Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: Problem z odpaleniem

  1. #11
    SopelAR155
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał amigas Zobacz post
    ladowanei ciut za niskie powinno byc 14.4 dopuszczlane 14.2
    Podpinałem miernik do kuzyna ma Opla Astre H i pokazywało u niego 14.10v miernik moze niedokładnie pokazuje.

  2. #12
    Corrado
    Gość

    Domyślnie

    Mi tez podobnie jak jemu wyswietlalo ladowanie. Padal mi czesto akumulator ale w moim przypadku prawdopodobnie prad gdzies spierdziela. Odlaczam radio i jest ok

  3. #13
    SopelAR155
    Gość

    Domyślnie

    Gadałem z gościem który sprzedaje i zakłada nagłośnienie do samochodu, żeby radio podpinać pod stacyjkę bo czerpie akumulator.

    A co do akumulatora to zamówiłem Boscha Silver 63A myślę że dobrego wyboru dokonałem.

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Nie chcę Cię zasmucać, ale w tamtym roku robiłem rozeznanie w opiniach o akumulatorach. Bosch podobno bardzo często pada tuż po okresie gwarancji, oby Tobie służył długo.
    Dobre są podobno Centra i ZAP.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  5. #15
    SopelAR155
    Gość

    Domyślnie

    Zamówiłem go w serwisie Boscha w Katowicach świeży mam nadzieję że wytrzyma dłużej niż ten co miałem.

  6. #16
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    seria silver jest dość ok ale i tak polecam centre i zap a i varte
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  7. #17
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Cytat Napisał SopelAR155 Zobacz post
    to zamówiłem Boscha Silver 63A myślę że dobrego wyboru dokonałem.
    mam to gówno, centra bije go na głowę ...

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Tekken666
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    156 1,9 JTD 2000r 77kW
    Postów
    379

    Domyślnie

    Cytat Napisał SopelAR155 Zobacz post
    ....

    A co do akumulatora to zamówiłem Boscha Silver 63A myślę że dobrego wyboru dokonałem.
    Ja rok temu do mojego dieselka kupiłem taki tylko mocniejszy i jest super. Dodam że wczoraj (minusowa temperatura) zostawiłem na noc zapaloną lampkę w samochodzie (zapomniałem zgasić). Dziś wsiadam odpalam jak nigdy nic, jedyne co mnie zastanowiło to to, że coś słabiej kręcił rozrusznik. Po chwili zorientowałem się że lampka świeci (w dzień nie widać, myślałem że drzwi nie domknięte). Także polecam ten akumulator

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Padnięcie akumulatora po roku czasu to raczej nie jest normalne i myślę, że nie ma co pochopnie oceniać producenta. Mogłeś trafić na jakiś nieco rozładowany już leżak magazynowy lub po prostu wadliwy egzemplarz. Jest jeszcze kilka rzeczy, które powinieneś sprawdzić przed zakupem nowego akumulatora, co by za rok nie kupować następnego. Ładowanie na poziomie 14,1V to niemal ideał. Za normę z technicznego punktu widzenia przyjmuje się zakres 13,9-14,4V. Samo ładowanie to jednak nie wszystko. Powinieneś przyjrzeć się bliżej bilansowi energetycznemu akumulatora i oprócz ładowania wziąć pod uwagę odbiorniki pobierające prąd na postoju, częstotliwość rozruchów silnika oraz przejechane kilometry a tym samym czas ładowania podczas jazdy.

    Kilka czynników mających najbardziej istotny wpływ na bilans energetyczny akumulatora przedstawiam poniżej.

    Pobór prądu przez alarm to ok. 20 mA. W ciągu godziny będzie to ok. 20 mAh, w ciągu doby ok. 480 mAh czyli prawie 0,5 Ah. Po miesiącu otrzymujemy ok. 15 Ah, czyli jak by nie patrzeć ok. 1/3 - 1/4 całkowitej pojemności akumulatora.

    Pobór prądu podczas rozruchu to ok. 150 A przyjmując, że moc rozrusznika to powiedzmy 1,8 kW. Zakładając czas rozruchu 5 s otrzymujemy wartość ok. 0,21 Ah przy każdym rozruchu. Załóżmy, że silnik odpalany jest 4 razy dziennie przez 30 dni w miesiącu i otrzymujemy 25,2 Ah pojemności pochłoniętej na same rozruchy co oscyluje w okolicach 1/2 pojemności. Pod uwagę wziąłem naturalnie silnik benzynowy, bo przy dieslu podane wartości prądów należałoby przemnożyć przez 2.

    Wartość prądu ładowania w zależności od stopnia rozładowania akumulatora przy napięciu ok. 14,1 V możemy przyjąć od 1-2 A wzwyż. Przy naładowanym akumulatorze wartości te będą niższe przy rozładowanym naturalnie wyższe do powiedzmy nawet 6-8A. Załóżmy, wartość prądu ładowania akumulatora w samochodzie ok. 2 A i czas jazdy jedną godzinę dziennie. W skali miesiąca otrzymujemy ok. 60 Ah.

    Analizując powyższe czynniki zysków i strat nie uwzgledniliśmy samorozładowania akumulatora, spadku mocy przy niskich temperaturach otoczenia oraz innych odbiorników pochłaniających prąd podczas postoju.

    Reasumując - jeśli ktoś nie jeździ dużo warto, aby doładował akumulator raz na 2-3 miesiące, gdyż instalacja samochodowa zazwyczaj nie jest w stanie naładować akumulatora do 100% pojemności.

    P.S. Jeśli się gdzieś pomyliłem w obliczeniach - niech mnie ktoś poprawi
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  10. #20
    Techno Inside
    Gość

    Domyślnie

    Podłącze się do tematu.
    Otóż mój Alfred ostatnio ciężko odpala. Na zimnym silniku jest okej, pali dobrze, ale świeci się marchewa. Jak złapie temperaturę, zgaszę go i chcę zapalić ponownie, zaczyna się horror. Nie chce gadać, dopiero po dłuuuugim kręceniu + pulsacyjne deptanie w pedał gazu, skutkuje tym że auto odpala. Na ciepłym silniku niby mogę odpalać na gazie, ale wolałbym go palić i gasić na benzynie mimo wszystko. Teraz marchewa świeci się bez przerwy, wcześniej było tak że kiedy jezdziłem na gazie, to zapalała się od czasu do czasu. Jeżdżąc na benzynie nie świeciła się nigdy.

    Może ktoś podpowie w czym tkwi problem?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  2. Problem z odpaleniem 2.0 TS
    Utworzone przez szmaragd1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-03-2013, 20:45
  3. [155] Problem z odpaleniem
    Utworzone przez Vinc w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-10-2012, 15:47
  4. Problem z odpaleniem
    Utworzone przez Jeż w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-07-2011, 21:33
  5. Problem z Odpaleniem
    Utworzone przez devisto w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-05-2011, 10:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory