Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 66

Temat: Pomoc w odnalezieniu się w Świecie 166-tki :)

  1. #21
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Marketingowo najwyższa wersja do Distinctive, ale nie gwarantuje to pełnego wyposażenia, bo zależy ono od wyboru pierwszego właściciela. Nie znajdziesz też na niej żadnego oznaczenia.
    W absolutnie najwyższej wersji zajdziesz:
    - skórzaną lub welurową tapicerkę (zależy, co kto uważa za full), skórzana dostępna w kilku pospolitych i dwóch limitowanych wersjach red i blue;
    - pełną elektrykę siedzeń z regulacją odcinka lędźwiowego i pamięcią (coś koło roku 2000 pamięć);
    - zmieniarka, procesor dźwięku DSP, telefon, navi (bez map PL);
    - audio w kierownicy (też od 2000 lub 2001);
    - grzana przednia szyba;
    - roleta tylnej szyby;
    - kiera drewniana, skórzana lub plastyk - zależy co dla kogo jest full;
    - fabryczny autoalarm;
    - tempomat;
    - system STR (dla V6stek);
    - otwieranie bagażnika z klucza;
    - moduł komfortu (domykanie szyb z klucza);
    - lusterko wsteczne fotochrom;
    - składane lusterka boczne.
    - ryglowanie drzwi dodatkowym przyciskiem wewnątrz;
    - reflektory xeno z poziomowaniem i spryskiwaczami;
    - system antypoślizgowy na koła przednie;
    - pnematyczne zawieszenie;
    - podgrzewane fotele;
    - fabryczne webasto;
    - czujnik deszczu.

    Standard to pełna elekryka - szyby i lusterka, klima, 4 poduchy, ABS, wnęka na narty.
    Skrzynia - manual 5g/6g, lub Sportronic, dla JTD 160km/h na budziku to jakieś 3000 obr/min (na szóstym biegu), dla 3.0 V6 dla 160km/h to jakieś 3500 obr/min, dla 2.5 6g podobnie, dla 2.5 5g to już wyżej, a TS tyle nie wyciąga :-)
    Czujniki parkowania i szyberdach nie są fabrycznym wyposażeniem.
    Nie ma czegoś takiego jak pakiet chrom ;-)
    Były swego rodzaju wersje limitowane, czy raczej specjalne - Super i TI - odpowiednio znaczek na klapie tylnej i oznaczenia TI w kilku miejscach.

    Klima jest taka se, ze względu na problemy z nagrzewnicą. Moim zdaniem ma fatalną wydajność, jak na wielkość auta.
    Ostatnio edytowane przez szerszeń ; 22-11-2010 o 19:47
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  2. #22
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    .....Czujniki parkowania i szyberdach nie są fabrycznym wyposażeniem....
    Co do czujników parkowania i dachu otwieranego to były i montowane przez dealera ale i fabrycznie.
    Co do podgrzewania przedniej szyby, to myślę że chodzi o podgrzewanie strefy wycieraczek ? bo sama szbyba o ile się kiedyś interesowałem nie istnieje ani oryginalnie ale także wśród zamienników jako cała podgrzewana (jak w fordzie).

  3. #23
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie

    teraz Panowie coś od strony mechanicznej...
    Z tego co wyczytałem, w silniku 2.0 TB 205km luzy zaworowe regulowane są przez płytki tak? Jak jest w pozostałych silnikach dostępnych w 166-tkach?

    --------------------------
    Już wiem luzy zaworowe reguluje się tylko w 2.0 TB v6 oraz w 2.4 JTD... w pozostałych silnikach odbywa się to za pomocą kasatorów
    Ostatnio edytowane przez Misiek213 ; 22-11-2010 o 18:47

  4. #24
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    krzepice
    Auto
    166 2.5 v6 2000r
    Postów
    71

    Domyślnie 166 166 166

    mój ojciec miał 166 ze skórą..bardzo fajna ale ja przy zakupie swojej wziąłem welur..te dwa egzemplarze które ci przedstawiłem to najlepsze rozwiązania 166tek..manual 2.5 v6 bezyna z gazem sekwencyjnym..gaz jest tani tanio się jeździ i nic się nie dzieje..
    http://otomoto.pl/alfa-romeo-166-C16199586.html
    albo ta czerwona to jest luksus mówię ci od serca..bez skóry!w zimne dni to jest błogosławieństwo.. http://moto.allegro.pl/alfa-romeo-16...333050840.html tu masz z gazem sekwencyjnym manual i guzik ze sportową mapą paliwa..seryjny normalnie spala 10-13 gazu policz ile to złotówek..polecam się zapoznać

  5. #25
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie

    kolego, te 10-13 to trasa mam rozumieć?
    a ile po mieście to pali? bo w instrukcji od 166-tki pali coś koło 18tu to gazu spali... ze 22... i nie wiem teraz za czym się rozglądać... czy za benzynką czy dieselkiem... W sumie benzyną jeżdzę non-stop... więc może jakaś zmiana :d aktualnie jestem w trakcie poszukiwań

  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Co do silnika - benzyna z LPG to dobre rozwiązanie, ale w 166 nie będzie mniej awaryjna i tańsza w eksploatacji niż JTD. Niby diesel to diesel, ale ten, który w Alfy wkładano jest całkiem przyzwoity, cichy i nawet fajnie mruczy. V6 to oczywiście nie jest.
    Ja wystrzegałbym się jedynie TS. Co do reszty - szukaj odpowiedniego egzemplarza a będziesz zadowolony.

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dawid_007_04
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Tucze
    Auto
    Była Alfa 155 2,5 TD 1994r. Alfa 166 3.2 V6 , Alfa 166 2,4 JTD 2000 r
    Postów
    327

    Domyślnie

    Moja Alfa 166 2,4 JTD 2000 r. i soft na 170 KM, 500 km w większości autostrada prędkość nie mniejsza niż 160-200 spaliła 8,7 l / 100 km .

  8. #28
    Gino
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Misiek213 Zobacz post
    kolego, te 10-13 to trasa mam rozumieć?
    a ile po mieście to pali? bo w instrukcji od 166-tki pali coś koło 18tu to gazu spali... ze 22... i nie wiem teraz za czym się rozglądać... czy za benzynką czy dieselkiem... W sumie benzyną jeżdzę non-stop... więc może jakaś zmiana :d aktualnie jestem w trakcie poszukiwań
    Wybacz ale nie rozumiem twoich rozterek jak można nie wiedzieć co się chce kupić to bardzo proste albo chcę jeździć oszczędnie i kupuję diesla bądź w gazie albo mocne i paliwożerne ryczące V6 a reszta to indywidualna sprawa piszę o wyposażeniu. Chodzi mi o to, że na przykład ja kupiłem AR 156 w benzynie 2.0 TS bo taką chciałem i jej szukałem, chorowałem na V6 w benzynie i mam 2.0 V6 TB i tyle...No chyba, że zawsze ktoś za Ciebie decyduje więc kup 166 w mocnym dieslu kol. czarnego z full opcją, koniecznie podgrzewane skóry również kol. czarnego uff... Pewnie teraz się zacznie o co mi chodzi

  9. #29
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Jeżeli chcesz jeździć dużo, ale tanio, to bierz JTD - ta jednostka jest nie do zarżnięcia - byle miała olej, olej i chłodzenie. Oczywiście trochę się naszukasz właściwego egzemplarza, ale warto.
    Jak cyferki na dystrybutorze Cię nie interesują to bierz 3.0 lub 3.2, różnicy w spalaniu w stosunku do 2.5 praktycznie nie zauważysz, a fun nieporównywalnie większy. Dwa lata temu bym Ci powiedział, że tylko manual 6g, ale teraz uważam, że Sportronic też godny polecenia (poczytaj wątki o tej skrzyni). Jak manual to koniecznie z STRem - nie ma ch... we wsi :-) jak to mówią domorośli amatorzy motoryzacji.
    Gaz OK, ale w ostateczności, z dwóch powodów:
    - większość instalacji to badziew za tysiaka, góra dwa, no a żeby wykarmić 6 garów to potrzebna jest już dobra instalacja i dobry fachowiec, który to zestroi;
    - w przypadku kłopotów masz już dwie instalacje do diagnozy, co skutecznie może popsuć zabawę.
    V6 TB chyba też można polecić, ale ta jednostka wymaga większego wysiłku intelektualnego niż tylko wlewanie benzyny. I tu akurat chyba gazu bym nie polecał.
    TS odpada, chyba, że chcesz za pół roku zmienić. Nie mówię, że to całkiem zły silnik, ale to raczej nie jednostka dla 166. Jak chcesz lepiej poczuć, to musisz go kręcić, jak będziesz kręcił, to będzie sporo pił, prawie tyle co V6.

    ---------- Post dodany o godzinie 18:47 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 18:43 ----------

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Co do czujników parkowania i dachu otwieranego to były i montowane przez dealera ale i fabrycznie.
    Co do podgrzewania przedniej szyby, to myślę że chodzi o podgrzewanie strefy wycieraczek ? bo sama szbyba o ile się kiedyś interesowałem nie istnieje ani oryginalnie ale także wśród zamienników jako cała podgrzewana (jak w fordzie).
    Co do czujników i dachu to moim zdaniem tylko dealer, ale sprzeczać się nie będę, bo nie ma o co.
    Tak, chodzi o podgrzewanie strefy wycieraczek - widać przewody i masz symbol spiralki przy opisie szyby.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  10. #30
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie

    Doszedłem do wniosku że szukam 2.4 JTD 150km przed liftem (po lifcie już średnio mi się podoba ale to kwestia gustu) lub 3.0 v6 Najwyżej marea zostanie do jazdy po mieście a alfa na wyjazdy imprezy Teraz pytanie... Dla mnie w Alfie oprócz tej podstawy musi być TEMPOMAT i DSP

    DSP podobno da się zainstalować do samochodu który DSP nie miał, prawda?
    Jak jest z tempomatem? Podobno coś w ECU trzeba kombinować? Czy ktoś na forum "dokładał" już manetkę od tempomatu?

    Kolejne pytanie odnośnie DSP, głośniki w tylnej półce oznaczają że DSP jest zainstalowane w samochodzie, prawda? czy coś pomyliłem?
    Ogólnie proszę o dokładne opisanie systemu DSP czym on się różni od normalnego grania z ICS'a w ALFKACH

    P.S. Zachorowałem na 166tkę ...teraz już całkiem
    Dziś nawet byłem w sklepie z włoszczyzną i sprawdzałem ceny termostatu i zawiasu
    (czemu termostatu? jak kupowałem samochody to zawsze z padniętym termostatem ;d )

    Budżet na alfę już opracowałem do wydania maks 24tys żeby 6tys pln zostało na... na to żebym jej nie wyzywał tylko kochał (zawias, filtry, oleje+płyny, termostat ( o ile będzie potrzebny), kpl. rozrząd) PS. nie pisać że nie starczy bo za naprawy samochód nie płacę


    Tak wracając do spalania, to jakbyście robili po 2,5-3,5 tys miesięcznie głównie w korkach to byście tak nie kozaczyli I weź jej lej po 20l na każdą setkę
    Ostatnio edytowane przez Misiek213 ; 22-11-2010 o 20:32

Podobne wątki

  1. AR 147 1,9 jtd Świecie
    Utworzone przez domelPL w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-07-2013, 20:58
  2. Pozdrowienia Świecie n/W ;D
    Utworzone przez MjMichal w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-03-2013, 22:57
  3. Świecie w V6.
    Utworzone przez amdi92 w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 20:48
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-10-2011, 10:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory