auto stoi na noc w garażu czy na dworzu? Pytam bo czujniki lubią łapać wilgoć i wtedy świrują, sam miałem podobnie tyle tylko że mi ABS całkiem się wyłączył (kontrolka cały czas się świeciła) tydzień w ciepłym i po problemie![]()
auto stoi na noc w garażu czy na dworzu? Pytam bo czujniki lubią łapać wilgoć i wtedy świrują, sam miałem podobnie tyle tylko że mi ABS całkiem się wyłączył (kontrolka cały czas się świeciła) tydzień w ciepłym i po problemie![]()
sory ze odgrzebuje tak stary temat ale wlasnie mi sie zdazylo cos podobnego :/ mialem zaciagniety reczny na noc pierwszy mroz i przylapalo go i jak ruszylem kola z tylu zblokowane i zapalila sie kontrolka abs reczny puscil a tu dalej to samo a abs no niestety nie ma :/ tzn. raz dziala raz nie ale kontrolka opor ciagle sie pali, moglo to byc zwiazane z przymarznieciem recznego czy zbieg okolicznosci? oraz jeszcze jedno pytanie czy jesli zczytam bledy to mi wyskoczy co moze byc nie tak ?
- alfadiag pokaże co może być nie tak, jak masz ABS 5.5
- wersje ABs 5.3 , starszą obsługuje nowszy alfadiag.
- FES chyba ma obie wersje.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
U mnie FES się łaczył. Ładnie pisze gdzie jak coś brakuje. Trzeba tylko kabelek połączyć na pin 1.
Tylko z tym oporem co pisali wcześniej - to chyba nie do końca, bo czujnik jest półprzewodnikowy Halla i w jedną przewodzi a w drugą niePrzynajmniej u mnie.
Czy z kontrolką abs jest jak z poduszkami,bez kasowania błędu nie zgaśnie??Czy tylko przyczyne usuwamy??
Jeżeli nic nie uszkodziłeś, to abs przy nastepnym uruchomieniu powinien działać /bez kasowania/ normalnie.
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
Zgaśnie.
Procedura u mnie taka, że przy uruchamianiu zapłonu sprawdza prawidłowość działania kontrolera ABS oraz obwodów podpiętych czujników.
Jeżeli jest OK, to gaśnie po 3 sekundach. Jak nie to się pali.
Następny przypadek - jeżeli ruszysz i z któregoś czujnika nie ma sygnału impulsowania to zapala się awaria ABS. Jak wyłaczysz zapłon i znowu właczysz to sytuacja się powtórzy.
Podłączając się kompem masz jednak w logu że się działo i gdzie.
Wiem, bo mi sqr...y w warsztacie źle założyli przy wymianie wahaczy kable i się zapiął o sworzeń łącznika. Po czym przetarł i naderwał. Właśnie czekam na nowy czujnik, może już jutro wymienię.
Pozdrawiam.
problem sam sie rozwiazalreczny odmarzl postala troche bez zaciagnietego i przy nastepnym odpaleniu juz bylo wszystko dobrze
dziekuje za rady
![]()