej grupy selekcyjnej panewek głównych i korbowodowych [główne są w 3 klasach, korbowodowe w 2 klasach] ale jest to możliwe tylko przy prawidłowo użytkowanym silniku.
    Przy uszkodzeniu powierzchni wału i panewek, jak u kolegi Twórcy wątku, zachodzi potrzeba zrobienia minimum I szlifu czyli zdjęcie 0,25mm powierzchni wału i niestety wchodzimy już w strukturę "miękkiego" materiału wału i żeby miał swoją wytrzymałość, należy poddać go ponownie azotowaniu tylko gdzie, u kogo za jaką kasę?? Dodatkowo problemem w procesie azotowania jest krzywienie się wału, po całości procesu wał należy "odpuścić" i wyprostować.

    Osobiście znam jedno miejsce gdzie mogą to zrobić - HSW Stalowa Wola - ale i koszt nie mały [ponad 3000zł] i trzeba mieć dobre dojścia.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. Szlif Walu 2.0 TS
    Utworzone przez tygrysek w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 16-09-2013, 22:40
  2. Szlif wału 2.0 16V TS
    Utworzone przez bielu1996 w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-11-2010, 19:02
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-09-2010, 19:32
  4. Szlif wału a wyjęcie silnika
    Utworzone przez siwcu w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 06-11-2009, 23:36
  5. Szlif wału korbowego!
    Utworzone przez Olowek w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-06-2007, 09:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory