Strona 3 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 119

Temat: Pająk uratowany przed tragiczną śmiercią ;)

  1. #21
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Poniżej zdjęcia czujnika o którym wspominałem wczesniej.

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar 156X
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    była 156SW JTD jest 159SW 1,9 JTD 8V 2008r.
    Postów
    1,063

    Domyślnie

    a to nie jest czujnik położenia wału?? trochę podobny

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar krawat
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 155v6; AR Stelvio Q
    Postów
    1,003

    Domyślnie

    Cytat Napisał iNTELL Zobacz post
    Nie wiem jeszcze co to za czujnik, zdjęcie podeślę po tym jak już wyjdę z auta, ale na razie jest to sprawa drugorzędna, dlatego, że co mi po czujniku w momencie gdy silnik nie dostaje paliwa.
    Może to "czujnik położenia wałka rozrządu" - to cudo potrafi unieruchomić autko Wiem coś o tym

    EDIT: Sprawdź za kołem zębatym wałka rozrządu cylindrów 1-3 (bliżej szyby) czy jest czujnik. (wkłada się go spod dolotu)
    2 miejsce to między 2-3 dolotem jest pionowo wsadzany czujnik spalania stukowego (ale on wygląda inaczej chyba...)
    3 miejsce obok koła pasowego na dole... To na 100% któryś z tych...

    EDIT 2: Chcesz się ze mną zamienić na korek od wlewu oleju?!?! Mi zeszły napisy...
    Ostatnio edytowane przez krawat ; 02-12-2010 o 09:37

  4. #24
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Dzisiaj dokładnie zdiagnozuję skąd ten czujnik "wyleciał", najgorsze jest to, że obdzwoniłem wszystko dookoła i nigdzie nie ma takiego ECU. W jakich autach montowali jeszcze ten 12 zaworowy silnik ?? Może coś dobiorę, a chodzi głównie o to, że potrzebuję cały zestaw z immo i kluczykiem. Najprawdopodobniej ten komputer który mam, nie jest sparowany z CODE w tym aucie (ktoś wymienił sam ECU). Dziwne jeszcze jest to, że podczas kręcenia kluczykiem nawet na ułamek sekundy CODE się nie zapala - a z tego co wyczytałem powinno.

    Co do korka oleju, to nie jest przypadkiem taki sam jak w większości innych silników alfy ?? Na allegro tego pełno

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar krawat
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 155v6; AR Stelvio Q
    Postów
    1,003

    Domyślnie

    Cytat Napisał iNTELL Zobacz post
    Dzisiaj dokładnie zdiagnozuję skąd ten czujnik "wyleciał", najgorsze jest to, że obdzwoniłem wszystko dookoła i nigdzie nie ma takiego ECU. W jakich autach montowali jeszcze ten 12 zaworowy silnik ?? Może coś dobiorę, a chodzi głównie o to, że potrzebuję cały zestaw z immo i kluczykiem. Najprawdopodobniej ten komputer który mam, nie jest sparowany z CODE w tym aucie (ktoś wymienił sam ECU). Dziwne jeszcze jest to, że podczas kręcenia kluczykiem nawet na ułamek sekundy CODE się nie zapala - a z tego co wyczytałem powinno.

    Co do korka oleju, to nie jest przypadkiem taki sam jak w większości innych silników alfy ?? Na allegro tego pełno
    164, 75 (ale tylko końcówka), RZ, SZ myśłę gdzie jeszcze i chyba starczy...

    Właśnie nie! Normalnie mają gwint a te mają takie skrzydełka (nowe w ASO niedostępne)...

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Cytat Napisał michalepwa Zobacz post
    164, 75 (ale tylko końcówka), RZ, SZ myśłę gdzie jeszcze i chyba starczy...

    Właśnie nie! Normalnie mają gwint a te mają takie skrzydełka (nowe w ASO niedostępne)...
    Mam prośbę, możesz sprawdzić jakie masz numerki komputera u siebie w 164 ?? Przed chwilą okazało się, że u mnie moduł CODE jest uszkodzony i rozważam montaż starszego komputera bez immobilisera. Trochę grzebania, ale to będzie chyba najszybsze rozwiązanie

  7. #27
    thing
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał iNTELL Zobacz post
    Poniżej zdjęcia czujnika o którym wspominałem wczesniej.
    Cytat Napisał michalepwa Zobacz post
    Może to "czujnik położenia wałka rozrządu" - to cudo potrafi unieruchomić autko Wiem coś o tym
    to nie jest przypadkiem to?
    http://allegro.pl/czujnik-walka-rozr...314013343.html

  8. #28
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Cytat Napisał thing Zobacz post

    Tak to będzie najprawdopodobniej to

    ---------- Post dodany o godzinie 14:32 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 14:32 ----------

    Znalazłem coś dzięki czemu autko by odzyskało życie, tylko dlaczego to takie drogie :/
    http://cgi.ebay.de/Alfa-Romeo-GTV-SP...ht_2714wt_1201

  9. #29
    Użytkownik Znawca Avatar krawat
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 155v6; AR Stelvio Q
    Postów
    1,003

    Domyślnie

    Cytat Napisał thing Zobacz post
    3,0 w 166 jest 24v (nie 12v!!)
    Porównałem nr czujników - są inne - raczej nie pasują...

    EDIT: siedze nad eperem i tak jestem zmeczony ze nic mi nie mowi to dobrodziejstwo
    Ostatnio edytowane przez krawat ; 02-12-2010 o 15:07

  10. #30
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Na schemacie są 4 sensory
    Pinging A sensor, Pinging B sensor (zapewne to sensory spalania stukowego)
    RPM and cranckshaft position sensor - czujnik pozycji wału ??
    Cam angle sensor - nie wiem co to

    Dziś sprawdzę do których pinów kostki od ECU jest podpięty dyndający czujnik i będzie wsio wiadomo.

    Sprawa ECU trochę się ruszyła, choć dalej można powiedzieć, że stoję w miejscu.

    Oryginalnie w tym aucie było ECU M3.7.1 0 261 203 510

    Zastępstwem dla niego najprawdopodobniej mogły by być ECU:

    0 261 203 301 - ten najfajniejszy, ponieważ z tego co udało mi się dowiedzieć nie posiada immo. Montowany był w alfie 164 - chyba z końca okresu produkcji, bo w większości ECU na jakie trafiałem w tym aucie to M1.7

    0 261 203 834
    0 261 203 979
    0 261 204 558

    Te trzy tylko i wyłącznie z modułem code oraz kluczykiem do kompletu.
    Podzwoniłem dzisiaj po firmach i nie trafiłem na nikogo kto by umiał wprowadzić ECU M3.7.1 w stan virgin lub też wyłączyć immo całkowicie.

    Jest jeszcze jedna opcja.

    To ECU które mam od Lancii Themy to ECU M1.7.

    Teoretycznie jeśli wtryski i czujniki w silniku pod ECU M1.7 są takie same jak w przypadku ECU M3.7 to zamieniając kabelki w kostce, montując dwa niezależne cewki do świec (w przypadki ECU M3.7 jest jedna), oraz spinając inaczej wtryski (ECU M3.7 - każdy wtrysk podpięty do ECU oddzielnie, ECU M1,7 - wtryski spięte po 3szt razem pod jedno wyjście ECU) silnik powinien ruszyć, pytanie tylko co stracę montując stare ECU ??

    ECU M3.7 jest w tej chwili nie do dostania z żadnej z wersji, jedynie w Niemczech za średnio fajne pieniądze.

Podobne wątki

  1. [146] Brudny dolot/pająk. Boxer
    Utworzone przez Tomakt w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 24-11-2012, 22:06
  2. Manetki, przełącznik zespolony, pająk itd
    Utworzone przez funix w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-04-2009, 20:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory