Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: O tulejach wahaczy dolnych raz jeszcze

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie O tulejach wahaczy dolnych raz jeszcze

    czesc,
    Mam taki oto problem. Mam wahacze oryginalne TRW zalozone, ale padly tulejki. Od strony kierowcy mala, duza sie konczy. Od pasazera mala. Niestety nie ma nigdzie (?) tulejek o srednicy 19mm... robie je tylko delphi podobno i sa srogo drogie (220zl za komplet + zaprasowanie na wahacz). Czy tylko TRW maja srednice trzpienie wahacza 19mm ? dlaczego doslownie wszedzie sa tylko tulejki 20.9mm ? Ma ktos jakis pomysl ? A jak sie ma do tego srednica trzpienia w wahaczach QAP,Fast czy vema ?

    Przy okazji jeszcze zapytam o pewna drobnostke, bo nei chce zasmiecac forum nowym tematem. Na luzie jak mam auto czuc czasami wibracje, ze auto wibruje, najbardziej czuc w dolnej czesci kabiny i na pedalach. Podejrzewam poduszke silnik - ale moze sie myle ? jak to ewentualnie sprawdzic ? Czasami tez w czasie jazdy auto wpada w takie lekkie, ale nieprzyjemne wibracje. Zabkowanie opon odpada, bo jak juz napisalem to samo dzieje sie w czasie postoju no i na zimowkach na innych felgach tez.
    Ostatnio edytowane przez KornelPL ; 19-11-2010 o 16:32
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  2. #2
    JFC
    Gość

    Domyślnie

    Niestety, chyba tylko TRW ma takie średnice. Podstawowe pytanie, czy masz wyciągnięte wahacze, bo często jak skończyły się tuleje, to sworzeń też czasem długo nie pociągnie.
    numery delphi
    przód lewa TD656
    przód prawa TD657
    tył lewa TD658
    tył prawa TD659
    wszystkie na dzień dzisiejszy dostępne np. w sieci Inter Cars.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar prodigyboy
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    była 156 2.4 JTD z przesiadką na X5 , obecnie 156 1.9 SW
    Postów
    267

    Domyślnie

    Takie tulejki Deplhi masz na myśli ?
    http://www.forum.alfaholicy.org/czes...owe_2_szt.html


  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    witam,
    Wahaczy nie mam wyciagnietych, ale na szarpakach sprawdzane.Ponoc sworznie ok,ale i tak zrezygnuje z naprawy ze wzgledu na horrendalna cene tulejek. A to co przedstawia kolega prodigyboy, to nie tulejki ale silentblocki (o ile dobrze sie orientuje).
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Każdy wahacz dolny ma 3 tuleje:
    - dwie mocujące go do belki przedniego zawieszenia, tzw. sanek
    http://allegro.pl/alfa-romeo-147-156...317935396.html
    oraz jedną, do której są mocowane widły amortyzatora
    http://allegro.pl/tuleja-wahacza-dol...307876573.html
    Koledze KornelPL chodzi o te dwie mocujące, chociaż gdyby przyszło je wymieniać to dobrze by było wymienić i tę trzecią od amortyzatora.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 19-11-2010 o 20:47

  6. #6
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    u mnie na osiedlu w motoryzacyjnym zamawiałem kiedyś tulejki właśnie 19 bo pamiętam sam że pierwsze też dostałem 21 i były problemy
    ale jaki był producent to nie pamiętam bo to ponad dwa lata temu było
    tak czy inaczej - wtedy dało się kupić tuleje 19 ale teraz z tego co widzę same 21
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 19-11-2010 o 23:05








  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Tekken666
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    156 1,9 JTD 2000r 77kW
    Postów
    379

    Domyślnie

    To nie lepiej kupic od razu tak chwalone na forum poliuretany:
    http://www.strong-flex.eu/index.php?...emid=1&lang=pl

    W opisie napisane ze 19mm ale na zamowienie robia 20.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    Z tego co sie orientuję to chyba trw są montowane jako oryginały. Ja wymieniałem tuleje w swoich oryginałach. Zamawiałem PU o średnicy 20mm i 19mm tak jak tutaj na stronie strongflexa.
    http://www.strong-flex.eu/index.php?...chk=1&Itemid=1
    Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
    Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
    plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę

    Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Giulia MY22 Estrema było 156 2x147 166Busso 159...
    Postów
    772

    Domyślnie

    najlepiej to całe wahacze zmienic i problem z głowy pozdro RNI
    alfa romeo jest 159 & 147 była 166 3.0.v6 super!!156jtdx2 147jtd8v

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    czesc,
    Zapadla zgola inna 'diecezja' Panowie. A mianowicie wymiana obu wahaczy. 1) ogromna cena tulejek 19mm 2) nie wiadomo ile pozyje sworzen 3)nie bede sie bawil w poliuretany - koszty,znow kwestioa sworznia,smarowania tworzywa... jezdze po dosc dobrych drogach, wiec jestem dobrej mysli. Z wahaczy szukalem oczywiscie tylko sfery budzetowej ze wzgledu na ogolny znosny stan moich TRW i dluga, 2 letnia gwarancje. Wybor padl na jakies novum bo na STENBERG AUTOMOTIVE. Jak tylko dostane paczke zapodam swoje wrazenia. Szukalem na necie o nich infoale niestety za wiele nie ma, jedynie co niektorzy z forum wieswagenow i audikow montowali tej firmy do swoich aut wahacze i wiesc niesie, ze dosyc niezle to wypada. Zobaczymy. Tak czy owak, Delphi mnie wkurwilo. Przy cenie wahacza QAP czy Fast 140zl, zeby jedna tulejka kosztowala 75zl to po prostu az nieprzyzwoite.
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

Podobne wątki

  1. Śruba wahaczy dolnych
    Utworzone przez mattom w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-03-2014, 17:01
  2. Jakie tuleje do dolnych wahaczy??
    Utworzone przez master007 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 20-08-2013, 22:51
  3. wymiana dolnych wahaczy
    Utworzone przez BAKU147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-07-2012, 07:15
  4. Wymiana wahaczy przednich dolnych
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 13-04-2011, 20:01
  5. Zachowanie zużytych wahaczy dolnych
    Utworzone przez bapster w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-09-2010, 22:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory