Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: 1,9 jtdm pytanie dot. kolektora ssącego

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar liked
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    AR BRERA 2006 2,4 jtdm
    Postów
    320

    Domyślnie 1,9 jtdm pytanie dot. kolektora ssącego

    witam koledzy po dłuższej nieobecności
    nabyłem nową bellę, tym razem sportwagon 2004 (dokładnie według vinu 06.2004) 1,9 jtdm 140KM słyszałem o problemach z klapami wirowymi w oplach, dlatego też w chwili oglądania auta, zajrzałem do przepustnicy, trochę przeraził mnie widok bardzo małego przelotu, ale auto przyspieszało jak należy, wiec postanowiłem ogarnąć ten temat już w domu. wyczyściłem wczoraj przepustnicę oraz początek kolektora ssącego, do egr-u jeszcze nie doszedłem, jutro będę mieć trochę czasu, więc i za to się zabiorę, no ale widok kolektora w środku nie był za ciekawy, i tu się rodzi moje pytanie:

    czy w moim modelu, były klapy wirowe czy nie? gdzieś doczytałem że nie, gdzieś indziej że tak. oraz drugie pytanie:

    pamiętam że w oplach trzeba było ściągać rozrząd żeby można było zdemontować kolektor ssący, czy w alfie jest podobnie? chciałbym wyczyścić kolektor, jednak na chwilę obecna nie mam zamiaru rozrządu ściągać
    z góry dzięki za odpowiedź

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar liked
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    AR BRERA 2006 2,4 jtdm
    Postów
    320

    Domyślnie

    oki, doczytałem już o demontażu kolektora wraz z rozrządem, a jak to jest z tymi klapami?

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    U ciebie nie ma klap wirowych - są one tylko w silnikach 150KM. Bez ściągania rozrządu nioe zdemontujesz kolektora - ale nie ma zazwyczaj takiej konieczności
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar liked
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    AR BRERA 2006 2,4 jtdm
    Postów
    320

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    U ciebie nie ma klap wirowych - są one tylko w silnikach 150KM. Bez ściągania rozrządu nioe zdemontujesz kolektora - ale nie ma zazwyczaj takiej konieczności
    Dzięki Maciek, wiedziałem że to Ty udzielisz konkretnej odpowiedzi właśnie też mi się tak wydawało że wersja 150KM ma klapy, ale zmyliło mnie to co czytałem na necie, a kiedy czyściłem przepustnicę, po prostu zapomniałem spojrzeć czy jest cięgno, nie pomyślałem nawet o tym bo normalni ludzie o godzinie 00:30 idą spać

    tak więc kolektor wyczyszczę przy wymianie rozrządu, wygląda fatalnie w środku, dziś czas na EGR, a jutro jak znajdę czas, podjadę po zaślepkę do niego, czytałem Twoje wypowiedzi na ten temat, wynika z nich że powinno być lepiej.

Podobne wątki

  1. [159] Wymiana kolektora ssącego 2.4 JTDm 20v
    Utworzone przez zloty35 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-09-2014, 13:43
  2. [159] Pytanie do tych co wywalili klapy wirowe z kolektora ssącego.
    Utworzone przez xdj1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 12-03-2013, 23:08
  3. Demontaż kolektora ssącego JTD
    Utworzone przez damiyc w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 07-02-2013, 17:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory