Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Charakterystyka momentu 2.4 136km

  1. #1
    tomson2
    Gość

    Domyślnie Charakterystyka momentu 2.4 136km

    Witam

    Zakupiłem AR 156 2.4 JTD 136 KM
    Autko ma dziwna charakterystyke tzn nie ma tak zwanego kompa przy 1.8 tys
    Przyszpiesza plynie w zakresie 1300 - 2300 obrotów - bez rewelacji
    Dopiero gdzieś przy 2.5 tys dostaje kopa.
    Czy moze ktos zamiescic wykres z hamowni tego silnika.
    Auto zbiera się normalnie do 190 km/h
    Dodatkowo w zakresie 1.3 -1.8 slychac glosniejszy klekot jakby zawory stukaly
    Autko ma 220 tys przejechane turbina nowa na gwarancji
    Moze mam zapchany egr lub cos z przeplywomierzem
    Co moze byc przyczyna zmiany charakteryski momentu ?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomson2 Zobacz post
    Witam

    Zakupiłem AR 156 2.4 JTD 136 KM
    Autko ma dziwna charakterystyke tzn nie ma tak zwanego kompa przy 1.8 tys
    Przyszpiesza plynie w zakresie 1300 - 2300 obrotów - bez rewelacji
    Dopiero gdzieś przy 2.5 tys dostaje kopa.
    Czy moze ktos zamiescic wykres z hamowni tego silnika.
    Auto zbiera się normalnie do 190 km/h
    Dodatkowo w zakresie 1.3 -1.8 slychac glosniejszy klekot jakby zawory stukaly
    Autko ma 220 tys przejechane turbina nowa na gwarancji
    Moze mam zapchany egr lub cos z przeplywomierzem
    Co moze byc przyczyna zmiany charakteryski momentu ?
    to prawda, silnik jest super zestrojony jak na diesla, ciągnie od samego dołu do 3,5k obrotów a nawet wyżej. U mnie kopa czuć od ok. 2 tys., może masz coś nie tak z przepływką? Równo ciągnie czy są "dołki"?

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar 156X
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    była 156SW JTD jest 159SW 1,9 JTD 8V 2008r.
    Postów
    1,063

    Domyślnie

    odłącz przepływkę i zobacz jak wtedy silnik będzie zachowywał się w zakresie obrotów o których piszesz

  4. #4
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie

    Ja mam/miałem 136Km, wykres masz tu http://www.forum.alfaholicy.org/tuni...soft_pl-4.html te cieńsze kreski to fabryka.
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Słupsk,Wrzeście
    Auto
    156 2,4 JTD 136KM, AR159 SW 1,9 JTDm 150KM był DRIWTOWÓZ 1,6 GSI
    Postów
    458

    Domyślnie

    Przyczyn może być wiele i nie koniecznie takie skomplikowane.Podłączenie pod kompa może nie załatwi sprawy ale może Cie nakierować gdzie szukać przyczyny. Np. w mojej komp wykazał 3% otwarcia EGR okazało sie że poprzedni właściciel zaślepił przewód. ale bez tego też sie ładnie zbierał tak od 2000rpm teraz robi to troche wcześniej. Pare razy na dodanie gazu mi zerwał,jak trzeba to ma tego "kopa"

  6. #6
    tomson2
    Gość

    Domyślnie

    W przyszlym tygodniu jak czas pozwoli posprawdzam
    Znajomy mi radził zeby zaslepic egr
    Zastanawiam sie jaki to ma wplyw na moc moment
    Mozna wylaczyc przeplywomierz i zrobic np 10km bez negatywnych skutkow dla silnika ?
    Chce tez dodac dodatek do paliwa do czyszczenia wtrysku STP ( czarny )
    Gdzies wyczytalem, żę w silnikach common rail jest to nie wskazane hmm ?
    W sumie przy 220 tys wtryski maja prawo być zanieczyszczone
    Wiele ludzi mowi ze to naprawde pomaga
    Mam też zamiar pojechać na hamownie 110 zl nie jet to duzy wydatek a z wykresu mozna sie dowiedziec wiecej, ale to posprawdzeniu, przeplywki
    Jakie są koszta podlączenia silnika do kumptera i diagnoza ?

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar 156X
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    była 156SW JTD jest 159SW 1,9 JTD 8V 2008r.
    Postów
    1,063

    Domyślnie

    Ja odepniesz przepływkę nic się nie stanie za wyjątkiem większego spalania - nie którzy na forum jeżdżą bez niej sporo więcej niż 10km co do dodatków ja stosuje i żadnych negatywnych objawów nie zauważyłem - jak się nie mylę jest dodatek firmy SONAX polecany szczególnie do silników CR - ale on nie przeznaczony jest do czyszczenia wtryskiwaczy. Stosowałem i Sonaxa i STP i nawet Xeramic

    http://moto.allegro.pl/stp-30-004-cz...313492753.html

    http://moto.allegro.pl/sonax-dodatek...282459161.html

    http://moto.allegro.pl/xeramic-diese...300843769.html

    Wg. mnie najpierw STP później SONAX lub cały czas STP

Podobne wątki

  1. Charakterystyka silnika Alfa 2.0 TS 155km
    Utworzone przez EGONZGIERZ w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-02-2014, 12:50
  2. Sportwagon charakterystyka silnika 937A5000
    Utworzone przez dawidee26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-11-2012, 13:47
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-10-2010, 19:41
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-04-2010, 18:19
  5. zmienne fazy... a charakterystyka silnika
    Utworzone przez OO__V__OO w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 05-11-2007, 18:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory