witam
jak odłączyć czytnik navi w alfie ponieważ u mnie chodzi cały czas i żre prąd z akumulatora a i tak jej nie używam więc mogę ją odłączyć. czas i datę ustawię w manualu
witam
jak odłączyć czytnik navi w alfie ponieważ u mnie chodzi cały czas i żre prąd z akumulatora a i tak jej nie używam więc mogę ją odłączyć. czas i datę ustawię w manualu
Witam! Odkręcasz śrubki po bokach i wyciągasz (chyba po 2 na stronę). Z tyłu masz dwie wtyczki do wypięcia i po problemie :-). A czy chodzi cały czas nawet bez płyty? Może spróbuj wyciągnąć cd.
Ps. A jaki masz aku w swojej belli? Powinien być 100Ah. U mnie taki siedzi od nowości (oryginał by alfa) i nie mam żadnego problemu.
wg instrukcji alfy przy 2.0 TS akumulator to 50Ah i taki mam w swoim. akumulator jest roczny i kupiłem go z samochodem
już odłączyłem navi. bez płyty mój napęd także był włączony zawsze. spadek poboru po odłączeniu znaczny i w granicach normy
JAK ODŁĄCZYĆ CZYTNIK NAVI:
1. zdjąć osłonę navi i akumulatora
2. odkręcić osłonę navi - 4 śruby imbus
3. najlepiej włożyć rękę od spodu pod navi i wyczuwamy 2 wtyczki (po prawej większą po lewej mniejszą)
4. większa jest zabezpieczona taką uchylną pierdołą jak to odegniemy to wtyczka wyjdzie bez problemu
5. mniejszą wysuwamy w prawą stronę i dopiero teraz spokojnie rozłączamy naciskając blokadę
nie trzeba odkręcać bocznych śrub mocujących czytnik navi do których dostęp jest badziewny z jednej strony, wystarcz wygimnastykowana rączka a mam wielką łapę więc wasze dadzą radę bez problemu
Ostatnio edytowane przez sylwiusz ; 16-11-2010 o 09:04
Zgadza się do wersji przed 2001 rokiem czyli "CF2" montowali 50Ah. W wersjach po 2000 roku czyli CF3 (tak jak moja), oraz w wersjach po FL montowane były w każdej wersji silnikowej 100Ah. Moim zdaniem 50Ah to do silnika 1.4.....
wg mojej instrukcji z 2001r jest zapisany akumulator 100Ah. U mnie siedzi 86Ah Sonax i daje rade ale 50Ah u Ciebie to duzo za malo, jesli chodzi o odlaczenie Navi to jak kolega wczesniej pisal.
Tak jak pisałem CF3 miały wkładane 100Ah. Także kolego, 50Ah wywal i zamontuj coś w okolicach 100Ah, bo prędzej, czy później siądzie. Alternator bez problemu sobie poradzi :-).