Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 57

Temat: Blow-off w V6 TB

  1. #11
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Widze ze nie docieram do odbiorcy....
    Twoje przyklady to tak jakbym powiedzial ze wszystkie tloki silnika wykonuja ruch posuwisto-zwrotne i nie moga sie obracac. Ale to nie znaczy ze nie ma silnikow z tlokami o ruchu obrotowym....
    Tak samo tu. Wiem ze mozna zbudowac inne uklady turbo ale ku...wa nie mozna zatkac ani uszkodzic zaworu upustowego w motorach ktore go maja. Czaisz?
    Dlatego mi nie podawaj tych smiesznych przykladow bo to zupelnie inne silniki albo zmodyfikowane uklady.
    Masz silnik turbo? To jak tak bardzo wierzysz w to co piszesz to zatkaj sobie zawor i wtedy pogadamy....

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Widze ze nie docieram do odbiorcy....
    Twoje przyklady to tak jakbym powiedzial ze wszystkie tloki silnika wykonuja ruch posuwisto-zwrotne i nie moga sie obracac. Ale to nie znaczy ze nie ma silnikow z tlokami o ruchu obrotowym....
    Tak samo tu. Wiem ze mozna zbudowac inne uklady turbo ale ku...wa nie mozna zatkac ani uszkodzic zaworu upustowego w motorach ktore go maja. Czaisz?
    Dlatego mi nie podawaj tych smiesznych przykladow bo to zupelnie inne silniki albo zmodyfikowane uklady.
    Masz silnik turbo? To jak tak bardzo wierzysz w to co piszesz to zatkaj sobie zawor i wtedy pogadamy....
    Moje przykłady są z dupy, bo? Argument o zacieraniu wirnika mnie totalnie zgniótł. Bo o ile w skręcanie wałka wirnika jeszcze byłbym skłonny przy dobrej argumentacji uwierzyc (tylko że skąd tu skręcanie, skoro wirnika nie napędzają spaliny po ujęciu gazu?), to jakoś nie jestem w stanie sobie połączyc rozsądnie momentu skręcającego z zacieraniem wirnika.

    Mam silnik turbo i jeżdżę bez bova. Turbo działa, nie zaciera się wirnik. EOT.
    Ostatnio edytowane przez bimsky ; 23-11-2010 o 15:32
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar Yacek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Warszawa-Ursus
    Auto
    BMW E38
    Postów
    809

    Domyślnie

    czyli jak ? potrzebny dump valve czy nie.. ? ^^
    google wywala zdecydowanie wiecej wynikow ze potrzebny
    na zdrowy rozum Bimski ma racje... ale to moze byc tak samo jak przekonanie, ze woda jest miekka dopoki sie na nią nie spadnie "na gazete" z kilku metrow :-)
    anyway, 250 PLN to za droga zabawka, wole wymienic za te kase sonde lambda
    Były: AR 164 2.0V6 TB 1995, AR 164 Q4 1994...... jest BMW E38

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Cytat Napisał Yacek Zobacz post
    czyli jak ? potrzebny dump valve czy nie.. ? ^^
    google wywala zdecydowanie wiecej wynikow ze potrzebny
    na zdrowy rozum Bimski ma racje... ale to moze byc tak samo jak przekonanie, ze woda jest miekka dopoki sie na nią nie spadnie "na gazete" z kilku metrow :-)
    anyway, 250 PLN to za droga zabawka, wole wymienic za te kase sonde lambda
    Miałem już nie pisac, ale... Jeśli uważasz jak kolega marek230482, że fabryczny silnik z turbo bez bova/dv r&#243;żni się jakimś 'tajemniczym dodatkiem' od silnika, kt&#243;ry taki zaw&#243;r posiada fabrycznie, to potrzebny. Generalnie uszkodzeniu mogą ulec łopatki wirnika od strony zimnej turbo, z zaworem upustowym może to nastąpic p&#243;źniej (ale wcale nie musi). Powietrze nie jest 'niesprężalne' jak woda i stalowe łopatki bez problemu sobie z nim radzą (charakterystyczne trrrrr to odgłos powietrza kt&#243;re już nie mieści się w dolot i 'walczy' z łopatkami wirnika).
    Ostatnio edytowane przez bimsky ; 23-11-2010 o 15:44 Powód: niechcący podwójny cytat
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  5. #15
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Bimski... nie bede z Toba polemizowal bo nie masz racji. Zawory upustowe nie sa projektowane dla picu. Jezeli tak uwazasz to zmien swiat albo jedz nawracac konstruktorow. Ja nie musze Ci przekonywac. ZU byly sa i beda montowane (oczywiscie nie liczac paru wyjatkow i przerobek) czy w to wierzysz czy nie.

    Yacek, masz ten zawor jak kazdy inny uzytkownik V6TB (z reszta jak wszyskie turbo benzyny z niezmieniana geometria lopatek) tylko tyle ze on nie swista.
    Te "swistaki" to tuningowy bajer. A Ty masz fabryczny. Czyli dokupywac nie musisz.

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar Yacek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Warszawa-Ursus
    Auto
    BMW E38
    Postów
    809

    Domyślnie

    wiem że nie muszę
    toć m&#243;wię że za świst nie dam 250 zeta ^^

    ja tam na swoim nie bede sprawdzal kto z Was ma racje, mam dopiero 5k nalatane po dużej regenarcji turbiny :-)
    Były: AR 164 2.0V6 TB 1995, AR 164 Q4 1994...... jest BMW E38

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Australijczycy to co innego. Tam wszystko jest odwrotnie

    marek - nie rozumiem skąd Ci się bierze porównanie sytuacji wyłączania gorącego silnika do braku blow-offa. Jedyne wspólne elementy w tych dwóch przypadkach to silnik spalinowy i sprężarka

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Zaw&#243;r nie jest potrzebny, ale oszczędza turbinę, więc jest potrzebny. Może tak być, po co się kł&#243;cić?
    I spełnia jeszcze jedną funkcję o kt&#243;rej nikt nie wspomniał. Zapobiega szybkiemu wyhamowaniu wirnika i po ponownym wciśnięciu gazu-ogień
    Ostatnio edytowane przez slavol ; 23-11-2010 o 19:50
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Zawór nie jest potrzebny, ale oszczędza turbinę, więc jest potrzebny. Może tak być, po co się kłócić?
    I spełnia jeszcze jedną funkcję o której nikt nie wspomniał. Zapobiega szybkiemu wyhamowaniu wirnika i po ponownym wciśnięciu gazu-ogień
    To jego główna funkcja.

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar Yacek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Warszawa-Ursus
    Auto
    BMW E38
    Postów
    809

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Zawór nie jest potrzebny, ale oszczędza turbinę, więc jest potrzebny.
    Tu już zwątpiłem
    Były: AR 164 2.0V6 TB 1995, AR 164 Q4 1994...... jest BMW E38

Podobne wątki

  1. [159] Blow off. W 2.2 jts
    Utworzone przez kochan159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 12-02-2014, 18:09
  2. [156] Blow off do 2.4 JTD
    Utworzone przez Starscream w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 08-06-2012, 10:06
  3. [164] blow off
    Utworzone przez berciko1 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-10-2010, 18:52
  4. [145] Blow Off w jtd
    Utworzone przez AR1451,9JTD w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-04-2009, 21:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory