Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 52

Temat: Awaryjność ALF - ciag dalszy

  1. #41
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    W mojej 156 szwankuje sterownik wycieraczek, do wymiany szykuje się termostat i chłodnica wody bo już przecieka troszkę. Wczoraj naprawiłem falowanie obrotów bo był wąż gumowy dziurawy i łapał lewe powietrze. Na razie nic więcej.

  2. #42
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Moja Alfa chyba niedługo będzie uchodziła za synonim bezawaryjności na osiedlu, dziś drugi gość się mnie pytał czy mu nie pożyczę prądu do Bravo albo go nie pociągnę

  3. #43
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    No to brawo ja odebrałem swoją z wymiany rozrządu od mechanika i jeździć się nie da, jest mułowaty, a na zimnym to ledwo ruszam bo jak dodam gazu to potrafi zgasnąć. Nie wchodzi na obroty i pracuje nierówno. Jak się nagrzeje jest trochę lepiej. Mechanik powiedział że winne mogą być świecę, sonda i przepływka, ale ja mu tam nie wierze bo przed wymianą rozrządu nie było takich problemów, jedynie przed wymianą odczuwałem ciut mniej mocy ale nie żeby aż tak. Więc albo coś spiep***ł przy rozrządzie albo zepsuł coś dodatkwo. Rozrząd ustawiał z blokadami i mówił że nie mógł się pomylić. Poza tym sonda może być do wymiany bo pali mi teraz 23 litry benzyny na 100km. Płacę 100zł za tydzień jeżdżenia, jakieś 100-130km Droga 4kilometry do pracy kosztuje mnie 7 zł w jedną stronę.
    Ostatnio edytowane przez motofan ; 20-11-2010 o 00:16
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  4. #44
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    Sytuacja nieciekawa. A co do mechanika to moze faktycznie składał rozrząd na blokadach. Tylko mam jedno pytanie: od do jakiego auta one były bo chyba nie do twojej alfy.
    Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
    Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
    plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę

    Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.

  5. #45
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał motofan Zobacz post
    ja odebrałem swoją z wymiany rozrządu od mechanika i jeździć się nie da
    ja bym to sprawdził skoro zaraz po tak się stało








  6. #46
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    tylko jak mam sprawdzić? jechać do innego mechanika?
    mówił że blokady pożyczał z Fiata.

    Proszę kolegów alfistów o pomoc:
    1) która sonda jest odpowiedzialna za spalanie, u mnie są dwie sondy
    2) która jest z krótkim kabelkiem, a która z długim kabelkiem?

    Mechanik powiedział że do wymiany jest sonda z lewej ale nie wiem jaki ma kabelek i za co jest odpowiedzialna. Jest tam tak ciasno że nie sposób zobaczyć od góry. Muszę zamówić sondę i muszę wiedzieć jaką.
    Ostatnio edytowane przez motofan ; 21-11-2010 o 14:12
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  7. #47
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał motofan Zobacz post
    tylko jak mam sprawdzić? jechać do innego mechanika?
    mówił że blokady pożyczał z Fiata.
    Po różnych moich i kolegów doświadczeniach z mechanikami proponuję Ci:
    - zebrać dowody, że naprawiałeś rozrząd u tego mechanika (faktura lub inny dokument)
    - jak już to zrobisz powiedzieć mu wprost: albo naprawi alfę i odda ci w stanie nie gorszym niż dostał, albo jest 100% pewien, że nic nie popsuł i tego się trzyma
    Jeżeli jest 100% pewien, to jedziesz do ASO (ale takiego, gdzie chłopaki się znają) bierzesz rzeczoznawcę i prosisz o stwierdzenie czy rozrząd jest dobrze zrobiony.
    Jeżeli jest dobrze zrobiony (w co wątpię) to stracisz kasę na diagnozę, ale masz pewność, że przyczyna leży gdzie indziej. Jeżeli nie, to chłopaki naprawiają ci rozrząd - dostajesz alfę sprawną, a od gościa wołasz zapłaty rachunku z ASO. Jak masz rzeczoznawcę, to nie podważy tego.

    Nie wiem ile masz zaufania do tego mechanika, ale odpowiedzmy sobie szczerze: jakie jest prawdopodobieństwo, że stojąc u mechanika padła w alfie sonda/przepływka/co tam jeszcze?
    Same blokady to jeszcze nie jest zrobiony rozrząd. Trzeba jeszcze umieć je używać. Do tego masz wariator - czy go się przypadkiem jakoś specjalnie nie ustawia (poza blokadami)?

    Dopóki nie masz pewności, że rozrząd jest dobrze zrobiony możesz pół auta wymienić...

    Ja na przykład zapłaciłem za ustawienie rozrządu, bo koleś który zakładał mi nową przepływkę zarzekał się, że jest ona 100% sprawdzona i "na pewno rozrząd jest przestawiony i dlatego nie ma mocy".
    Efekt? Musiałem jeszcze raz ustawić rozrząd, bo koleś od przepływki mimo blokad przestawił go o ząbek + wymienić przepływkę która od początku od nowości była walnięta!

    Powodzenia!
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  8. #48
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    1) Sprawa z sondą się wyjaśniła. Sondę mam jedną i kamień mi spadł z serca że tylko jedną.
    2) Problem z rozrządem się wyjaśnił, a mianowicie wymieniłem świece i przepływkę. Problem z mułowatością znikł. Na to wychodzi że mechanik ustawił jednak dobrze rozrząd. Auto wkręca się w pełnym zakresie obrotów i idzie jak trzeba.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  9. #49
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    jesli nadal spalanie bedziesz mial takie wysokie to na moje oko winna jest sonda po wymianie powinno spasc drastycznie, przy kupnie w gre wchodzi tylko sonda boscha oryginal
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  10. #50
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Dzięki salatin za odpowiedź. Oczywiście postaram się kupić oryginał BOSHA jak budżet pozwoli. Spalanie nadal wysokie 23l/100km.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

Podobne wątki

  1. wibracje JTD ciag dalszy
    Utworzone przez kivi89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 26-10-2013, 16:07
  2. Szarpania ciag dalszy 2.0 V6 TB
    Utworzone przez kis79 w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 12-06-2013, 22:07
  3. Skrzynia biegow ciag dalszy klopotow.
    Utworzone przez Nelther w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-05-2010, 00:58
  4. [156] skrzynia ciag dalszy...
    Utworzone przez bija22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-04-2008, 17:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory