Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: mam problem z silnikiem

  1. #1
    kusiek95
    Gość

    Domyślnie mam problem z silnikiem

    witam eszystkich niedawno kupilem sobie alfe i mam kilka pytan co do silnika 2.0 TS.
    -przez pisrwsze chwile po uruchomieniu pracuje jak diesel to chyba nie jest normalne?
    -jest problem z moca, niema mocy przy 4 tys. obrotów dostaje jakby odciecia nie wkręca sie wyzej ,wpiecie do komputera wykazalo 2 bledy ,jeden w ukladzie wydwchowym (problemem moze byc sonda lambda?)a drugi w ukladzie zasilajacym jakis problem z cisnieniem paliwa co robic?Będe wdzieczyn za informacje.

  2. #2
    pedro220
    Gość

    Domyślnie

    "WARIATOR" poszukaj sobie tego hasła na forum.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Jak miałem uszkodzony wariator to silnik dochodził do 6000 obr/min ale samochód nie miał mocy, jechał jak żólw.
    a podali ci może kody błedów, coś w rodzaju Pxxx, to mam pomoże w określeniu zakresu poszukiwań.
    Wymiana wariatora ( zmieniacza faz jak mnie pouczył mechanik ) to droga impreza
    wariator 450 zł.
    paski srednio po 200 zł, napinacze, no i olej.

    ((

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A ja bym na razie poczekał z wymianą wariatora i całego rozrządu-chyba, że jest już taki przebieg, że trzeba to zrobić. Jeżeli chodzi jak diesel w pierwszych chwilach po uruchomieniu, a potem jest cicho to nie jest to nic strasznego, po prostu popychacze hydrauliczne nie są jeszcze napełnione olejem i klekocze na zaworach. Po tm jak popychacze zostaną napełnione, klekotanie ustaje i to jest normalne. Raczej w pierwszej kolejności zająłbym się tym błędem, dotyczącym ciśnienia paliwa, bo to może być prawdziwa przyczyna słabej mocy samochodu na wyższych zakresach obrotów.

  5. #5
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał kusiek95
    mam jeszcze jedno pytanie czy wariator i czujnik polozenia walka rozrzadu to to samo?
    Nie jest to samo

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Tak, jak już koledzy napisali to nie to samo.
    Wariator - prawidłowa nazwa "zmieniacz faz rozrządu" jest urządzeniem mechanicznym, działającym pod wpływem odpowiedniego ciśnienia oleju i służy do do zmiany kąta otwarcia zaworów ssących w zależności od prędkości obrotowej silnika. Jest zamontowany na wałku rozrządu tych zaworów.
    Czujnik położenia wałka rozrządu jest urządzeniem elektronicznym (jaest to czujnik Halla) i jest zamontowany za kołem rozrządu wałka zaworów wydechowych.

Podobne wątki

  1. [159] Problem z silnikiem
    Utworzone przez Pharmaton w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-01-2016, 20:34
  2. Problem z silnikiem
    Utworzone przez kurly w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-11-2014, 22:27
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  4. Problem z silnikiem.
    Utworzone przez ssman122 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-03-2011, 09:56
  5. problem z silnikiem
    Utworzone przez puszuszek w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-05-2010, 19:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory