Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: alfa sie sypie

  1. #1
    rosiek
    Gość

    Domyślnie alfa sie sypie

    ratunku moja alfe dopadla choroba ogolna :/

    po pierwsze na gazie chodzi jak by mialo sie wszystko pourywac szarpie przerywa strzela itd. po drugie pali go z dbre 22 litry po 3 ubywa mi plynu chlodzacego a nie ma nigdzie wycieku

    moglby mi ktos przykladowe przyczyny tego podac ??

    a i czy jesli wskaznik benzyny ciagle pokazuje rezerwe nie wazne ile wlane to plywak sie zawiesil ?? i jak go mozna odwiesic??

  2. #2
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    alfa pod kompa najpierw sprawdzenie błędów. na benzynie tak samo się dzieje? po zdiagnozowaniu silnika na PB i usunięciu niesprawności do gazownika na regulację LPG podjechać.
    co do płynu - jeśli nie ma wycieku to diagnoza będzie jedna - silnik go konsumuje poprzez uszczelkę pod głowicą.

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    near zamość
    Auto
    156 1,8 ts 98
    Postów
    372

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinas1980 Zobacz post
    co do płynu - jeśli nie ma wycieku to diagnoza będzie jedna - silnik go konsumuje poprzez uszczelkę pod głowicą.
    ale pewnie by troche kopciła na biało?

  4. #4
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    w tych temperaturach i na gazie mi cały czas kopci na biało

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    near zamość
    Auto
    156 1,8 ts 98
    Postów
    372

    Domyślnie

    może masz i racje, mechanikiem nie jestem, chociaż widziałem jak koledze w civicu pusciła uszczelka i powiem szczerze,że ilośc pary jaka wytdobywała sie z rury była napewno większa niż w przypadku zamontowanego gazu, z tyłu samochodu nie było prawie nic widać ;p

  6. #6
    groszekk
    Gość

    Domyślnie

    jak wypala sie płyn chłodniczy to na świecach powinien być osad taki jakby lukier/cukier stopiony

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Rocky147
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    147 JTD 8V 115 km
    Postów
    288

    Domyślnie

    Cytat Napisał rosiek Zobacz post
    ratunku moja alfe dopadla choroba ogolna :/

    po pierwsze na gazie chodzi jak by mialo sie wszystko pourywac szarpie przerywa strzela itd. po drugie pali go z dbre 22 litry po 3 ubywa mi plynu chlodzacego a nie ma nigdzie wycieku

    moglby mi ktos przykladowe przyczyny tego podac ??

    a i czy jesli wskaznik benzyny ciagle pokazuje rezerwe nie wazne ile wlane to plywak sie zawiesil ?? i jak go mozna odwiesic??
    Kolego dam Ci rade odnośnie gazu.... za tą rade pewnie zostanę opluty i wyszydzony.
    Zrób tak aby silnik prawidłowo pracował na benzynie, a instalacje gazową po prostu zlikwiduj bo jest wielkie prawdopodobieństwo, że nie dojdziesz z nią do ładu. Mój znajomy ponad dwa lata walczył z instalacją gazową w swojej 156 1.8l. Zwiedził serwisy w całej małopolsce do tego stopnia, że w krakowskim serwisie już nawet kasy od niego nie brali jak przyjeżdżał co dwa tyg. na regulacje. Wiecznie mu tylko powtarzano, że aby LPG dobrze "grało" w TS-ach, to trzeba mieć dużo szczęścia.

    Co do znikającego płynu chłodzącego. Sprawdź czy aby napewno układ jest szczelny. Może gdzieś przy termostacie jest wyciek a płyn spływa na silnik i szybko paruje...dlatego teoretycznie nie widzisz wycieku.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rocky147 Zobacz post
    Kolego dam Ci rade odnośnie gazu.... za tą rade pewnie zostanę opluty i wyszydzony.
    Zrób tak aby silnik prawidłowo pracował na benzynie, a instalacje gazową po prostu zlikwiduj bo jest wielkie prawdopodobieństwo, że nie dojdziesz z nią do ładu. Mój znajomy ponad dwa lata walczył z instalacją gazową w swojej 156 1.8l. Zwiedził serwisy w całej małopolsce do tego stopnia, że w krakowskim serwisie już nawet kasy od niego nie brali jak przyjeżdżał co dwa tyg. na regulacje. Wiecznie mu tylko powtarzano, że aby LPG dobrze "grało" w TS-ach, to trzeba mieć dużo szczęścia.

    Co do znikającego płynu chłodzącego. Sprawdź czy aby napewno układ jest szczelny. Może gdzieś przy termostacie jest wyciek a płyn spływa na silnik i szybko paruje...dlatego teoretycznie nie widzisz wycieku.

    To kolega mial pecha , a nie inni maja szescie. 1 zasada - nie kupuj auta z gazem. Kup benzyne i zaloz gaz. T.Spark silnik jak silnik tylko, ze 2 swiecie na cylinder - inne auta tez maja 2 walki,tez dolot o zmiennej geometrii, tez zmienne fazy. Jak jesty dobry gaz i dobrze zalozony to nie ma prawa sie nic dziac - poza wyjatkami takimi, ze w takim samochodziu nigdy nie powinno byc gazu (Fordy,Hondy). KAZDE auto gdzie silnik ma hydrauliczna kompencasje luzu zaworowego i nie a bezposredniego wtrysku benzyny (JTS) powinien dobrze jezdzic na sekwencji. Kolega zapewne mial taki problem, ze uszkodzony mial komuter sterujacy instal;acja, emulator wtryskow albo w ogole mial jakas egzotyczna instalacje z ktoa polskie serwisy nie mogly sie dogadac. Montujac instalacje STAG czy DT system nie powinno byc problemow i powinien poradzic sobie z nimi kazdy serwis. Z reszta, sam od poltora roku smigam na stagu- kawal dobrej, solidnej, POLSKIEJ roboty. Duze spalanie moze byc przyczyna uszkodzenia sondy lambda, konczacego sie reduktora albo (najczesciej) zlej regulacji-mieszanka jest zbyt bogata.

    Co do ubytku plynu - a ile go ubywa ? bo jesli to jest mala ilosc, ale sukcesywnie go ubywa to mozemy miec do czynienia z drobnym wyciekiem ktorego nie widac. Ja mialem tak z lanosem 1.5 16V. Ciagle mi tegoplynu ubywalo, ale auto nie kopcilo na bialo, wycieku nigdzie nie bylo widac. Zasypalem zbiornik z plynem tkaim proszkiem - uszczelniaczem. 2 lata juz jest spokoj.
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Jak wali mocno w filtr na gazie to trzeba przyjrzeć się świecą zapłonowym i kablom (a w TS jest tego trochę) nawet jedno przebicie i na gazie będzie waliło, że pół auta ci rozsadzi, a filtr jego obudowę całą okolice to zaraz diabli wezmą. Kolega ma racje co do gazu mój znajomy miał 1.4 TS na gazie i całkowita porażka. Miałem 2.0 TS i bez gazu prawie zero problemu. Nie obraź się auto to nie kuchenka.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    Cytat Napisał www156 Zobacz post
    Jak wali mocno w filtr na gazie to trzeba przyjrzeć się świecą zapłonowym i kablom (a w TS jest tego trochę) nawet jedno przebicie i na gazie będzie waliło, że pół auta ci rozsadzi, a filtr jego obudowę całą okolice to zaraz diabli wezmą. Kolega ma racje co do gazu mój znajomy miał 1.4 TS na gazie i całkowita porażka. Miałem 2.0 TS i bez gazu prawie zero problemu. Nie obraź się auto to nie kuchenka.
    I znowu to samo. Strzaly w kolektor i w filtr/przeplywomierz zdarzaja sie jedynie w przypadku instalacji I i II generacji - mieszalnikowe. W sekwencji nie ma prawa tego byc. A jaka instalacje mial kolega w tej swojej 145 ? bo moj lakiernik ma wlasnie 145 z gazem mieszalnikowym i owszem takie sytuacje maja miejsce. Tak samo u mnie w lanosie. z kolei tesc ma leganze ja alfe i nie dzieje sie absolutnie nic. A co do tego, ze gaz tylko do kuchenek... hmm poprzednia generacja Audi A8 byla w Niemczech dostepna z fabryczna instalacja gazowa (Prins o ile dobrze pamietam). Na koniec jeszcze dodaam, ze znajomy z miasta ma 156 1.8 z 98r na gazie od 2,5 roku. Sam zakladal gaz, codziennie do pracy jedzie 30 km. I sma powiedzial, ze najlepsza inwestycja w jego 156 byl wlasnie system LPG.
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

Podobne wątki

  1. Mam dość.. Wszystko się sypie..
    Utworzone przez RozumPrzegrał w dziale 156
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 09-02-2015, 13:37
  2. Alfa się sypie;( trochę problemów
    Utworzone przez przemek1126 w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 27-08-2014, 22:26
  3. [159] Samochód sypie błedami
    Utworzone przez _jedrek_ w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 23-05-2014, 20:51
  4. 147 - komputer sypie błędami
    Utworzone przez jarek_sdz w dziale 147
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 04-06-2012, 22:32
  5. moja bella sie sypie kilka broblemow...
    Utworzone przez cober w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 22:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory