Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 54

Temat: (Alfa 156 2.4JTD)Kontrolka ABS+kontrolka hamulca recznego!!!

  1. #11
    ussa1
    Gość

    Domyślnie

    Najprawdopodbnie winowajca swiecenia obu kontrolek jest przekaznik w centralce abs
    Reaktywacja Centralki ABS LUCAS EBC 430 by MarekSkop
    PoniŜsze wypociny polecam tym którzy mają dość zapalających się kontrolek ABS i Ham Ręcznego te
    dwie kontrolki sygnalizują błąd EBD Electronic Brakeforce Distribution

    Układ ten między innymi zastępuje mechaniczny korektor siły hamowania . Zapalenie tych kontrolek
    powoduje ,Ŝe jesteście pozbawieni ABS-u, to jeszcze moŜna przeŜyć, ale brak korektora powoduje, Ŝe
    auto hamuje jednakową siłą wszystkimi kołami .Na śliskim kończy się to zarzucaniem tyłu.
    JeŜeli macie problem z tymi kontrolkami dla poprawnej diagnozy polecam łatwy test .
    Włączamy zapłon odczekujemy, aŜ po teście kontrolki zgasną, sadzamy za kierą inną osobę by
    bacznie obserwowała deskę rozdzielczą, następnie stukamy w centralkę ABS np. rękojeścią wkrętaka
    jeŜeli kontrolki się zapalą, to znak Ŝe mamy uszkodzoną centralkę.
    Winowajcą jest Przekaźnik Made in Japan znajdujący się w centralce, a odarty z obudowy wygląda
    tak.
    Cała instrukcja jest zrobiona na przykładzie silnika JTD, więc w innych wersjach silnikowych pewnie
    trzeba odkręcić inne elementy, Ŝeby zapewnić sobie dostęp do centralki
    Ale do dzieła.
    odkręcamy opaski nr 1 i
    2. JeŜeli są zaciskane
    niestety będziemy je
    musieli wymienić na
    skręcane.
    Odłączamy wtyk
    przepływki 3 i
    zdejmujemy rurę od
    dolotu.
    Odkręcamy pokrywę

    bezpieczników 4
    odkręcamy nakrętkę mocującą podstawę

    bezpieczników.
    Odchylamy podstawę w prawo i najlepiej mocujemy drucikiem do pręta podpierającego maskę, Ŝeby
    się nam nie pałętała.
    Za pomocą wkrętaka przesuwamy dinks po lewej stronie wtyczki zgodnie ze strzałką.
    I odłączamy wtyczkę

    Następnie odkręcamy śruby mocujące zbiornik płynu hamulcowego Uwaga ! węŜyków nie
    odłączamy. Odkręcenie zbiorniczka pomoŜe nam unieść centralkę ABS do góry.
    Odkręcamy 4 śruby torks
    I unosząc centralkę do góry oddzielamy ją od bloku zaworów.
    Następnie oddzielamy pokrywę centralki -wersja 1. Nie znając budowy tego ustrojstwa poszedłem
    tym tropem. Zrobiłem to za pomocą lutownicy transformatorowej ze sklepanym grotem Ŝeby był
    cienki jak nóŜ.
    Oto szkic przekroju tego połączenia
    Tniemy jak na rysunku pierwszą ściankę w koło centralki poza miejscem, gdzie jest gniazdo
    przyłączeniowe..
    Następnie podwaŜamy delikatnie najlepiej przy pomocy szerokiego narzędzia. Wkrętak jest za wąski i
    kaleczy obudowę .Jakąś blaszkę se znalazłem.
    Być moŜe podgrzanie spowodowało by zmiękczenie kleju i łatwiejsze rozdzielenie. Nie próbowałem.
    Robimy to po to, Ŝeby dostać się do 4-ech punktów lutowniczych oznaczonych na zdjęciu.
    MoŜna zrobić to łatwiej -wersja 2 - wyciąć lutownicą okienko w miejscu, gdzie wlutowany jest
    przekaźnik.
    Było by to mniej więcej tu. Mniej roboty i łatwiejszy wariant- do uszczelnienia wystarczy później
    nakleić płytkę.
    Następnie lutownicą wycinamy okienko z drugiej strony centralki.
    Za pomocą lutownicy i odsysacza cyny wylutowujemy przekaźnik. Uwaga! Delikatnie, by nie
    przegrzać ścieŜek.
    Wlutowujemy nowy przekaźnik . Uwaga! jedna nadmiarowa nóŜka musi zostać zagięta lub obcięta.
    Następny krok to montaŜ centralki, aby upewnić się czy nasze zabiegi przyniosły oczekiwany efekt.
    Musimy nałoŜyć centralkę na blok zaworów i podłączyć wtyczkę- konieczne, aby układ po włączeniu
    mógł przeprowadzić autodiagnozę. JeŜeli kontrolki po włączeniu zapłonu zgasną to jest OK. MoŜemy
    jeszcze popukać w płytkę, by upewnić się czy nasze lutowanie jest wstrząsoodporne .
    Układ zamontowany na próbę.
    JeŜeli wszystko jest OK, to wyjmujemy centralkę i przystępujemy do sklejania.
    Okienko wycięte z drugiej strony centralki łatamy kawałkiem usuniętego plastiku w paru miejscach,
    przygrzewamy lutownicą i uszczelniamy silikonem.
    Pokrywę równieŜ przyklejamy silikonem
    Oczywiście to tylko sugestia, jeŜeli ktoś

    znajdzie lepszy patent na sklejenie to chwała
    mu za to.
    Dla estetów polecam czarny silikon ja niestety
    miałem tylko czerwony.
    Naprawa była bardzo tania
    Podsumowanie :
    - przekaźnik 12V 10A wymiary obudowy 21,5 x 15,5 x 15,5 4,60 PLN
    - odsysacz do cyny (niezbędny) 9,50 PLN
    Nawet jeŜeli nie mamy lutownicy to taka z TESCO za 30 PLN-ów teŜ się nada
    Uwaga! nie stosowa
    ć pasty do lutowania będącej w zestawie. Polecam kalafonię 4,00 PLN
    JeŜeli ktoś się nie czuje na siłach w zmaganiach z lutownicą moŜe poprosić jakiegoś kolegę co
    w radiach dłubie Ŝeby dokonał ” przeszczepu”. Koszt jakieś 2 browary.
    Alternatywą jest kupno Centralki UŜywki, ale nie mamy pewności, Ŝe będzie lepsza.
    w razie czego moge przeslac plik z instrukcja i zdjeciami


  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Słupsk,Wrzeście
    Auto
    156 2,4 JTD 136KM, AR159 SW 1,9 JTDm 150KM był DRIWTOWÓZ 1,6 GSI
    Postów
    458

    Domyślnie Abs

    Witam. Bardzo poprosze ten plik, walcze z tym już od wiosny a tu zima idzie i abs by sie przydał.

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar danloo23
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Strzegom
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 20V 2005r.,Fiat Bravo 2 1,6 mjet 105KM 2012r.
    Postów
    723

    Domyślnie

    Ja mam ten problem juz od dluzszego czasu,caly czas swieci sie ta cholerna kontrolka ABS+reczny!Dzisiaj cos jednak ruszylo,otoz otworzylem maske i poruszalem jakimis kablami pod rura od kolektora ssacego i blad ABS zgasl ale po chwili znow sie pojawil!podejzewam ze cos jest nie tak z kablami (moze ktorys jest przerwany) ale teraz jak zlokalizowac ktory,troche tych kabelkow tam jest?

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Podłącz się pod centralkę ABS i odczytaj błąd.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Słupsk,Wrzeście
    Auto
    156 2,4 JTD 136KM, AR159 SW 1,9 JTDm 150KM był DRIWTOWÓZ 1,6 GSI
    Postów
    458

    Domyślnie

    Chłopaki udało się!!! Wstyd sie przyznać ale wystarczyło wymienić bezpiecznik.

  6. #16
    gelo1990
    Gość

    Domyślnie

    ajlepiej jakbys fotke wstawil i podpial pod kompa bo u mnie nawet po wymianie czujnika ABS kontrolka nadal sie swiecila bo blad sie nie wykasowal. i po podlaczeniu bedziesz wiedzial dokladnie co to

    ---------- Post dodany o godzinie 17:31 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 17:29 ----------

    ajlepiej jakbys fotke wstawil i podpial pod kompa bo u mnie nawet po wymianie czujnika ABS kontrolka nadal sie swiecila bo blad sie nie wykasowal. i po podlaczeniu bedziesz wiedzial dokladnie co to

  7. #17
    ussa1
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał TIO_2007 Zobacz post
    Witam. Bardzo poprosze ten plik, walcze z tym już od wiosny a tu zima idzie i abs by sie przydał.
    jesli jestes zainteresowany plikiem to przyslij mi swojego meila na ussa1@poczta.fm to wtedy ci go wysle

  8. #18
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Może daj ten opis do działu zrób to sam
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Słupsk,Wrzeście
    Auto
    156 2,4 JTD 136KM, AR159 SW 1,9 JTDm 150KM był DRIWTOWÓZ 1,6 GSI
    Postów
    458

    Domyślnie

    Cytat Napisał ussa1 Zobacz post
    jesli jestes zainteresowany plikiem to przyslij mi swojego meila na ussa1@poczta.fm to wtedy ci go wysle
    Dziękuje ale problem już rozwiązany ,dzięki tekstowi ktury wstawiłeś do postu.

  10. #20
    Seba666
    Gość

    Domyślnie link do pliku

    Znalazlem link ze zdjeciami,tyle tylko ze robione w fiacie brava.
    http://docs9.chomikuj.pl/156718063,0...CAS_EBC430.pdf

Podobne wątki

  1. abs ebd system failture i kontrolka recznego
    Utworzone przez kremien w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 15-01-2014, 22:59
  2. Po zaciagnieciu recznego, nie swieci kontrolka
    Utworzone przez Falcon40 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-02-2011, 18:16
  3. [146] kontrolka od hamulca recznego
    Utworzone przez bartekp21 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 17-10-2009, 21:36
  4. [156] Kontrolka hamulca recznego
    Utworzone przez Bereto20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-01-2008, 11:02
  5. Kontrolka recznego/płynu hamulcowego 156
    Utworzone przez Paweł156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-10-2007, 19:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory