Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 59

Temat: Jaka jest korzyść z wywalenia filtra DPF?

  1. #11
    Użytkownik Świeżak Avatar Alfalover
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Q automat, alfa romeo 159 1.9 TI 193hp by Cinsoft
    Postów
    140

    Domyślnie

    Przyrost mocy,czy to jest mierzalne?2km czy 20?rozumiem że sadza to wada:0
    Alfa... i wszystko jasne

  2. #12
    Użytkownik Świeżak Avatar MarekNeo
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Nowy Dwór Mazowiecki
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW Distinctive Q-Tronic
    Postów
    228

    Domyślnie

    A z zupełnie innej beczki. Ktoś wymieniał DPF w woj. mazowieckim?

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    Wywalenie dpf to rzeczywiście nieco lepsze osiągi, mniejsze zużycie paliwa i generalnie brak problemu z tym ustrojstwem /zatykanie, rozrzedzanie oleju itp/. Ja mam i dopóki działa to niech sobie siedzi w aucie. Wywale jak skończy żywot. Jeżdże dużo po mieście, ale nie mam żadnych problemów z fitrtem. Tu na forum jest tyle samo zwolenników co przeciwników wywalania dpf-a więc decyzje musisz podjąc sam .

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Nastała znamienna cisza

    plusy DPF off:
    -tansza eksploatacja:
    -mniejsze spalanie
    -mniejsza degradacja oleju
    -dłuzsza zywotnosc osprzetu silnika
    -minimalnie lepsze osiagi efekt "odetkania" wydechu
    -brak zapychania sie filtra, checków i w ogole problemow z tym urzadzeniem ktore moga byc dokuczliwe jak masz niesprawny filtr
    -obecnosc DPFa maskuje niektore inne problemy, ktoóre mogą wystąpić z mechanika/osprzętem auta

    minusy
    -zanieczyszczasz srodowisko
    -sadza / jednorazowe zakopcenie, przy mocnym depnieciu, ale to jest objaw sporadyczny, generalnie jak dobrze wystrojone auto to nie powinno kopcic.
    -brak możliwości wjazdu do centrum niektorych miast za zachodnia granica.
    -ryzyko nie zaliczenia przegladu technicznego

    Jak filtr dziala i nie wypala sie za czesto i pod warunkiem ze nie planuje sie chiptuningu to nie ma potrzeby się go pozbywać.

    Na forum jest sporo złożeczeń na DPF, ale z reguły duża część aut ma przebiegi podchodzące pod 200k lub większe i jest to moment kiedy DPF może zacząć sprawiać problemy eksploatacyjne.
    A co powiecie na auta ktore maja fabrycznie dwa DPFy ?
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 09-03-2015 o 12:26

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar lukash
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16v 2006/AR 156 FL 1.9 JTD 8v 2003
    Postów
    499

    Domyślnie

    Ja co prawda na razie póki działa całkiem nieźle to filterek u siebie zostawiam, ale zauważyłem taką prawidłowość, że jak wypalanie się zbliża to auto ma trochę mniej mocy, nie ciągnie już tak jak po wypaleniu filtra. Jest to pewnie związane z ograniczonym przelotem na filtrze jak już jest dosyć mocno przypchany.



    Jest:
    - Alfa Romeo 159 1.9 JTD 150 KM 2006 r

    Była:
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2003 r
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2001 r

  6. #16
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał karmal Zobacz post
    Chip będzie dopiero na wiosnę

    Dziś usuwaliśmy DPF i zaślepiony został EGR.

    Przy okazji wyszło że termostat do wymiany.
    A z termostatem dlaczego wyszło przy okazji? Podczas normalnej ekssploatacji nie dało się zaobserwować jego niedomagań?

    Ja po zakupie 159-ki, też profilaktycznie pozbyłem się dpf-u, egr-u , póżniej klap, chip 198/390 prześmigałem nim 40kkm, auto chodzi jak burza.
    Ostatnio edytowane przez kaz156 ; 09-03-2015 o 12:25

  7. #17
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukash Zobacz post
    ale zauważyłem taką prawidłowość, że jak wypalanie się zbliża to auto ma trochę mniej mocy, nie ciągnie już tak jak po wypaleniu filtra
    Popieram. Nie jest to może duży spadek mocy, ale czuć "muła". Za to świeżo po wypaleniu filtra auto ciągnie jak malina

    Zastanawiam się od dłuższego czasu nad usunięciem filtra. Na razie siedzi na swoim miejscu i łyka sadzę.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    Z dpf-em jest jak z wyrostkiem robaczkowym. Usuwa się dopiero jak zacznie szwankować

  9. #19
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Sandacz1
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Płock/Choszczno
    Auto
    159 1.9Jtdm 16V
    Postów
    145

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfalover Zobacz post
    Przyrost mocy,czy to jest mierzalne?2km czy 20?rozumiem że sadza to wada:0
    Gdzieś kedyś na forum ktoś pisał że po wywaleniu dpf z 1.9 16V na hamowni pokazało 167 kucy. Plusem jest też brak konieczności stosowania "ekologicznego" oleju c3 po wywaleni można leć oleje tańsze i o lepszych właściwościach.

    Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka

  10. #20
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 2.4JTDM 2008r
    Postów
    228

    Domyślnie

    Niedawno usunąłem filtr DFP - w moim przypadku była to profilaktyka, filtr był sprawny ale zawsze proces wypalania zaczynał się kawałek przed moim domem . Subiektywnie odczuwam minimalny przyrost mocy, mniejsze spalanie. Z minusów to autko trochę głośniej pracuje w zakresie 1800-2000 obr/min. Minimalnie słychać buczenie - nie wiem czy każdy tak ma, czy mechanik dał ciała i puszka na filtr nie jest szczelna.

Podobne wątki

  1. Jaka jest roznica
    Utworzone przez bronek_29 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-12-2012, 21:03
  2. Jaka obudowa filtra powietrza i chłodnice?
    Utworzone przez barti101 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-05-2012, 23:23
  3. [145] jaka jest moc oryginalnych głośników
    Utworzone przez turek1601 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-01-2012, 20:38
  4. Jaka jest kompresja w 166 3,0v6
    Utworzone przez smuz w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-03-2011, 11:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory