Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 25 z 25

Temat: "dna"

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    No to wszystko jasne ale nie odpowiada na pytanie: czym e-Q2 różni sie od działania zwykłego ASR. W obu przypadkach koło bez przyczepności jest hamowane aby drugie mogło się kręcić więc jakie warunki działania róznią te systemy a raczej ustawienia.
    Kolejna obserwacja to fakt że w D auto pozwala na "mielenie" obydwoma kołami w większym zakresie(nie zamyka przepustnicy) niż w N a w A jest jeszcze bardziej ograniczone niż w N. Ale jak wyglądają progi zadziałania różnicy prędkości obu kół tego na razie nie wyczułem. Zapraszam wszystkich do eksperymentów
    Ostatnio edytowane przez metan ; 09-12-2010 o 22:28

  2. #22
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marek_M
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Zamość / Lublin/Radom
    Auto
    Alfa Romeo 145 QV
    Postów
    74

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    No to wszystko jasne ale nie odpowiada na pytanie: czym e-Q2 różni sie od działania zwykłego ASR....
    Jak to czym - ASR ma każdy a e-Q2 tylko Alfa działa w ten sposób że dzięki niemu łatwiej sprzedać samochód, bo ma nowoczesne rozwiązania stosowane od kilkunastu lat pod inną nazwą.

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Giulietta ma i ASR będący integralną częścią VDC-ESP, ale ma też elektroniczyny Q2, który działa tylko w trybie "d"
    Układ zapobiegający poślizgowi ASR (Anti Slip Regulation) przy każdej prędkości, z pomocą hamulców i kontroli silnika, umożliwia optymalizację napędu. Na podstawie ilości obrotów kół obliczanej przez czujniki ABS, system ten ustala stopień poślizgu i uaktywnia w celu przywrócenia przyczepności dwa różne systemy kontroli (zasilania silnika i hamulców). Kiedy w poślizg wpadają dwa koła (na przykład przy wjechaniu w kałużę lub przyspieszania na ośnieżonej lub oblodzonej nawierzchni), system ogranicza moment obrotowy silnika przez opóźnienie zapłonu lub całkowite jego odłączenie przy jednoczesnym odcięciu wtrysku oraz sterowana elektronicznie przepustnica jest przymykana wbrew woli kierowcy (nieprzyjemne uczucie). Jeśli natomiast w poślizg wpada tylko jedno koło (na przykład wewnętrzne przy przyspieszaniu na zakręcie), jest ono automatycznie hamowane bez konieczności użycia hamulca przez kierowcę.

    Electronic Q2 imituje obecność samoblokującego mechanizmu różnicowego, jego działanie opiera się na wykorzystaniu tylko (!) systemu hamowania. W przeciwienstwie do ASR nie ogranicya pryekazywanego na kola momentu obrotowego. System zwiększa znacząco przyczepność i stabilność przy ruszaniu i jednocześnie zmniejsza podsterowność podczas przyspieszania.

    Włączając tryb „d” osłabieniu ulega rola ASR polegająca na zmniejszaniu momentu obrotowego przekazywanego na koła napędzane, za to włącza się elektroniczny Q2 który absolutnie nie ogranicza tegoż momentu, a tylko zapewnia równomierność prędkości obrotowej obydwu kół napędzanych oraz rozdzielając dynamicznie i ciągle ten moment pomiędzy przednimi kołami . W skrócie ASR uniemożliwia przyspieszanie w zakrętach i powoduje nieprzyjemne uczucie utraty mocy, a Q2 daje taka możliwosc, nawet mozna zapiszczeć kołami (obydwoma naraz!)
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #24
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    W przeciwienstwie do ASR nie ogranicya pryekazywanego na kola momentu obrotowego.
    Włączając tryb „d” osłabieniu ulega rola ASR polegająca na zmniejszaniu momentu obrotowego przekazywanego na koła napędzane, za to włącza się elektroniczny Q2 który absolutnie nie ogranicza tegoż momentu, a tylko zapewnia równomierność prędkości obrotowej obydwu kół napędzanych oraz rozdzielając dynamicznie i ciągle ten moment pomiędzy przednimi kołami . W skrócie ASR uniemożliwia przyspieszanie w zakrętach i powoduje nieprzyjemne uczucie utraty mocy, a Q2 daje taka możliwosc, nawet mozna zapiszczeć kołami (obydwoma naraz!)
    No tak to by tłumaczyło działałanie D i jest zbieżne z tym co zauważyłem powyżej że w D da radę mielic kołami-ale chyba też do pewnej granicy, później tez chyba zamyka przepustnicę, ale w normalnej jeździe w zakręcie ten próg chyba jest nieosiągalny.

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar _tomek_
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    tychy
    Auto
    Mieczysław i Julia
    Postów
    550

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    No tak to by tłumaczyło działałanie D i jest zbieżne z tym co zauważyłem powyżej że w D da radę mielic kołami-ale chyba też do pewnej granicy, później tez chyba zamyka przepustnicę, ale w normalnej jeździe w zakręcie ten próg chyba jest nieosiągalny.
    mielić jak mielić... jest trochę Nm więcej, troche popiskują opony, ale raczej efektywnie sie odpycha niż mieli
    ale... 147 1.9 120 reniferów, którą użytkowałem kiedyś jakoś robiła na mnie wieksze wrażenie, żadne dna, szmery bajery esp czy asr, tylko abs.. teraz chyba w pogoni za * NCAP juz takich aut nie ma...

Podobne wątki

  1. [159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 15-07-2020, 11:04
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 20:10
  3. Zlot Ogólnopolski "Alfaholicy" 2013 - Tor "Kielce" (Miedziana Góra)
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 703
    Ostatni post / autor: 21-08-2013, 19:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory