Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: 2.5 v6 skrzynia biegow

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marcu_marcin
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Żory
    Auto
    ALFA ROMEO 156 2,5 V6 24V SW
    Postów
    82

    Domyślnie

    Witam.Olej do tej skrzyni to TUTELA Matryx SAE 75W-85 100% oryginał,wiem bo niedawno rozsypał mi się mechanizm różnicowy i olej wymieniałem 2L wystarcza.Kolego opisz dokładnie te dzwięki bo mi jak mech. poleciał to biegi też wchodziły bez żadnych problemów,tylko po odkręceniu korka spustowego wyleciało razem z olejem kilka zębów z rozsypanych satelit.Wymieniłem mechanizm na nowy oryginalny wraz z olejem.

    ---------- Post dodany o godzinie 23:13 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 23:10 ----------

    Odradzam jazdę z tego typu usterką,może polecieć cała skrzynia!!!

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marekm
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    służy do jazdy, a nie do oglądania
    Postów
    443

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcu_marcin Zobacz post
    Witam.Olej do tej skrzyni to TUTELA Matryx SAE 75W-85 100% oryginał
    nie wiem co rozumiesz przez hasło "100% oryginał" ale u mnie w instrukcji jest zalecana Tutela ZC 75/Synth SAE 75W90, API GL 5

    I u mnie dyfer się kiedyś posypał, z tą różnicą, że pozostałości po satelitkach rozwaliły obudowę w skrzyni i olej się sam wylał

    Z ciekawostek, wlałem kiedyś do skrzyni bardzo dobrego (i drogiego) Motula 80w90 z dodatkiem MoS2 (przez co olej ma kolor czarny, smolisty). 15kkm później oddałem auto na wymianę sprzęgła do innego mechanika, poleconego mi przez kolegę. Wymiana przeszła dosyć bezboleśnie, po 2 tygodniach spotykam owego polecającego kolegę i rozmowa toczy się mniej więcej tak:
    [kolega] no słyszałem, że Ci wymienili sprzęgło...
    [ja] no tak...
    [kolega] ale chłopie, weź przestań katować to auto bo zamordujesz je...
    [ja] co?
    [kolega] no bo w skrzyni miałeś taki zajebiście przepracowany, czarny jak smoła olej. Wymienili Ci go na jakiś BP....
    [ja] o ku#$@a

  3. #13
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał marekm Zobacz post
    I u mnie dyfer się kiedyś posypał
    Mi to własnie na satelity wygląda
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #14
    samul
    Gość

    Domyślnie

    a ile będzie kosztować nowy mechanizm różnicowy i wymiana tak orientacyjnie - ile jest przy tym roboty { chodzi mi o to żeby ktoś mi ciemnoty nie wcisnął }

  5. #15
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    to raczej droga naprawa.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar marc1nz
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    podkarpacie
    Auto
    AR 156 3.0 V6 Q2
    Postów
    152

    Domyślnie

    sam niedawno zmienialem kompletny mechanizm roznicowy koszt cos okolo 600zl ,4x trybki ,sworzen sztuk jeden oraz klin ,czesci zamawiane byly we Fiacie i nic wczesniej nie wskazywalo na jego zniszczenie,operacje wykonasz bez sciagania skrzyni ,zalej najlepiej Tutela ZC 75/Synth SAE 75W90

  7. #17
    samul
    Gość

    Domyślnie

    ok dzieki pojade do mechanika i opisze diagnoze i naprawe - dla innych thx narka

  8. #18
    samul
    Gość

    Smile

    dla wiedzy innych , którym kiedyś być możne - odpukać taka przypadłość się zdarzy. najtańszym i najszybszym sposobem jest porostu wymiana oleju w skrzyni w czasie której wraz z olejem wyleciało to co być możne powodowało takie dźwięki było to kilka około 5-6 kawałeczków metalu wielkości od 1mm do 3mm , po wymianie oleju w skrzyni wszystko wróciło do normy i przestało pukać - jak zarazie po wymianie przejechałem około 1200 km i cisza ,wiec chyba wszystko wróciło do normy .

Podobne wątki

  1. Skrzynia biegow do 156 1.9 JTD
    Utworzone przez JXEX w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-09-2012, 18:42
  2. [145] 1.6 bx skrzynia biegow
    Utworzone przez lukaszzarzynski w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-04-2009, 13:03
  3. [33] Skrzynia biegow w P4
    Utworzone przez Szery w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-12-2007, 17:20
  4. [156] skrzynia biegow 2.5v6
    Utworzone przez funix w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-12-2007, 13:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory