te pieniadze to naprawde nic... w porownaniu do pracy osoby ktora to robi pierwszy raz.. wiec licz kilkanascie godzin ;]
te pieniadze to naprawde nic... w porownaniu do pracy osoby ktora to robi pierwszy raz.. wiec licz kilkanascie godzin ;]
Mnie padło we wtorek jak wracałem z pracy. Oczywiście śnieg, ruchliwa droga i te sprawy. Kombinowałbym, ale o 4 rano miałem taksówkę zamówioną i teraz siedzę w delegacji, więc nie pozostało nic jak zadzwonić po lawetę i posłać auto do mechanika.
Skurczybyk mówi, że się chyba przed poniedziałkiem nie zabierze za to, więc święta bez Alfy się szykują. Ile weźmie to nawet wolałem nie pytać - może uda się nic nie zapłacić, bo sprzęgło kompletne w sierpniu wpadło.
166 2.4 JTD '00 - była
164 2.0 V6 TB '91 - była
156 1.9 JTDm '04 - już nie
156 1.8 TS '00 - juz nie ma
164 2.0 V6 TB '93 - jest
Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...
ale jak ci padło, nie ma w ogole przeniesienia napędu czy ci nie wysprzegla??
mnie mechanior straszy dwumasą ze pewnie tez bedzie do wymiany, kurde na świeta fajne wydatki :/
Zero przeniesienia, tylko hałas. O dziwo tylko wtedy gdy pedał wciśnięty.
Mam podejrzenia, że to docisk, ew że okładzina z tarczy się oderwała (tylko kurna jak??)
166 2.4 JTD '00 - była
164 2.0 V6 TB '91 - była
156 1.9 JTDm '04 - już nie
156 1.8 TS '00 - juz nie ma
164 2.0 V6 TB '93 - jest
Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...
Sory za odgrzebanie starego tematu ale mam pytanie: Wie ktoś jakimi momentami dokręcać dwumase i docisk sprzęgła (2,4JTD 136KM)? zastanawiam się jeszcze czy położenie koła dwumasowego ma jakieś wieksze znaczenie? pasuje tylko w 2ch pozycjach na ten kołek który wystaje z wału ale nie wiem czy obrót o 180stopni ma jakieś znaczenie.
jeśli chodzi o centrowanie tarczy, to znajomy dorobił mi kołek z drewna, 5 minut roboty na tokarce koszt 1 browar
Witam.
Odkopuję stary wątek, ale to chyba najwłaściwsze miejsce na zadanie moich pytań.
Przymierzam się do wymiany sprzęgła i dwumasy w 166 JTD 20V.
I tutaj kilka pytań:
1) czy w 20V też da się to zrobić bez wyciągania skrzyni, zgodnie z informacjami kolegi twardy11 na pierwszej stronie tego wątku?
2) czy też trzeba skrzynie wyciągać posługując się tym tutorialem?
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob..._sprzegla.html
3) W co się trzeba zaopatrzyć, albo co przy okazji zrobić?
a. sprzęgło kompletne + dwumas (dość oczywiste)
b. olej do skrzyni
c. uszczelniacz wału do bloku silnika
d. narzędzia, piwo, czas, cierpliwość…
e. jakieś inne uszczelniacze ?
f. coś jeszcze?
4) Jak to jest z montażem koła dwumasowego i sprzęgła od 159 JTD 20V do 156/166 JTD 20V? Tutaj na forum czytałem, że jest inne, ale wygrzebałem też i coś takiego:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...6-2-4-20v.html ("the 159 clutch and dmf are a direct fit for the 156/166")
Czy ktoś z was próbował założyć i okazało się, że geometrycznie nie pasuje? Czy też tylko było porównywanie „wizualne”?
Pozdrawiam.
Ten link,co podałeś,jest do benzyny.Tam jest trochę więcej pracy,bo mniej masz miejsca.Aby wymienić same sprzęgło,wystarczy cofnąć skrzynię na sanki i zostaje miejsce na odkręcenie sprzęgła.Jeżeli już wymieniasz,to jeszcze z uszczelniaczy zimering na półosi prawej można wymienić,jeżeli coś tam się poci.
Odnośnie 159 a 166 to niech wypowiedzą się ci,którzy mają te silniki.