moim zdaniem jak chodził i az tak mocno nie telepało silnikiem to zawory są całe
moim zdaniem jak chodził i az tak mocno nie telepało silnikiem to zawory są całe
raczej nie telepało tylko tyle co przez wariator---szukam wszedzie i nie moge znalezć ceny zaworów do lafy możliwe zeby 1 kosztował 60 zł tak mi sie obiło o uszy ale nie moge ani tego potwierdzic ani zdementowac ---jak macie to dajcie jakiegos linka do strony z zaworami to sobie sam powolutku taki koztorys zrobie i porówna z wycena mechanika
a i jeszcze jedno wszedzie jest tylko 1 uszczelka pod głowice do kupienia a najdrozsza za 100 a on mowi ze komplet to 200zł jest cos takiego jak komplet uszczelek pod głowice ??
zawory do alfy są drogie z tego co slyszalem, u mnie w miescie kiedys za regeneracje głowicy do alfy krzyczał 850 bo mowil ze zawory są bardzo drogie i malo narzuca od siebie robocizny...
pod głowice jest jedna uszczelka, mozliwe ze mechanik chce kupic komplet uszczelek na gore silnika i stąd ta wyzsza cena...
dziwna sprawa i mało precyzyjne określenia jak na mechanika generalnie przez źle ustawiony rozrzą mogłyby się uszkodizć zawory tzn pokrzywić ale wtedy nei ma mowy o odpaleniu motoru i czasam zdaża się przy ostrej kolizji że idą korbowody ale to zazwyczaj przy peknięciu paska co do wyciągnięcia śruby to tylko jeżeli chodiz o śruby od głowicy to mają one swoją tolerancję jeżeli sa wyciągnięte to trzeba je wymienic bo inaczej dokręcenie głowicy nie będzie identyczne ale przeciągnięcie świecy nei słyszałem cos mi tu nie gra w tym wszystkim ....
szpilki do głowicy są czterorazowe z tego co slyszalem.. i lepiej wiecej ich nie stosowac bo po prostu taka szpilka pęknie przy dociąganiu ksiazkowymi momentami.. wtedy to tylko powodzenia w dłubaniu pozostałosci z bloku![]()
To jedno krótkie pytanie i jednocześnie podsumowanie
Jeżeli silnik odpala no i jeździ (przyjechałem w takim stanie z Wawy i ostatnio jechałem do mechanika 50 km) to jest możliwe że zawory są pokrzywione cz nie ??
a nawet jeżeli byłoby możliwe ze jakis jest lekko skrzywiony to trzeba od razu wszystkie wymienić??
to jest dla mnie najważniejsze bo komplet to około 800-1000zł a nie widzi mi sie od tak wymienić bez powodu.
należy pomierzyć mu kompresje na dobrze ustawionym rozrządzie jeżeli wyjdą jakieś błędy to robi się próbę olejową celem ustalenia przyczyny (głowica czy tłoki), jeżeli jakiś zawór dostał po tyłku to wystarczy go wymienić po zdjęciu głowicy można to sprawdzić gołym okiem świecąc po nim światłem jeżeli jest krzywy nawet lekko to wtedy światło będzie przedostawać się przez nieszczelności do kanału dolotowego czy tam wylotowego następnie jeżeli załóżmy że taki zaworek był krzywy dajemy głowice i tak do planowania i w tym samym zakładzie pan (albo pani) przefrezuje gniazdo pod nowy zawór - wymieniamy tylko ten krzywy i ewentualnie jeśli trzeba prowadnice i uszczelniacz profilaktycznie wymieniamy wszystkie uszczelniacze, bo to groszowa sprawa, resztę zaworów docieramy jeżeli silnik ma hydrpopychacze to wymieniamy te które są na zaworach uszkodzonych, można mając zdjętą głowice kręcić silnikiem i pomierzyć dokładnie GMP każdego tłoka bo przy akcji zderzenia zaworów z tłokiem czasami gną sie korby (ale to rzadko raczej przy zerwaniu paska i dużej szybkości przy tym nawet widziałem pokrojony wałek na 4 częsci) wracając i reasumując - wymieniamy tylko te zawory które są krzywe ewentualnie ich prowadnice i wszystkie uszczelniacze docieramy zawory głowice planujemy, jeżeli szpilki czy tam śruby kwalifikują się do wymiany to wymieniamy, nowa uszczelka pod głowicę skręcamy i jazda
aha dodam jeszce jedno jeżeli pozostałe zawory mają duży luz w prowadnicach to wtedy nawet gdyby uszcelniacze były ze złota to olej będzie palił i trzeba będzi ewymienić wszystkie zawory przefrezować wszystkie gniazda i wymienić prowadnice - to daje duży koszt... jeżeli masz wątpliwości to pytaj mechanicy lubią naciągać hehehe
pikero a gdzie w szczecinie leczysz swoja 155
Jest niemożliwe żeby na pokrzywionych zworach silnik odpalił
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
dzieki 75andrew155 za konkret i jak bys mógł to odnieś się do mojego postu "3 pyt o T.S" bo wrazie wymiany 16 zaworów mam juz upatrzona głowice po regeneracji kompletna ale czy ona rzeczywiście bedzie pasowała to nie jestem jeszcze przekonany bo pisze ze do silnikow T.S od 1.4 do 2.0