Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: Sprawdzenie geometrii z tyłu

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzes1226 Zobacz post
    właśnie jak jest z tymi kątami da sie je ustawić czy nie?? ja robiłem tuleje zwrotnicy tył bo miałem koła /---\ i tył po śliskim chodził jak chciał wymieniłem tulej zwrotnicy ale koła jeszcze nie są |---| .
    tak pojechałem na zbierzność. troche z przodu podregulował, tyłu nie ruszał i mówi, ze jest ok ale auto dalej tyłem rzuca. pojechałem tam gdzie robiłem zbieżność, wzieli na trzepaki i powiedzieli, ze to wina przednich górnych wahaczy. ja widze, że oni uzywają metody prób i błędów. może ktoś podpowie jakie mają być parametry tej zbiezności i czy te wahacze przednie górne mają aż taki wpływ, ze przy 40km po śliskiej nawierzchni buja tyłkiem.
    skoro buja tyłem to widocznie musi być coś źle ustawione jedz na komputerowe ustawienie zbierznosci i ustaw wszystkie 4 koła na raz. komputer ustawia wszystkie 4 koła względem osi pojazdu. A normalnie ustawiaja koła jedne przednie względem tylu i odwrotnie co sprawia że czasami auto może jechać delikatnie bokiem.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 20-12-2010 o 22:50
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzes1226 Zobacz post
    właśnie jak jest z tymi kątami da sie je ustawić czy nie??
    Da się - wymieniając uszkodzone elementy zawieszenia.

    Kąty muszą być ujemne //==\\ jednak w granicach tolerancji.

    ZAWSZE BIERZ WYDRUK Z BADANIA.

    PS. Zbieżność nie masz co korygować dopóki nie osiągniesz odpowiednich kątów - szkoda pieniędzy, bo i tak będzie ją trzeba korygować na nowo.
    Dlatego najrozsądniej naprawiać samochód w serwisie, który od razu robi geometrię.

    Parametry z tolerancjami znajdziesz w instrukcji obsługi samochodu.

  3. #13
    grzes1226
    Gość

    Domyślnie

    zbiezność mi ustawiano za pomocą takich blokad na koło. założono na wszystkie koła i coś tam na kompie pokazywano. mam wydruk ze zbieznośći. u mnie jest tak, ze w dowodzie jest wbity rok produkcji 2001, a numer vin mówi ze jest to 2000. moze miedzy rocznikami były jakieś zmiany w zbiezności. na wydruku z serwisu program pokazał zbiezność dla alfy 1999/00

    ---------- Post dodany o godzinie 10:46 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 10:40 ----------

    jak sprawdzano auto wcześniej w stacji kontroli pojazdów to mówiono tylko o tyle. Kazali wymienić tuleje zwrotnicy no i wymieniłem. wrociłem do nich na zbiezność, ustawili, ale autem dalej buja wrociłem to powiedzieli, ze tył ok, ale koła jak dla mnie nadal stoja /---\ . powiedzieli tym razem ze to przód. rece opadają
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 20-12-2010 o 22:52

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotr_c
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Stelvio & Stelvio
    Postów
    555

    Domyślnie

    Zbieżność zrobiona po wymianie silenbloków.
    Faktycznie było co poprawiać

    Nie wiem dlaczego, ale mam uczucie jakby zarzucało tyłem przy ostrzejszych manewrach.
    Zawiecha sprawdzona, wszystko niby OK, ale nie mogę się pozbyć wrażenie że mi tył ucieka.
    Jakieś pomysły co sprawdzić, czy poprostu jestem przeczulony a auto długie przecież...

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dawid_007_04
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Tucze
    Auto
    Była Alfa 155 2,5 TD 1994r. Alfa 166 3.2 V6 , Alfa 166 2,4 JTD 2000 r
    Postów
    327

    Domyślnie

    W mojej też tył strasznie pływa. Na dodatek całe tylne zawieszenie robione było kilka miesięcy temu najechane ma może z 3 tys.km. Z przodu to samo wymienione górne wahacze reszta jest ok, a auto dalej pływa.. Jutro jeszcze profilaktycznie na ustawienie zbieżności obu osi, choć była ustawiana (ale u innych mechaników) i jak to nie pomoże to załamka.. Brak pomysłów co dalej, zawieszenie sprawdzane na kilku stacjach i zawsze to samo, według nich wszystko jest dobrze.

  6. #16
    Użytkownik Ogier Avatar mahony2008
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Wałcz
    Auto
    Fiat Stilo 1.9jtd była alfa 166 3.2 TI 2004
    Postów
    166

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawid_007_04 Zobacz post
    W mojej też tył strasznie pływa. Na dodatek całe tylne zawieszenie robione było kilka miesięcy temu najechane ma może z 3 tys.km. Z przodu to samo wymienione górne wahacze reszta jest ok, a auto dalej pływa.. Jutro jeszcze profilaktycznie na ustawienie zbieżności obu osi, choć była ustawiana (ale u innych mechaników) i jak to nie pomoże to załamka.. Brak pomysłów co dalej, zawieszenie sprawdzane na kilku stacjach i zawsze to samo, według nich wszystko jest dobrze.
    U mnie jak mechanior sprawdzał za pierwszym razem też mówił,że jest git i zrobił geometrie. Po wyjechaniu było gorzej jak przed ustawieniem wróciłem do niego powiedziałem,że coś nie tak wstawił jeszcze raz tył na szarpaki ale jeszcze dodatkowo trochę go podlewarował i wtedy wszystko jeszcze raz sprawdził i wyszły luzy na tulejach zwrotnicy.Wymieniłem tuleje (wstawiłem lemfordera) pojechałem jeszcze raz do niego żeby ustawił (w ramach gwarancji) i już po uruchomieniu od razu było widać że jest lepiej bo pochylenie tylnych kół mieściło się w normie. Po ustawieniu inna bajka auto jeździ i nic nie buja!.
    mahony2008

Podobne wątki

  1. Warsztat od geometrii Rzeszów
    Utworzone przez Barti w dziale Podkarpackie
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 30-03-2017, 22:10
  2. VIS kolektor zm. geometrii nie działa ?
    Utworzone przez aristo w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-09-2012, 11:18
  3. Wartość geometrii kół??
    Utworzone przez jacek83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-05-2012, 22:47
  4. Sztanga od geometrii turbiny
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-10-2010, 18:25
  5. [164] dane do ustawienia geometrii
    Utworzone przez s_ordak w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 14-06-2009, 13:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory